čtvrtek 17. srpna 2017

Pardubice


Opět další důkaz, že je všude krásně a v Pardubicích přímo nádherně. Malebné renezanční náměstí, malé kavárničky, kde umí udělat dobrou kávu. Na zahrádkách restaurací i kaváren  rozlévaná vínka, památky kam se podíváš ... Opravdu milé překvapení.











A co by to bylo za návštěvu Pardubic bez jejich perníku, že?
Nebyli jsme tu naposledy. Renesanční centrum nás dostalo.
Zdravím Pardubičáky a už se těším někdy příště i s prohlídkou zámku :-)

Krásný den.
M.

47 komentářů:

  1. Milá Moniko, jsem ráda, že se Vám Pardubice líbí. Je to krásné město a to nevidím fotečky ze zámku a jeho okolí.. Kunětická hora také stojí za návštěvu.
    Mějte se krásně a těším se na další Vaše fotečky, recepty....
    A zapečená cuketa dle Vašeho receptíku - je dokonalá. Dnes jako oběd do práce i pro ostatní kolegyňky.
    Zdraví Monika z Pardubic

    OdpovědětVymazat
  2. Díííííky,byla jsem tam to už já dáááávno.Jsou nádherně opravené.Alibabka

    OdpovědětVymazat
  3. On se člověk taky musí umět na ty věci okolo sebe koukat ... třeba Vašima očima :)!
    Hezký den, Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Ivanko. Nikdy jsem si nemyslela, že vidím jinak:-)

      Vymazat
  4. Moniko,Vy jste zavítali k nám?!Příště dejte vědět a dáme kavičku:-)Máš pravdu náměstí máme pěkné,ale my zase obdivujeme jiná místa u nás;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je tak vždy.-)
      Děkuji za pozvání na kávičku. Dát sem dopředu plán našich výletů, jezdíme jen okružní jízdu po návštěvách :-)

      Vymazat
    2. A nebylo by to pěkně,podniknout takovou jízdu tour de blogerky;-DZrovna včera se nám po dvou letech plánování s jednou milou blogerkou a její rodinou podařilo potkat v Zoo v Jihlavě a bylo to krásné!

      Vymazat
  5. Krásné fotky. U nás je tolik nádherných míst. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je a to jsme jich většinu ještě neviděli

      Vymazat
  6. Jé, vy u nás a my pryč! :-( Jestli tam ještě jste, doporučuji čokoládu u Bajera pod Zelenou bránou a Pierre fresh bistro na obídek na Třídě Míru... Ale asi jdu s křížkem po funuse, což:-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, Kačí, už jsme doma, ale my se vrátíme a budeme zase chytřejší, díky Tobě:-) Ani jsem nevěděla, že jsi odsud:-)

      Vymazat
  7. Krasne mesto a krasne fotky :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  9. Mony -manžel už dost let se chce podívat do Pardubic-asi pojedu s ním :-D
    A co mne nejvíc pobavilo..... KAFE HÍR :-D :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeďte. Bude se Vám líbít.
      Mě také:-)

      Vymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  11. Pardubice jsou hezké. Ale kdysi jsem je tak nevnímala. Doba je vylepšila, dala úpravami vyniknout tomu, co je činí tak hezkými.
    Hanka z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že po revoluci všechna města vzkvetla, je to moc dobře.

      Vymazat
  12. Me studijni mesto:-)...dekuji za oziveni vzpominek. M.

    OdpovědětVymazat
  13. V Pardubicích jsem bohužel ještě nebyla,ale aspoň máme tip na výlet :).A co dělá Moni váš zvěřinec? Myslím Ášu a králičí slečny? Dlouho jste o nich nepsala.
    P.s. Až pojedete zase někdy na Moravu, zkuste kouknout k nám do Kroměříže. Taky je tu hezky.
    Zdravím a pěkné dny.
    Katka z Km.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zvěřinec se má skvěle, králíci mají nový výběh a denně jim sháníme ty nejlepší listy k snědku, Áša svou svobodu ... to znamená, že se nám válí v peřinách a na oblečení, jak se mu zamane a vycházky si také řídí sám:-)
      Kroměříž mám na seznamu:-)

      Vymazat
  14. Krásné město, krásné fotky a úžasná rodinka z kopečku...díky za prima procházku Pardubicemi..Inka

    OdpovědětVymazat
  15. Děkuji za vaše skvělé tipy, už dlouho se do Pardubic chystám, jen jste mi potvrdila, že stojí za návštěvu. Přeji hezký zbytek prázdnin, Iva.

    OdpovědětVymazat
  16. No, vidím, že jste neminuli moje oblíbené Bakla kafé :o) Jsem moc ráda, že se vám v Pardubicích líbilo!
    Příště dejte vědět, napeču domácí pardubický perník...
    Moni, přeji hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
  17. Pardubice mají úžasné náměstí, byla jsem tam před Vánoci. Kousíček od náměstí byl jediný antikvariát v celé republice, kde měli knížku, po které jsem toužila :-) K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to jsou Tomovy nej zastavení ... antikvariáty:-)

      Vymazat
  18. Vidím, že Pardubice musí být nádherné město !

    OdpovědětVymazat
  19. Bylo 20. srpna 1989 a já jela s mým budoucí mužem přes Pardubice z Jihlavy do Jablonce. Téměž na konci města nás zastavila hlídka Veřejné bezpečnosti s tím, že jsme projeli křižovatku na červenou. Čestný pionýrský, neprojeli. Ale tvrzení, proti tvrzení, oni měli moc. Vytáhli nás z auta, chovali se nevybíravě, navíc, protože bylo před výročím, tak asi měli nějakou speciální akci a můj muž jako čerstvý vysokoškolák ještě neměl v občance razítko zaměstnavatele. Zážitek na celý život a můj muž se zařekl, že do Pardubic už nikdy v životě a tak jsme tam od té doby nebyli....ale jak koukám na ty tvé fotky, měli bychom to rozhodnutí přehodnotit a Pardubice smazat z indexu.... Krásný zbytek prázdnin na kopeček - Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dejte jim šanci, soudruzi jsou zaplať Bůh už pryč :-)

      Vymazat
  20. Do Pardubic jezdím pravidelně, strávila jsem tu svá VŠ léta a je to krásné město ;)
    A souhlasím s komentářem výše, zámek, Kuňka a my byli se synem i v perníkové chaloupce.
    Pořád je kam jezdit a nového objevovat ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pravda, pravda, díky za tip na příště

      Vymazat
  21. Pardubice jsou prostě perníkové:-). Ochutnali jste Miletínské modlitbičky od potomků rodu Erbenů? Úchvatně sladká mňamka. Zámek je opravdu moc pěkný. Nevynechte proslulou pokladnici ve sklepení. Máte ráda staré věci a v té truhle byste mohla mít celý záhon na zahrádce:-). A krom toho v trezoru je uložen náš nedávno nalezený největší denárový poklad. Budete-li tam pozdě večer, tak se podívejte do koruny stromů, jsou plné pávů, kteří se tam ukládají ke spánku. Skutečně ojedinělý zážitek. Opět nádherné fotografie. Jak slečnám chutnal perník?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, neochutnali, ale děkuju za tip, rozhodně sem ještě pojedeme.
      Slečnám chutná vše sladké:-) Takže ano, ale uši jsou prý lepší:-)

      Vymazat
    2. Na perniku primo z Pardubic, ktery jsme zatim ochutnali, mi vadi to mnozstvi barviv. Dokonce je tam upozorneni na hyperaktivitu. Takze timto si u me Pard. pernik hodne kazi reputaci ��

      Vymazat
    3. Máte pravdu. Čekala jsem v tomto perníkovém městě nějaký malebný krámek s nostalgií, kde budou ty pravé perníky jen s bílkovou polevou. Nenašli jsme.

      Vymazat
    4. Tak to mi mluvíte z duše. Když jsem se tam chystala, tak se vedle mě rozzářily oči při vzpomínce na perníkového koně, který mu byl jako malému přivezen rodiči z dostihů. Výběr mě vůbec nenadchl. Proto jsem sáhla po miletínkách a byla jsem pochválená. Recept je tajemstvi a ten na webu u regionální potraviny není správný. Nostalgie perníku někam zmizela, ale v centru jsem objevila úžasný antikvariát a pár bazarů. Mějte se krásně.

      Vymazat
  22. Pro mne Pardubice také příjemné překvapení! Zastavili jsme se tam minulý týden cestou na festival. Obešli jsme zámek, povečeřeli na náměstí a v Pernštýnské ulici poseděli do noci u vína. Moc pěkné to bylo:)
    Krásné fotky, Moniko!
    Daniela

    OdpovědětVymazat
  23. Pardubice prdel v republice, se říká, ale docela se mi tam líbí. Nicméně někteří pardubičtí obyvatelé, to je teda na výstavu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příště se stavte radši v Hradci Králové.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥