úterý 9. května 2017

už to snad vydrží



Takto pozdě jsem ještě truhlíky neosazovala. Dokud jsme byli v bytě a byla k dispozici chladná chodba na schodišti s velkým oknem, sázela jsem muškáty už v únoru. Od března, jak bylo pěkně, jsem je přenášela jako kočka koťata, aby se přes den na sluníčku ohřály. Jedině touto cestou jsem dosáhla těch metrových květinových převisů.
V domě takovou šikovnou chodbu nemáme, tak jsem sázela v březnu a na noc  a v chladnějších dnech jsem truhlíky přenášela do obýváku. Ale po pěti letech mě to přenášení a překračování  truhlíků v obýváku přestalo bavit. Letos jsem je osázela až v květu.
Mou stálicí jsou do květináčů vzpřímené muškáty a do truhlíků převislé pelargonie, dále přidávám  osteosperma, bacopu a doplňkovou zeleň ipomeu, dichondru a helichrysum.









Mějte krásné dny a ať nám to sluníčko už vydrží. 

10 komentářů:

  1. Máte to jako vždy kráásné Moniko.Já jsem to riskla a už týden mám kytičky venku, moc děkuji za inspiraci, díky vám mám už třetím rokem v truhlících Ipomeu a dokonce jsem dvě hlízy zvládla uchovat přes zimu :-D přeji sluncem prozářené dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Máš to krásné Mony ,ale tento týden má být velmi chladno, já bych to nepodceňovala-bylo by škoda o tu krásu přijít.Buď schovat nebo přikýt na noc.

    OdpovědětVymazat
  3. Jako vždy krásné okytkovaný je váš domeček.
    Tak ráda bych už měla dům a pergolu taky okytkované, ale ještě týden počkám. Prostě tady platí - až po zmrzlých.
    Hanka z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
  4. My na chalupě s osazením koryt taky jeeště čekáme - na zítra tu hlásí noční mrazík. Vysočina je trochu drsnější. Už jsem přišla o darovanou sazenici osružiny (dostala jsem ji začátkem dubna), tak nechcemi riskovat s kytičkmi.
    Držím palce ať osazené truchlíky současné ochlazení přežijí bez úhony

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den Mony. Krásné to máte, taky mám zasazeno, ale letos jsou to nějací mrzáčci, i když vlastní výroby. Zeptám se, máte ty velké kameňáky zespod provrtané, nebo dole drenáž, nebo vevnitř květináč? Dost s nima bojuju, co se týče přelití... Děkuji a moc zdravím. Jana

    OdpovědětVymazat
  6. Já Mončo minulý týden již vyndala ze zimní zahrady veliké květináče s různými muškáty, které mi tam již kvetly, ale bojím se ještě neustále chladných rán. A dnes u nás před chvilkou poletoval sníh. Takže je na noc raději zakryji textílií. Letos je to opravdu náročné.
    Měj se pohodově.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  7. Dík za za kúsok jarného potešenia. U nás tento rok akosi tá jar nechce prísť. Dnes je len okolo 5 stupňov, studený severný vietor a na zajtra žiadne lepšie vyhliadky.Pôda v záhrade je premočená od neustálych dažďov.Jarné výlety a sadenie kvietkov sú teda stále v nedohľadne. Tak aspoň prostredníctvom Vášich fotiek sa poteším a budem dúfať,že čoskoro tá jar dorazí aj k nám do hôr. Krásne jarné dni. Jana

    OdpovědětVymazat
  8. Jo, letošní jaro si dává načas, paní Zima stále vládne, u nás dnes max.+5, poletuje sníh, no prostě hrůza. Nicméně, kytičky jsou venku, muškáty mají tmavé listy-neklamné znamení, že jim je zima, ale statečně kvetou, tak snad už bude líp a listy zezelenají.
    Ale už jsem dělala letos první várku zavařenin, nebot se daří nejen trávě, kterou jsme už 3x sekali, ale také rebarboře. Takže dneska máme rebarborový den - koláč s drobenkou=klasika, reberborová žemlovka s tvarohem-ta je oblíbeným jídlem mého muže, ale top v naší celé rodině je rebarborová marmeláda s lístky meduňky a táty se zázzvorem - takže dneska jsem dělala první dávku. Kuchařinky vyzkoušejte, je to fakt moooooc velká dobrota. No aby toho nebylo málo, tak jsem ještě upekla menší domácí bochník chleba....a tím pádem od trouby máme krásně teploučko......
    Takže všem krásný den přeje z Jizerek Olina

    OdpovědětVymazat
  9. Dobrý večer, Moni, já mám v obýváku předpěstované dosny canny už metrové a muškátů plné parapety. Begonii mám plný skleník, ale radši ještě počkám.U nás se strašně ochladilo.Jinak se mi moc líbí Vaše kombinace osázení
    .Martina

    OdpovědětVymazat
  10. Máte krásné truhlíky,každý rok,já měla vzpřímené muškáty,levanduli,macešky i afrikány,poslední dobou už jen bylinky,mátu,meduňku,pažitku,libeček(mám jen jedno okno kam nenasazuji síť a posouvání sem a tam mě už nebavilo,taky mám hrůzu kvítek doma a na zalití padne už teď tak 5 litrů odstáté vody)jak jsem uviděla že máte venku rozmarýn tak jsem ho šoupla taky ven spolu se slunečnicí kterou jsem dostala k narozeninám od kolegyněk,bohužel se zdá že bylinky budu muset zakoupit nové letošní mrazíky je zničily.At vám to krásně roste a kvete.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥