pondělí 22. května 2017

třemdava bílá


Třemdavy už kvetou. Vrátila jsem se na strmé slunné skalní stepi, abych tyto modelky zachytila a objektivem si je zmrazila. 


Kráska z čeledi routovitých, která umí léčit, nepříjemně popálit kůži, vyvolat žaludeční nevolnosti při vdechnutí jejich silic i se sama vznítit. Ve volné přírodě je velice vzácná a chráněná. Pokusy si s ní si tak můžete provádět jen doma, když si ji vysadíte do zahrady. 










Opět kavyl, který se za ten týden ještě více rozvinul.
Krásně je v krasu.




Kaňon Berounky, který se stáčí k Srbsku.

Moc vám děkuji za milá přání k svátku, které jste mi posílaly jak do komentů, tak do mailů. Jste zlaté, děkuji.
My si připili a zmrzlinovým pohárem oslavili už v pátek a udělali jsme dobře. Večer začal mít Tom horečku a teploty se mu držely celý víkend. Holky, nadšené z bazénu, ze kterého nechtěly v pátek vylézt, se samozřejmě spálily od sluníčka a v sobotu si léčily rány a polehávaly. Tak šel na výlet se mnou jen můj věrný Canon:-)

Mějte pohodový den a pamatujte, že
"Když chceš, aby se na tebe svět usmíval,
usměj se nejprve ty na něj."

16 komentářů:

  1. Nádherný fotky.... A toho citátu o usměvu je třeba se držet! Usměv nestojí nic,ale dělá hodně.Ivana

    OdpovědětVymazat
  2. Všude je krásně,ale tam u vás.........Alibabka

    OdpovědětVymazat
  3. Brzke uzdraveni Tomovi--Panu Bozskemu.Holcickam pofoukani na spaleniny...Vse nej k svatku.Krasny pohodovy tyden vsem JP

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotečky a krásná příroda!
    Všem brzké zotavení! :-)
    (..do alba?..)
    Marie

    OdpovědětVymazat
  5. Je to kráska ta třemdava. Ani nevím, jestli jsem ji někdy v přírodě potkala.
    Krásné fotky, krásná krajina.
    Hezké dny!
    Hanka z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den, Moni, nejdříve vše nej k svátku. Ukázala jsem vaše fotky manželovi.On také fotí přírodu a hlavně ptáčky a zvířátka.Moc je chválil a říkal , že jste dobrá fotografka.Jinak nádherná příroda.Martina

    OdpovědětVymazat
  7. Krásna krajina, v nej nádherné kvety a všetko je to perfektne nasnímané objektívom vášho fotoaparátu. Páči sa mi to.
    Čo sa týka tejto rastliny, až do minulej jari som vôbec o nej netušila. Vlani som ju videla prvý raz a rovnako tak som ju aj prvý raz fotila. Rastie u nás v Malých Karpatoch, konkrétne aj na Devínskej Kobyle.

    OdpovědětVymazat
  8. Moni, nádherné fotečky. Třemdavu vůbec neznám a ani jsem ji nikdy neviděla, ale vypadá úžasně.
    Přeji hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  9. A já děkuji za krásné pohlazení...💕 ,před večerním čtením s Kačenkou jsem si k Vám pro jedno "zašla "👀
    A dodatečné všechno nejlepší k svátku, milá Mončo 💐
    Krásný týden, plný úsměvů přeje Ali

    OdpovědětVymazat
  10. Krásná kytka, další, kterou jsem neznala :) voní taky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. citace z Wikipdie:
      Květy voní citrónově až omamnou vůní. Zvláště za horkého dne se silice z její lodyhy a listů intenzivně vypařují a je možno je zapálit i sirkou. Proto se jí lidově říká ohnivý keř. U citlivější osoby může vlivem produkované silice vzniknout při doteku s rostlinou na kůži alergická fotosenzitivita, kůže se stane citlivou na ultrafialové záření a vytvoří se na ní špatně se hojící puchýře s následnými jizvami.

      Vymazat
  11. Jen pro info: http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=Album

    Fotky krásné a příspěvek poučný, díky :)

    OdpovědětVymazat
  12. Pravdivý citát,sama se ho držím usmívat se mám vlastně v "popisu práce "když se jmenuji Veselá.Krajina nabízí luxusní podívanou.

    OdpovědětVymazat
  13. Moniko úžasné fotky jako vždy...a koukám, že na záhonech se Vám to už krásně zelení...S Vašimi zkušenostmi s foťáky...jaký Canon máte? Díky Martina ze severu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Martinko. Mám EOS 6OOD.

      Vymazat
    2. Moni moc děkuji. Chci si koupit nový foťák a mám problém se rozhodnout který :o) Díky a krásné dny. Martina

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥