neděle 30. července 2017

škatulata batulata





Po nové tyrkysové stěně a obrazu dostala Terezka další a poslední část svého slečnovského pokoje. Aneb co dělá maminka, když jsou obě konečně na tři dny pryč. Kytuje, maluje, přemisťuje, zařizuje, uklízí a třídí:-) Terezky pracovní stůl putoval k Bety a zpoza skříně po letech spatřila světlo skleněná deska, která tam byla několik let zaparkovaná a čekala, až se bude hodit. Přišel její čas. Nejprve jsme na zkoušku dali pod skleněnou desku nohy z našeho pracovního koutu. A kvůli praktičnosti jsme dokoupili kovovou nohu a šuplíky. Proměna z dětského pokojíčku je na nějaký čas opět dokončena.





Ještě praktický tip pro ty, kteří jsou na začátku a čeká je první nátěr dřeva. Já jsem původně před pěti lety všechno dřevo natřela matným bezbarvým lakem, ale nelíbilo se mi, jak časem  dřevo zežloutlo. A i na nalakované kleštiny a trámky jsem vzala bílou lazuru a podařilo se. Pokud chcete, aby zůstalo dřevo bělejší, použijte jako první nátěr bílou lazuru. 


A vítejte u mladší slečny. Ta zatím, jak to tak u mladších sourozenců bývá, paběrkuje po své starší sestře. Nijak jí to ale nevadí a každou změnu nadšeně vítá. Stůl je původně masivní dřevěný jídelní stůl z našeho bytu. Natřela jsem ho matným Balakrylem. Růžový odstín jsem vytvořila přimícháním kapky červené barvy. Ani jsem nekupovala červený Balakryl, ale využila jsem červenou Dulux barvu na stěnu, kterou jsem tehdy malovala u Terky. Nic se nesmývá, neodlupuje a Balakryl stále i po pěti letech perfektně drží. Snažili jsme se maximálně využít Betynčin předešlý malý psací stůl. Použili jsme celý bok stolku s dvířky a poličkami. 
Všechny puntíky stříhám ze samolepicí fólie.








Až teď teprve vidím, jak si Áša lebedí v tee pee:-)

Mějte prima neděli a nebojte, po předání už tak uklizeno nemáme. Ještě že mi zbyly ty fotky :-)

47 komentářů:

  1. Dobré ráno, Moniko. Tak to se Vám povedlo. Jak Vy jste šikovná, praktická a nápaditá a to myslím zcela upřímně.
    Mějte se moc hezky a užijte si ještě poslední měsíc prázdnin. Utíká to, že?
    Hezkou neděli, přeji. S pozdravem Miluše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Miluško. No, už ani ten měsíc. Jdeme dříve než děti:-)

      Vymazat
  2. Tak takovou debordelizaci bych potrebovala v pokoji take nutne udelat.Ale porad ne a ne prijit ta vyhazovaci nalada! Krasne cistounke pokojicky.Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S vyhazováním musím pomalinku, ale i tak se nevyhnu nálepce matka vyhazovatelka:-)

      Vymazat
  3. Libi se mi, jak se vzdy snazite vyuzit stavajici veci a vysledek je uzasny. Vcera jsem pekla podle Tveho receptu kolacky a mely velky uspech, tak jeste jednou diky! Pekne dny, Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že koláčky bodovaly.-) Jo, to je moje gusto s předěláváním nábytku, za málo peněz hodně muziky. Do dětských pokojíků jsme moc neinvestovali. Stále jsme si říkali, že si holky později nadiktují, co by potřebovaly a zatím to stále "pytlíkujeme". Také mám radost, když se zužitkuje starší. Krásné léto.

      Vymazat
  4. Milá Moni, opravdu moc krásné. Holky musí mít velikou radost! Alepsoň já bych ji měla - o takovém pokojíčku by se mi mohlo akorát zdát :-D Krásné, vzdušné, prostorné a čisté, jemné, nepřeplácané a sladěné do detailů. Jak by řekli v pohádce Lotrando a Zubejda: "Krásná práce!" :-)Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mají, to je ten motor, proč pořád vymýšlet a stěhovat:-)
      Děkuji moc.

      Vymazat
  5. Jo, krásná práce! :-)
    Šikovní všichni! Moc zdravím na kopeček!
    PS:...a my dokonce byli u vás!
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že se vám v krasu líbilo:-)
      Děkuji, Janí.

      Vymazat
  6. Slečny to mají obě krásné. Povedlo se to. Jen mne napadlo - nebude skleněná deska příliš studená a tvrdá na kontakt (mně na poděděném kanceářském stole položené sklo na pracovní desce moc nevyhovovalo)
    Jak holky bojují s uklízením otevřených polic? Já je vzdala, protože utírání prachu na takových policích chce trochu pečlivosti, čehož náš mladý pán evidentně nebyl schopen (a já utírání prachu nenávidím, takže jsem to rozhodně za něj nehodlala vylepšovat) a regál s otevřenými policemi jsme zrušili.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Stáňo, také jsem se toho bála. Ale Terezka si nestěžuje, je šťastná, že má něco "moderního" a né starý stůl z půdy:-) a pokud opravdu zima od skla bude, mám v plánu průhlednou pracovní folii.
      Otevřené police jsou super. Je pravda, že často zasahuji, ale Terka stále tvoří a krabic s materiálem potřebuje hodně a police jsou pro nás nejschůdnější. Ale prachu se tam kupodivu moc nedrží:-)

      Vymazat
  7. Nádherné pokojíčky. Sen všech holčiček. Alespoň já kdybych byla ještě malá holčička, tak by se mi tam krásně žilo:o). A Ášovi se tam evidentně taky líbí! :o) Přeji krásné slunné dny. Inka

    OdpovědětVymazat
  8. Moni, vydarene... Uz pre slecnu, nie dievcatko... A prosim... Zaujalo ma teepee. Urobene, usite, alebo odkial? Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně toho jsem chtěla docílit:-)
      tee pee vyrábí úžasná paní Lucie z Plně pod značkou vigvam design. Má nádherné věci od polštářků přes světýlka po tee pee
      http://www.vigvamdesign.cz/

      Vymazat
  9. TOLLES ZIMMER
    des würde meiner auch gut gefallen,,,

    wünsche noch einen schönen TAG
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    OdpovědětVymazat
  10. To jsou tak krásné pokojíčky, až holkám závidím... Moc se mi líbí ta tyrkysová stěna!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Sabí. Barvu si zvolila Terka a mě se už začala také moc líbit.

      Vymazat
  11. Zdravím,chtěla bych se vrátit do dětských let))))),někdy stačí i maličkost a výsledek je úžasný. Mončo máš 1*.Tee pee a obraz jsou tip top.Pa,Šárka.

    OdpovědětVymazat
  12. to je nádherný pokojíček :) tam se musí bydlet...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Vždy si říkám, jak si toho budou vážit a začnou si samy uklízet, aby to takové zůstalo. Opět jsem se mýlila.

      Vymazat
  13. všechna čest. Moc pěkné pokojíky, výborně sladěné a vymazlené. Klobouk Dolů. Helča

    OdpovědětVymazat
  14. Dobry den, opravdu krasne a vkusne pokojicky s napadem. Muzete mi, prosim, poradit, jakou konkretni bilou lazuru pouzivate? Dekuji a preji krasnou druhou polovinu prazdnin.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  15. Moc pěkné úpravy za málo muziky (jenom maminčina šikovnost a pracovitost ;-)). D. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A tatínkova obratnost s různými hýbátky:-)
      Děkujeme moc.

      Vymazat
  16. Milá Moni,
    pokojíčky jsou moc hezké,také už bych potřebovala aby mělo každé z dětí svůj vlastní.Zatím jsou dohromady a někdy je to pohroma:-)
    Ještě jsem se chtěla zeptat,kde se dá koupit ten látkový netopýr,dceři se moc líbí.
    Krásné prázdniny Mirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirko, děkuji a bohužel Vás zklamu. Netopýra mi do mé třídy ušila má kamarádka. Je úplně senzační a na prázdniny parkuje u nás doma:-)

      Vymazat
  17. Jedním slovem..!DOKONALÉ! jste moc šikovná...Janča :)

    OdpovědětVymazat
  18. Zdravím na kopeček. Oba pokojíčky jdou moc povedené. Také nás bude čekat natírání trámů,taky se mi nelíbí nažloutlý odstín, který dřevo po čase chytí ( to naše má ještě tu hnusnou zelenou barvu od prpstředku proti dřevokazným broukům, takže nejdřív bruska a pak lazura... Proto mám jeden dotaz. Po natření lazurou ještě navrch natíráš lakem, nebo stačí jen jedna vrstva lazury?
    Moc děkuji za inspiraci a nápady a přeji hezký zbytek dovolené s pořádným množstvím sluníčka.
    VeronikA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko, já bych lak už nedávala, pokud je to v interiéru. Dřevo ošetřeno bude a stačí jedna vrstva lazury. Děkuji a také krásné léto. M

      Vymazat
    2. Moni, moc díky za odpověď.
      Ktásný horký den. V.

      Vymazat
  19. Moni, holky to mají moc krásné a útulné. Je úžasné, jak šikovné ruce dokáží udělat z mála zázraky. Vše se využije a může dál sloužit. Nádhera.
    Přeji skvělou druhou půlku prázdnin. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Dášo. Také mám dobrý pocit, když můžu zužitkovat stávající. Jsem vděčná Tomovi, že mi ty mé vize umí potom zrealizovat.

      Vymazat
  20. Já ten váš blog žeru - fuj to zní divně - tak baštím :D nádherné, opět, holky mají tak suprovní pokojíčky, žádná bílá sterilita, ale pěkné decentní barevné provedení pro něžné - skotačivé dívčí duše... proč nejsem vaše? protože jsem mojí mámy :D mějte krásný letní čas a napište jak děvčata změnu přijala...

    OdpovědětVymazat
  21. Moc hezke. Ja jsem ted take vybavovala dceri pokojicek a z ceho ma nejvice radost, tak je tato pohovka http://www.nabytek-bmark.cz/detsky-pokoj/detske-pohovky/pohovka-detska-bolek-zaba.html - uplne si ji zamilovala. Miluše

    OdpovědětVymazat
  22. Moc pěkně jste to holkám předělali,ať se jim v novém dobře bydlí.

    OdpovědětVymazat
  23. Zdravím na kopeček. Fotečky jako vždy krásné. Nádherný obraz, můžu poprosit odkud je? Krásné léto. Olga

    OdpovědětVymazat
  24. Dobrý den paní Moniko.
    Pokojíčky pro holčičky jsou nádherné. Moc obdivuji vaše nápady a detaily, kterými dokážete vše vymazlit:). Můžu se prosím zeptat, jaký druh a dekor podlah v domečku máte? Na fotkách se mi moc líbí. Zrovna do našeho bydlení také sháníme, a tak bych se u vás ráda inspirovala:).
    Moc vám děkuji a přeji krásný zbytek léta.
    Alena

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥