úterý 19. září 2017

svazenka


Zaplať pánbůh, že se najdou rozumní zemědělci, kteří nekropí pole jen chemií, ale takto nám fialově zkrášlí září. Pole vypadá jako vystřižené z  Provace :-)
Svazenka ... zelené hnojivo, krmivo a nádherná květinka v jednom.



Hezký den.

15 komentářů:

  1. Jooo, to miluju! Fialové pruhy v polích vypadají opravdu nádherně... Jenom když se trhá do vázy, tak má člověk prsty samou bodlinku...:-) Mončo, ale to jsou fotky tak z června, ne, nebo kvete ještě teď? P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera navečer focené při sběru šípků, Péťo :-)

      Vymazat
    2. No neke, u nás kvetly v červnu! Asi bych se měla vydat na obhlídku polí...:-) P.

      Vymazat
    3. A vy už sbíráte šípky??

      Vymazat
  2. Moni přitom se říká, že svazenka na podzim už nevykvete. je to nádhera, pamatuji se jak jsem ji na Vysočině viděla poprvé a byla jsem z ní unešená. a my máme všude kolem naší vesnice zas řepku (na příští rok), už roste. ach jo.
    Majka

    OdpovědětVymazat
  3. U nás taky kvetla mnohem dříve, teď už na polích není. Krásně voní. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Je to krása, je to zelené hnojení, asi bylo zaseto brzy, tak vykvetla, jinak kvete dřív a je medonosná,
    pastva pro včely i pro oči.
    Krásný podzim

    Pavlína

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den, Moniko, taky jsem si těchto polí všimla, ale vůbec jsem nevěděla, jak se tato fialová krása jmenuje a tak Vám děkuji za svazenku. S pozdravem Miluše.

    OdpovědětVymazat
  6. Já to vůbec neznala. Okoličně nikde neroste, až minulý týden jsem ji viděla u kamarádů na zahradě, tak jsem se hned ptala, co to je. Vypadá opravdu parádně.

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Moniko, je to opravdu krásné, ale v dnešní době musí zemědělci dodržovat tzv. greening, kdy po sklizni hlavní plodiny musí zasít rostliny poutající vzdušný dusík (hořčice, svazenka, vojtěška, lupina, aj.), jinak by byli kráceni na dotacích. Ale má to něco do sebe... Zdraví Vroni.

    OdpovědětVymazat
  8. Vzdycky ta mista u poli obdivuji, bohuzel jich zase nepotkavam tolik. Pekny den. M.

    OdpovědětVymazat
  9. Je nádherná, vždy mi to v létě připadá, jako kompenzace levandulových polích v české krajině, my ji máme i na naší malé louce vysetou s tím, že v létě dělala s ostatními plodinami opravdu radost (máky, chrpy....). Taky jsem ještě neviděla kvést na podzim:)

    OdpovědětVymazat
  10. Konečně vím, jak se tato fialová nádhera jmenuje.
    Když jedeme kolem pole svazenky, připadám si jako v Provence.
    Hezké podzimní dny, Jitka

    OdpovědětVymazat
  11. Konečně taky vím, jak se jmenuje :) nemohla jsem na to přijít asi dva roky..jezdím kolem pole do práce a je to úžasný pohled.
    Lucka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥