středa 10. května 2017

Vyjmenovaní netopýři


Protože nás ve třídě čeká největší strašák českého jazyka ... vyjmenovaná slova ... připravujeme se už dopředu a děti zdatně pomáhají. Tužkou předkreslily naše kamarády netopýry. Já obkreslila lihovým fixem a spolu s žačkou Emilkou jsme anilinkami vymalovaly.
No, nemám šikovné pomocníky?
To se to bude učit samo:-) Chuť do učení vyjmenovaných slov mají už teď. A vůbec do všeho jdou s plným nasazením a jsem za to vděčná, protože se mi potvrdila má teorie, že děti za své výkony nepotřebují žádná lepítka, kolečka, razítka ani známky. Dělají vše pro činnost samotnou a nejsou zvyklí dostávat za to odměnu v podobě jedničky. Odměnou jsou jim nabyté vědomosti, dovednosti a znalosti. Díky vám za to, netopýři moji.






Teď se učíme rozeznávat alespoň zhruba slovní druhy a náš pan učitel Netopýr zdatně asistuje.


Krásný den  a máváme z půdy:-)
M.

31 komentářů:

  1. To je krása, Moni! Závidím dětem, jakou hravou formou to vstřebávání informací u nich probíhá - to ani nemůžu nazvat učením, protože to pojetí je tak odlišné od "standardu", který známe z našich dob! Moc fandím a obdivuji! Hezký den na půdu, L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hravou formu také hojně využíváme, ale kombinujeme ji i s klasikou:-)
      Děkuji, Lucí.

      Vymazat
  2. Netopýrci s vyjmenovanými slovy jsou krásní! A děti se učí rády, tomu co je zajímá nebo tomu, co jim někdo dokáže zábavně přiblížit. A vám se to Moniko očividně krásně daří!
    Krásná práce!
    Zdraví Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Zuzí, snažím se a mí netopýři jakbysmet:-)

      Vymazat
  3. Dobrý den, chodím k Vám na blog už nějakou dobu, moc se mi líbí u Vás doma, i jak to máte s Vašimi holčičkami.Moje holčička už je veliká,za týden bude maturovat. Na 1. stupni měla skvělou paní učitelku,na 2.stupni už to byla tak nějak katastrofa.Ale takovou "pančelku",jako jste Vy,tak tu můžou ostatní netopýrkům závidět!Hezký den Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, vy jste zlatá, ale na toto by měli odpovídat jiní:-)
      Krásné dny a děkuji.

      Vymazat
  4. Tvoji netopýrci Mončo mají báječnou paní učitelku :o). Jsi snem každého rodiče o tom, jak má probíhat výuka jejich dětí. Určitě je vás zapálených učitelů víc - teda doufám :o).
    Měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je nás určitě hodně:-)
      děkuji, Álo.

      Vymazat
  5. Opravdu nádhera. Už váš krásný blog a práci s dětmi sleduju asi rok a nemůžu se nabažit. Ty netopýři mě ovšem dostali. Nádherná práce. Můžu se zeptat,jaký papír jste použili? Že by jsme si přes prázdniny nechali inspirovat- čeká nás 3.třída.Hezký den Market

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markét, papír je dvojí: jeden pevný světlý karton, který jsem měla roky za skříní a druhý velká čtvrtka A0.
      Děkuji moc.

      Vymazat
    2. Pro Pegginku, omlouvám se, ale musím, obzvlášť, jestli učíte - "že BYCHOM se nechali inspirovat", tvar by jsme, by jste je chybný. Omlouvám se, tahá mi to oči :)
      http://www.mojecestina.cz/article/2012021304-10-slov-ve-kterych-casto-chybujeme

      Vymazat
  6. Milí netopýři, to je nádhera !!!
    Moc tleskám a už vím, co budeme s Kačenkou vyrábět o prázdninách, s vaším dovolením si pujčíme váš nápad, protože nás čeká také třetí třída:-)
    Moničko, jste zlatá paní učitelka :-)
    Krásný den všem netopýrům i jejich p.učitelce
    Ali

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Půjčujte, co hrdlo ráčí, však proto to sem všechno fotím:-)
      Děkujeme, Alenko.

      Vymazat
  7. Super pomůcka!
    Ano, pokud děti chtějí, naučí se samy všechno.
    Syn chodí ve škole do kroužku, nacvičují ve vyšších třídách. Taky jim visí na stěně vyjmenovaná slova, slovní druhy, násobilka. Všechno se sám naučil už na konci 1. třídy, když se v kroužku nudil.(teď je ve druhé)
    Ale co musí, nesnáší, hlavně domácí úkoly :o))))
    Ať se netopýrkům daří ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Moni, krásní jsou ti vaši netopýři! Moc šikovní žáčci, určitě po paní učitelce! Přeji, aby se Vám ta vyjmenovaná slova krásně učila. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi hodná, Inko, ale řekla bych že především po rodičích:-)

      Vymazat
  9. Zdravím na půdu,to je pomůcka)))))),to budou samé jedničky....Pa,Šárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ještě příští rok jsem si domluvila s vedením bez známek, tak jedničky ještě ne:-)

      Vymazat
  10. To je tak krásný :)

    Nechtěla byste se dát naklonovat? Dcera mi jde do první třídy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme,
      A jak se to klonování dělá, že bych jednu nechala v práci a druhou na doma:-)

      Vymazat
  11. Moni, máte skvělé nápady! Vůbec se nedivím, že děti díky vám učení tak baví. Karla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybyste se jich zeptala, určitě by vymyslely, co je nebaví:-) Přece jen, jsou to jen děti školou povinné:-)

      Vymazat
  12. To je krása, já jsem měla z naší paní učitelky na češtinu trauma ještě na druhém stupni, svým přístupem nás k výuce češtiny mírně řečeno zrovna nemotivovala. Naštěstí jsem vždycky ráda četla a na střední jsem se do naší mateřštiny úplně zamilovala. Paradoxně díky profesorce, ze které měli všichni kdovíproč vítr a přitom byla skvělá. Je úžasné, jak to s dětmi válíte :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi díky tomu tréninku ze ZŠ.
      Děkuji moc, Eli.

      Vymazat
  13. Škoda, že náš Honzík nemůže chodit k Vám... Má školu rád, je chytrý, ale nosí si ze školy stres z nervózní paní učitelky.... :-( Přitom to jde dělat jinak.... Hezký den a pohody :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nervozita někdy vychází i od samotných dětí a dokáží samy sebe stresovat. Záleží na jejich nastavení, touze po úspěchu, preciznosti, ale bez známek je to přeci jen jednodušší.
      Děkuji.

      Vymazat
  14. I já jsem si ráda zopakovala .... novinka: ,,cavyky,, a ,,vlys,, :-)) a u P mě chybí ,,plyn,,.. to proto , že jsme se to učili jako říkanky... :-)))

    OdpovědětVymazat
  15. To je super pomůcka,to se bude učit samo (já si pamatuji snad jen brzy jazyk nazývat Ruzyně,ale brzy si to připomenu mám druháčka)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥