pátek 10. listopadu 2017

knižní tipy II


Krásný den, slíbila jsem inspiraci na dvě knižní hromádky, tak plním sliby a druhé knižní okénko pro povyrostlejší děti je tady.


Knížka Všechny čtyři hvězdičky je pro dívky od 10 let. Je pravda, že knihkupectví jsou plná knížek pro malé děti a výběr je velmi široký, ale pro děcka kolem 11 - 14 let toho tolik nenacházím. Pokud máte nějaké tipy na nové publikace, co čtou vaše náctileté děti, sem s nimi. Myslím, že se budou hodit i ostatním rodičům.
 Příběh v této knížce už bez obrázků vypráví o jedenáctileté Gladys, která se nedopatřením stane přísnou kritičkou restaurací. Zúročí tak svoji vášeň pro vaření, které se jí občas ale vymklo z ruky a do kuchyně získala zákaz vstupu, ač v ní kralovala už od sedmi let. 


V naší domácí knihovničce máme několik publikací od skvělého brněnského ilustrátora a výtvarníka Pavla Čecha. Jeho knihy jsou skvost a perly knihovny. Terezka od první třídy milovala jeho obrázky. Nejoblíbenější byl zatím Pavouček Čenda a jeho dobrodružství a čert Florimón.  Tato kniha Tajemství ostrova za prkennou ohradou nám chyběla, tak jsem napsala Ježíškovi hned o dvě další Čechovy knihy. V knížce  Tajemství ostrova vzpomíná autor na své dětství a kamarády, na svoji lásku k zarostlým zahradám, pohled na hvězdné nebe, motýly, brouky, lidi s dobrým srdcem, toulání, oprýskané zdi, indiány, Rychlé šípy, pouštění draka a tajemství. Možná více knížka pro kluky, ale věřím, že bude mít úspěch i u našich slečen. Už jen proto, že přibude další Čech do sbírky:-)




Další publikací od Pavla Čecha, kterou holkám přinese Ježíšek, je bezeslovná publikace  A.
Tato kniha získala v letošním roce ocenění Zlaté stuhy za nejlepší komiks.
Nad listováním a prohlížením krásných Čechových kreseb získáte velkorysý prostor  popovídat  si, vysvětlovat dětem pro ně už nepochopitelné ... o životě v totalitě a diktatuře. Každému se vybaví určitě něco jiného a bylo by zajímavé se nad knihou sejít s více generacemi, zapojit rodiče, prarodiče a myslím, že by to byl zajímavý večer plný historek, příběhů a ponaučení. 
Pavel Čech je zkrátka náš další favorit. Miluji jeho texty a především žasnu nad jeho detailně propracovanými kresbami a grafikami. Můžete se na ně koukat dlouho a vždy objevíte něco, co jste před tím neviděli.




Analfabeta Negramotná je další jedenáctiletá dívka, která touží po setkání se svým otcem. Žije jen s babičkou a maminkou a na Vánoce uteče z domu. Skryje se v knihovně, které se od malička pro nezájem o četbu vyhýbala. V knihovně se ale její odpor ke knihám prolomí a čtenáři spolu s ní prožijí neuvěřitelné příběhy s hlavními hrdiny světových děl jako je Harry Potter, Pipi Dlouhá punčocha nebo Pinocchio
Kniha Jána Uličianského získala ocenění nejúspěšnější slovenská kniha pro děti roku 2012. Díky nenásilnému a přitom silnému didaktickému poselství si získala oblibu také na školách.



Této známé klasice Petr Pan od skotského novináře a spisovatele Jamese Matthewa Barrieho jsem neodolala ze dvou důvodů ... velký formát knihy skoro 30x40cm a především kouzelné poetické ilustrace. Petr Pan je dobrodružný příběh, který si děti čtou už 115 let. Je to žánr na okraji sci-fi a fantasy.
Dívka Wendy spolu s Petrem Panem zažívá neuvěřitelné a mnohdy i nebezpečné příběhy v Zemi nezemi.

„Nikdy neříkej sbohem. Protože sbohem znamená odejít. A odejít znamená zapomenout.“
 – Petr Pan




Všechny dnešní knihy najdete v jednom obchodě a to TADY v Agátině světě. Nezapomeňte, že do konce tohoto roku stále trvá 10% sleva na všechno zboží, nejenom na knihy, které by pod stromečkem rozhodně chybět neměly.
Kouzelné slovíčko pro odečet 10% je  KOPEČEK000229.

Mějte pohodový svatomartinský víkend a těším se na vaše tipy, po čem sahají rády vaše starší děti ... tedy co se literatury týče. Naše Terka včera dočetla jednu z knih ze seznamu povinné literatury pro 6. ročník Devatero pohádek a byla jsem mile překvapena, jak jí bavila.

22 komentářů:

  1. Díky zase za super tipy. Přeji krásný víkend možná s Maratinem a bílým koněm..... Olina z Jizerek

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Moniko, mám 2 kluky v tomto věku a přestože jsme jim každý večer s manželem četli, s jejich čtením dost bojujeme. Nakonec se střídají a čtou si navzájem. Taky jsem ráda za každý tip. U nás je populární Jo Nesbo a jeho Doktor Proktor, Dawid Walliams - od něj se mi líbil hlavně Pan Smraďoch a Roald Dahl.
    Zdraví Míša

    OdpovědětVymazat
  3. děkuji za tip ....krásné knihy...jen se chci zeptat, když píšete že přinese Ježíšek, holky nečtou Váš blog? A jeětě jeden povzdech:-) dcera má každý měsíc přečíst 2-3 knihy "velmi záživné povinné četby" a jednu knihu v Aj....tak je mi úplně líto, že ostatní knihy prostě nemá kdy číst....a nevím jak to řešit... (1. ročník na osmiletém gymn.)

    P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pamatuji si , ze i u nas byl stejny problem s ctenim povinnych knizek,nakonec to dcerka vyresila po svem,vsechny povinne cetby opsala,snad ani jednu necetla,takze si stejne cetla jen sve oblibene knihy,z cestiny mela vzdy za jedna a gympl prosla s vyznamenanim,no ted je na vysoke...pedagogicke...Jana

      Vymazat
    2. Nějak cíleně naše holky můj blog nečtou. Otevřu jim ho, jen když jim chci ukázat nějaké fotky. Je fakt, že doma blogem tak nežijeme, jak ho prožíváte vy čtenářky. Píšu a upravuji fotky po nocích a ránech, takže holky mě u počítače moc přes den nevidí, pokud to není pracovní a kopeček si samy ani neotevřou. Když jim půjčím PC, jdou na své oblíbené hry a neztrácejí přidělený čas:-) M

      Vymazat
  4. Dobrý hezký den Moničko, velmi děkuji za knižní typy, jelikož jsme s dcerami(hlavně já) knihomolky. Ano, Peter Pan, ten nám schází, hned koupím. A co čteme my? V knihovně jsem s dcerou zašla do dětského koutku(dceři je 12 let) a nestačila jsem se divit, kolik zajímavých knížek jsem našla, ale pro sebe:-), opravdu. Dočetla jsem přenádhernou knihu od Eleonor Hodgman-Porter- Pollyanna a moc se mi líbí kniha Druidovo tajemství s podtitulem Zločin na stopě, kde děti při čtení mají hledat na obrázcích cestu, vyluštit zašifrovanou řeč atd. Další knihu, kterou, starší 14letá dcera Verča přečetla, je Kletba rodu Trnhoffů. Tu četla i mladčí Kamča a oběma se moc líbíla. Jejda, knížek bych mohla jmenovat spoustu. Tajemná a trošku strašidelná od Gabrielle Kentové - Alfie Bloom a tajemství zakletého hradu nebo dobrodružnou a zaláskovanou knihu od Tanya Stewerové - Alea dívka moře( obě jsem přečetla i já :-) ) Jinak mladší dcera má ráda knihy od spisovatelky Ivony Březinové. Uff, to jen zkráceně. Děkuji velmi za úžasné typy a přeji Vám Moničko a všem krásné dny.
    Martina Čermáková :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den, Moniko, děkuji za knižní tipy , už jsme objednali z té první kupičky. Dcera druhá třída a kluk předškolák..
    Budete dělat ještě knižní tipy 3? Pro dospělé? Možná by jste mohla udělat článek o tom jaké knihy baví Vás a kde berete inspiraci? A jestli máte na čtení čas. Děkuji a přeji krásný den.. Verča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verčo, abych se přiznala,hodně jsem baposledy četla na mateřské při kojení, při spaní dětí. Teď čtu na můj vkus hooodně málo. Zrovna mám na stolku Třeštíkovou To prší moře a její Bábovky jsem přečetla za tři dny. Lehká literatura, ale mě musí kniha zaujmout a vtáhnout do děje. Poslední dobou jsem hodně knih odkládala a chystám se je zdolat, třeba John Irving Ulice Záhadných tajemství a ještě mě tu čeká odložený Murakami. Poslední dobou mě zaujal ještě Patrik Hartl. Jeho knížky jsou velmi čtivé.

      Vymazat
  6. Asi znáte - čteme teď Julii mezi slovy od Petry Dvořákové. Hlavní postava (10letá Julie) popisuje život své rodiny po rozchodu rodičů a přestěhování k nové otcově partnerce. Navíc vysvětluje dětem nová slova (dluhy, rozvod, sankce). Čteme s 11letým synem a líbí se mu. Dáša

    OdpovědětVymazat
  7. Tipy na knihy pro děti vždy vítám, zapíši si Monči spíš již k narozeninám, knižní dárky již mám letos pod stromeček pořešené. Vybírala jsem od Miloše Kratochvíla Mikuláš,Ježíšek, pan Vrána a my, Modrý poťouch, Kočkopes a od Martiny Drijverové Zlobilky. Tak snad udělám vnoučatům radost.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den Moniko, váš blog mám moc ráda a poprvé se připojuji s komentářem :-)A coby knihovnice z dětského oddělení přidám pár tipů na četbu pro děti nad 10 let. Určitě nezklamou knihy: Riordan/Bohové Olympu , Flanagan/Hraničářův učeň, Nix/Klíče od království , Wilson/ Sto tajných dvířek, Hunter/Zákon smečky ...atd atd.Bohužel všechny zmiňované tituly mají několik dílů, což je dnes trend snad všech spisovatelů. Z českých autorů pro tento věk těžko někoho doporučit - nepíšou!!Snad jen Veronika Válková.
    Pro ty mladší samozřejmě doporučuji Rožnovskou, Kratochvíla, Krolupperovou, Březinovou, Pospíšilovou.... Pro mě ale TOP autorka je Petra Braunová- Ztraceni v čase - mooocc doporučuji. Z novějších od ní- Dům doktora Fišera.
    Přeji krásné dny Daniela
    P.S. Máme rádi Pavla Čecha ( u nás v knihovně )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paní Danielo, mohla byste mi prosím dát nějaké tipy pro kluky? Syn má 9 let a teprve začíná číst samostatně. Moc se mu teda nechce. Sháním tip na nějakou dobrodružnou knížku, která by ho chytla a sám by měl zájem si ji přečíst. Děkuji, Olga

      Vymazat
    2. Dobrý den Olgo, pro kluky "nečtenáře " doporučujeme Deník malého poseroutky. Není to žádná duchaplná četba, ale tím že textu je málo a hodně obrázků, kluci se většinou rozečtou. Další by mohl být i Beast Quest - jednoduchá fantasy( velká písmena). Úspěch u kluků mají i knihy Thomase Breziny- detektivní zápletku řeší pomocí přiložené lupy. Držím palce ať s něj vyroste čtenář :-)
      Přeji krásný den
      Daniela

      Vymazat
    3. Danielko, děkuji za odpověď. Poseroutku máme, podívám se na ty ostatní. Moc bych si přála, aby ho čtení začalo bavit. Mějte se hezky, Olga

      Vymazat
  9. Doporučuji: Timothée de Fombelle - Tobiáš Lolness

    OdpovědětVymazat
  10. Nejmladší dcera(10 let) hltá knihy od Jacqueline Willsonové. Příběhy o (většinou) holčičkách, které třeba nedopadnou všechny úplně dobře, prostě, jak v životě. Teď dočetla Moje sestra žije na krbové římse od Anabel Pitcher a moc se jí to líbilo. Hana

    OdpovědětVymazat
  11. My tedy velice milujeme Letopisy Narnie (C.S.Lewis)a ted už i Hobita a Pána prstenů (J. R. R. Tolkien) protože ty zas milují kluci kamarádů. Ještě doporučuji málo známou knihu Popoupo aneb Podivuhodná pouť pouští - Zuzana Holasová.
    Ohledně nedostatku volného času, pomáhame si mluveným slovem, díky tomu už má náš druhák načteno mnohé... sedí u lega a poslouchá :)

    OdpovědětVymazat
  12. Jste skvělé, moc vám všem děkuji za vaše tipy na četbu pro starší děti. Některé známe, ale našla jsem i novinky. Díky moc!

    OdpovědětVymazat
  13. Pavel Čech je jednička. Byli jsme na Špilberku na jeho výstavě a nemohli jsme se nabažit. Po Trnkovi je druhý, kterého milujeme nadosmrti.

    OdpovědětVymazat
  14. Ja jsem v lete pro dceru (11 let) kupovala Babicku drsnacku od Davida Walliemse a libila se nam obema. Pekne dny, Iveta

    OdpovědětVymazat
  15. Hezký den Moniko, píšu lehce opožděně - prostě hektické podzimní dny-jak píše i Váš muž :). Díky za tipy, jen naši dva hoši čtou jak co. Starší(14let) čte hodně,skoro vše a rád a ten mladší(12let) má se čtením bohužel potíže(dysleksie),takže čte nerad a málo. Když už, tak Deníky malého Poseroutky atp.Prostě spíše jednodušší texty. Jsem ale ráda i za to. Nicméně milují oba dva Pavla Čecha a jeho překrásné knihy. Ta o čertovi Florimónovi je přenádherná.
    Já čtu ráda, ale najít nějakou fajn knihu je dnes dost problém. P.Hartl je sice čtivý, ale přišel mi hrozně povrchní. Nadchla mě knížka od Ani Geislerové P.S. Fakt se jí povedla a doporučuji :)!
    Hezké dny na kopeček :).
    Katka z Km.

    OdpovědětVymazat
  16. ahoj Moni, dik za tipy :), neviem ako je to u vas s prekladom knih od Gabriely Futovej ale u nas doma je to aktualne top spisovatelka jej knihy Nejdem a basta, Dokonala Klara, Hladam lepsiu mamu, Lepsi otec v hrsti ako kamos na streche, Ocko spehun, Moj maly zverinec...ci Nezblazdni sa mamicka (moja oblubena :)) su vtipne, vesele a prudko citatelne :)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥