pondělí 13. listopadu 2017

DIY adventní stromečky



Opět jedna rychlá letní recyklační záležitost. 
Advent miluju a s tím jsou spojené přípravy, které už tradičně začínám v létě, kdy se nejlépe pracuje venku a vše rychle schne. Ale není to plánované, zkrátka vidím materiál, něco mě napadane a jedu. Nejsem zrovna systematický člověk:-)
V létě jsme Betynce malinko měnili pokojíček a jedna dřevotřísková skříň z IKEA potažená fólií už šla pod sekyru. Jak tam tak ležely rozebrané stěny skříně, dostala jsem nápad. 

Adventní stromečky

deska
černá barva
dřevěné spojovací kolíčky
vrtačka, kladívko, 

Tom mi stěny skříně uřízl do vyšších trojúhelníků. Natřela jsem je molitanovým válečkem mým oblíbeným Eternalem. Kupuji matnou černou barvu, která se po třech nátěrech chová jako drahá tabulová barva. Už jsem vyzkoušela natírat touto barvou všechny povrchy od skla až po beton a stále drží. Vrtačkou jsme udělali díry v nepravidelném rozmístění, kladívkem zatloukli dřevěné kolíčky, které zbyly z loňské výroby stolu a voilá na světě jsou adventní stromečky v nordickém stylu :-)
Na kolíčky jsem navěsila pytlíčky s překvapením a protože černý nátěr slouží jako tabulovka, čísla se mohou napsat i křídou. Až adventní kalendář doslouží, zůstane v pokojíčku a může sloužit dál podle dětské fantazie ... věšáček na parádu? Tabule na vzkazy a vzpomínky? To už nechám na holkách.

Často se ptáte, co dávat do adventních pytlíčků, když jsou malinké a větší překvapení se do nich nevejde. Já to řeším schovávačkou. Do pytlíčku dám zmačkaný papírek s indiciemi, kde najít dárek ... mapičku, popis. Takto řešíme i Mikuláše. Ten přinese do adventního kalendáře jen mapu a společně jedeme, nebo jdeme za nadílkou. Nebo se může v kalendáři objevit jen prosté zážitkové darování, např. Dnes si všichni zahrajeme společenskou hru dle vašeho výběru. Poukaz na několikaminutové lochtání atd. Jinak dávám jak jedlé dárky, tak věci, ale i vstupenky třeba do kina nebo do center, kam se jen tak nepodíváme. Letos to bude aréna s trampolínami a Plzeňská Techmánie.









A tady jsou zrovna velké měkké dárky, které se do malého pytlíčku také nevešly a budou součástí hledání. Jsme s holkama polštářové. Máme rády postele plné nejrůznějších polštářků. Na spaní nám stačí jen jeden malý, ale na to válení se a sezení, to si necháme líbit velkou kupu. Tom už kolikrát nadává, že jich máme už moc, ale my to vidíme jinak :-) Tyto obrázkové  a mráčkové jsou značka Mr. Fox a koupila jsem tady v obchodě proděti.cz. A zrovna ode dneška mají v tomto obchodě do 15. listopadu dopravu zdarma na zboží nad 300,-Kč , tak se třeba tato informace bude někomu hodit.





Domácím kutilům zdar a já už se těším, až začnou holky překvapení rozbalovat. 
A co vy? Také vyrábíte, šijete, neb lepíte adventní kalendáře pro svá dítka?

Krásný den vám všem.

60 komentářů:

  1. Moni tie su vyborne 😊 strasne sa mi paci ako kazdy rok vymyslis nieco nove 😋 a samozrejme inspirativne 👍👌

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Miriam. Já vlastně jen čekám, až si mě nápad sám najde :-)

      Vymazat
  2. Moni jste neuvěřitelně kreativní a prozradila byste obsah nějakých pytlicku ?díky moc Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli umíte číst, tak odpověď najdete v příspěvku.

      Vymazat
    2. Mila pani anonymni,cetla jsem na mobilu a po narkoze po operaci,odstavec jsem prehledla. Je fajn kdyz jsou lide hned tak jedovati a posledni dobou se to tu jimi jen hemzi.Eva

      Vymazat
    3. Eví, dávám i zápisníky, vitamíny, tužky, gelovky, letos i barvy na obličej, karetní hru, knihu ...

      Vymazat
    4. Moni moc děkuji, jste super,na Vaše příspěvky se moc těším,je neuvěřitelné kolik toho zvladate. Hezký den Eva

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak ty jsou nádherné, bezva nápad.
    Přeju krásné dny

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem jeden rok dělala lego kalendář (rozdělila jsem do balíčků krabičku lega s okopirovanym návodem) a ten byl prostě top. Takže i letos bude nějaké to lego, ale i třeba formicky jako vyzva k pečení pernicku. Stromecky jsou krasne, ale letos už je asi nestihnu☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobrý nápad s tím Legem:-)
      Díky, Janí.

      Vymazat
  6. prostě - boží....... z bílých Jizerek zdraví Olina

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Moni:-)
    Kalendáře se ti moc povedly, jste s manželem opravdu sehraná dvojka.
    Já adventní kalendáře šiju-zatím tedy jen dva-jeden pro neteře, druhý pro synovce. A slouží, za což jsem také ráda.
    Dnes u nás poprvé sněžilo-Martin přijel později, ale přece:-)Jen jestli pak Vánoce nebudou na blátě:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Hanko.
      My také zahlídli na vyšších kopcích ráno tu nadílku, je to krásné, ale raději jezdím po silnicích ještě bez sněhu :-)

      Vymazat
  8. Ty teda jsou!!!Vašim holkám úplně závidím. Moni mě by jeste zajimalo, kde kupujes ty razitka, ktera mas na baličcīch(andílek, hvězdička)? Marně již nějaká taková delší dobu sháním. Mávám na kopeček. Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markétko, kupuji v Idea Creativu a je to značka Aladine.

      Vymazat
  9. Moni, to je skvělý nápad na recyklaci! Z takových dekorací má pak člověk dvojnásobnou radost :-) Krásná inspirace. Pokud jde o náš adventní kalendář, letos chci vyrábět nový, vybírala jsem z více nápadů a asi to nakonec bude jednotlivými pytlíčky nazdobený "žebřík" z větví nebo na zavěšenou větev přichycené balíčky/pytlíčky. Hezké podzimní dny A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, Aničko, jak se něco zrecykluje a takto to skvěle slouží dál, mám ohromnou radost.

      Vymazat
  10. Ty jsou teda!!!! Úplně vašim holkám závidím. Moni a mě by jěště zajímalo, kde kupujesš ty razitka, co máš na balíčcích ( andīlek, hvězdička)?Já už zatím neúspěšně nějaka podobná delší dobu shánīm. Tak by se mi hodil tip. Díky za tvoje nápady a inspirace. Mávám na kopeček.A už jdu hledat skřīň, kterou bych mohla rozřezat����.Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den. Razítka jsou pravděpodobně od firmy Aladine - zkuste si zadat "Aladine stampo razitka" a vyjede vám kupa odkazů ;)
      Já jsem se s nima poprvé setkala loni a byla jsem z nich unesena. Z naší šikovnou Lenickou - lektorkou z místního tvorilku jsme pomocí nich tvořili plátěné tašky. U nás v papírnictví se dají koupit i jednotlivě.
      Marie

      Vymazat
    2. Ano, Maruško, máte pravdu je to tato značka a kupovala jsem v Idea Creativu před třemi lety. Celá vánoční sada, ale používám je toho velkého anděla. Ta vločka byla koupená také v tomto obchodě, ale separé, bez celého setu.
      http://www.koralky-dekorace.cz/gelova-razitka-sady/10312-gelova-razitka-sada-snehove-vlocky-725718983970.html

      Vymazat
  11. Moni, tleskam, s u p e r!

    OdpovědětVymazat
  12. Moni, to vypadá skvěle, naše holky budou mít jako vloni kolíčkový adventní kalendář (prkýnko a na něm 24 kolíčků a 24 dárečků), s kolegyní jsme se domluvily a nakoupily jsme různé sladkosti, takže mají každý den něco jiného, ale protože mi ještě asi 2 dárky chyběly (tedy, já je dokoupila, ale neprozřetelně nechala v autě a holky je našly a po dovolení-se snědly), tak asi využiju ty vstupenky do kina, to budou šťastné. Máváme na kopeček a přejeme krásné dny.
    Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také vás moc zdravíme, loni jsme přímo z adventního kina (Anděl Páně) jeli na návštěvu k vám:-)
      Pošlu nějaký termín, musíme se vidět :-)
      pa a pozdravuj všechny.

      Vymazat
    2. Budu, holky se moc tesi a ja taky. Pozdravuj holcicky a Toma

      Vymazat
  13. Nadhera! U nas to jisti opet loni vyrobeny domecek ze sklenicek od presnidavek. Starsi syn se na nej tesi, tak noveho jsem nic nevymyslela. Ale hlava pracuje naplno co dat letos dovnitr, tak jsem rada za kazde napady ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)
      Nápadů a inspirace není nikdy dost, že?

      Vymazat
  14. Moni,paráda.Už se těším ,až bude Viki větší a já se budu moci taky vyřádit.

    Pa Dáša :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toto tvoření je to nejkrásnější v roce, viď? A brzy přibude další vnouček, to se vyřádíš, Dáší.
      Objímám a pozdravuj Ivoše♥

      Vymazat
  15. Moni, jsou super! Bezva nápad. :-) Já jsem dětem ušila pytlíkový, máme jej na více let. A variabilita použití je velká. Dívám se, že mám podobné visačky:-) Pěkné přípravy přeji. Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty černé visačky z IKEA jsem nakonec nepoužila. Vždy si raději něco vystříhám na koleně :-)

      Vymazat
  16. Tak to je prima napad:-), holky urcite potesi:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holky se vždy těší, jaký kalendář budou ten rok mít a snaží se to uhodnout. Je pravda, že měly už hodně druhů. A Bety tak škemrala, že už je mají jako adventní ozdobu v pokojíčcích, ale ani je nenapadne je otvírat. Je to zatím jen dekorace. Vůli mají pevnou:-)

      Vymazat
  17. Prima nápad. :-) Také mám ráda kolem sebe spoustu polštářů, přijde mi to s nimi útulnější, jen druhá polovička je trochu jiného názoru. ;-) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak jsme na tom stejně, Dášo.
      Musím mít neustále pod postelí vyluxováno, protože Tom večer vše přebytečné shrne dolů :-)

      Vymazat
  18. Tak ty jsou moc povedené,super nápad a ty možnosti dalšího využití se mi moc líbí.Taky ráda recykluju a přetvářím(obzvlášť starý nábytek co má"duši")ať se daří a nápady se jen hrnou.

    OdpovědětVymazat
  19. Kalendáře jsou naprosto úžasné! A polštářky by se nám také hodily, hned je jdu omrknout. Hezký advent, Eva

    OdpovědětVymazat
  20. Nemohu si pomoct: ja Vas (Vas blog, Vase napady, dekorace, "styling"..) proste miluju!! Dekuju, ze se s nami delite. A ted uz utikam pro barvu, drzte mi palce :)

    OdpovědětVymazat
  21. Moniko, dobrý den. Super, nemám slov. Mě by to prostě nenapadlo. Neděláte i bytový design? Holky mají krásné pokojíky a vlastně celý Váš byt je krásně "teplý", hned bych Vám zadala "designovou přeměnu" našeho bytu... Ápropo, neznáte nějaké stránky s tipy, jak udělat z malého podkrovního pokoje pokojík pro tři holky? Palandy se nám nevejdou! Už si vážně zoufám. Díky a hezký podzimní čas všem :-) Mám to tu ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Bytový design dělám jen u nás doma:) I když je pravda, že už mi několik čtenářek poslalo jen tak fotografie a otázkou, co a jak bych změnila :-) Byla jsem udivená, ale zároveň potěšená. Na design a využití podkroví zkuste oslovit třeba Soňu Malinovou.

      Vymazat
  22. Nádherné stromečky. Vypadají velmi designově. Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sama jsem z nich byla nadšená. Hlavně z toho, že jsem je vymyslela při pohledu na kus věci, kterou jsem nesla do kontejneru.Děkuju

      Vymazat
  23. Moni tie su vyborne 😊 strasne sa mi paci ako kazdy rok vymyslis nieco nove 😋 a samozrejme inspirativne 👍👌

    OdpovědětVymazat
  24. Moni tie su vyborne 😊 strasne sa mi paci ako kazdy rok vymyslis nieco nove 😋 a samozrejme inspirativne 👍👌

    OdpovědětVymazat
  25. Dobrý večer, Moniko,

    zase super nápad, krása. Moc Vás obdivuji a vždy si chodím zlepšovat náladu Na kopeček.Bohužel, mě paní Kreativita nějak minula.:O))Holkám moc závidím jejich maminku a Netopýrům paní učitelku.
    Díky za skvělé tipy na knižní dárky, už je objednáno, ale bohužel už nějaké knihy nebyly.
    Tipy na knihy pro starší: Veronika Válková - Dobrodružné výpravy do minulosti.., minimálně 10x knih, i mě se moc líbí, od Jo Nesbo - doktor Proktor - nyní vyšel tuším 5-tý díl, taky pěkně napsané a poslední od pana Vondrušky Fiorella a..., z doby Rudolfa.Přečetla jsem úplně všechny.Zdravím z Kozolup, Toňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toňo, děkuji za krásná slova a také za tipy.

      Vymazat
  26. Opět prima nápad! Můžu se Vás ještě zeptat odkud máte plyšové andílky, co byly na fotkách s Andělským povlečením?

    Mockrát díky, Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeden je plyšový z Dráčika, ale koupený před 7 lety a druhý je ručně šitý od kamarádky.

      Vymazat
  27. To je skvělý nápad. :)

    http://myfantasyworld.pise.cz/

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥