neděle 7. května 2017

jarní hrnčířské trhy v Berouně


Měli jsme nabitý den a zvažovala jsem, že bychom poprvé trhy vynechali, ale vaše prosby o fotoreportáž, které mi chodily poslední dobou, a samozřejmě má vášeň o atmosféru trhu, mě opět přilákaly. Tentokrát až v podvečer, kdy největší nápor zájemců už opadne a dá se lépe procházet a dostat se ke stánkům. Ač nesnáším davy a například nákup v plném centru mě opravdu stresuje, tady je to jiné, i když jsou tu tisíce návštěvníků. Nikdy jsem nezažila, že by tady na sebe lidé byli nevrlí, mačkali se a nadávali na pomalu se šinoucí davy. Naopak.

















Tady vidíte i ruce, které pro vás tuto keramiku tvoří. Pan Jirka Tomší je kamarád mé kamarádky Janičky a za ta léta, co k němu pravidelně zajdeme, se už také trochu známe. Právě od něj máme ty úžasné zapékací mísy, na které se při focení dobrot ptáte.  Praktické a krásné zároveň:-)



To byla malá procházka tržištěm od nás z Berouna. Krásně bylo a věřím, že i vás, co jste zde o víkendu byli, spousta věcí nadchla a líbilo se u nás. Zlaté ruce máte, hrnčíři a keramici, jen co je pravda. O tom svědčí i obrovský zájem návštěvníků v oba termíny, jarní i podzimní.
Tak zase v září 9. a 10. na viděnou.

30 komentářů:

  1. Krasne, jsem zvedava kdy se na trhy konecne dostanu. Dekuji za reportaz.Hezke dny.JP

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou dvakrát do roka, stačí naplánovat:-)
      Krásné dny, Jiřinko.

      Vymazat
  2. Nádherné věcičky.....a i počasí vám, narozdíl od našeho počasí, přálo. Podle obrázků - mne by dostaly ty klíče - mám utkvělou představu udělat si z jednoho starého rámu, který je dlouho už v garáži a čeká na využití, obrázek právě s takovými klíči. Které dveře otevíraly, kdo za těmi dveřmi bydlel, jaký byl a kde je mu konec....takové tajemné rozjímání.
    Díky za fotoreportáž a krásný zbytek volných dnů z momentálně osluněných Jizerek přeje Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olinko, nám mamča přinesla pytlík takových klíčů a my je chceme takto zavěsit na drát, proto jsem si pořídila inspirační foto. Miluji ty staré věci s duší, to jsou opravdové poklady.

      Vymazat
  3. Mončo, já si říkala, zda reportáž bude. Moc jsem se těšila. Děkuji za virtuální procházku Berounem. Zdraví Petula

    OdpovědětVymazat
  4. Krásna akcia a dík za foto, prišla som si na svoje!

    OdpovědětVymazat
  5. My se tam dnes chystali, ale nakonec to nedopadlo,ale díky za fotky a zprávy. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Moc děkuji za zprostředkování tohoto nádherného zážitku i za kontakt na hrnčíře. Asi bych tam utratila majlant:-). Na minulých se rozbil fotoaparát, tak mám radost, že je to tentokrát bez nehod. Užijte si na kopečku svátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, vy jste si pamatovala, jak mi zrovna tady umřel fo´ták. Také jsem na trzích fotila s tou památkou a bála jsem se:-)

      Vymazat
  7. Mám od Tomších také spoustu keramiky, máme je 10km od domu a mají nádherné výrobky :)Jitka T.

    OdpovědětVymazat
  8. To je nadhery na jednom miste;) Janca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je. Chce to tučné konto, nebo sebekázeň:-)
      Vždy zírám, jak jsou lidé nápadití a zruční.

      Vymazat
  9. Nádhera. Chtěla bych tyto trhy taky jednou navštívit, i když to mám hodně daleko. Nevíte
    náhodou, kdo tam prodával ten keramický kopeček se stromy? Děkuji. Pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel nevím, ale věřím, že se někdo ozve, kdo je zná. To se tady běžně stává, že si poradíte mezi sebou:-)

      Vymazat
    2. Ahoj Moni, díky za pěkný report. Vše krásné. Keramický domeček sice ne přesně tento, ale podobný vlastním už nějaký den. odkaz přikládám.
      https://www.fler.cz/zbozi-prodane/kopecek-tam-kde-zraji-pampelisky-560925
      Přeji hezké dny Věrka

      Vymazat
  10. Dobrý den, jen díky Vám a Vašim reportážím jsme se letos na trhy také vydali a rovnou tu zůstali na dovolené. Trhy byly obrovské a nabídka taková, že jsem si nakonec ani nic nedokázala vybrat. A těch lidí... Ale věci tam měli skutečně nádherné! Teď se ale víc těším na výlety:) Mějte se krásně! Míša PS: Poradíte mi, prosím, kde v B. hledat výtvarné potřeby? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, už sem takto dojíždí hodně lidí a zůstávají několik dní na výlety:-)
      VV potřeby jsou nejlepší v Idea Creativu. Je to ul. Karly Machové 48 a mají i dnes otevřeno.
      Další je U Bílé paní v postranní uličce za zlatnictvím směrem na vlakové nádraží.
      Užijte si náš kraj, Monika.

      Vymazat
    2. Děkuji za info i za přání :) Míša

      Vymazat
  11. Me zaujalo vse.. Nej? Strom a bila keramika jakoby s vlnkami.Co jste si koupila Vy? Krasny den.JP

    OdpovědětVymazat
  12. Me zaujalo vse.. Nej? Strom a bila keramika jakoby s vlnkami.Co jste si koupila Vy? Krasny den.JP

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel nevím výrobce kopečků, ale on se tady určitě někdo najde a odpoví vám:-)
      My si koupili oválnou ošatku na chleba, zapékací mísu od pana Tomší, proutěný košík na houby a keramický šperk na krk:-)

      Vymazat
  13. Krásné podívání. Podobné trhy tady u nás poblíž bývají v obci Kohoutov. Možná v menším rozsahu, ale také je tam spousta krásného k vidění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, je více hrnčířských trhů po celé naší zemičce a k vidění je všude spousta nádhery.

      Vymazat
  14. Tak to je pecka jako vždy,asi bych chodila jak mlsný pes a nedokázala si vybrat,staré klíče by brala určitě mamka všema deseti.Keramika úžasná,hádám že ta mísa co drží výrobce je ta vaše nová kráska,moc povedená.Mě zaujaly ty hrnky s oušky motýla a ty poslední tyrkysové jsou jak letní dovolené u moře moc pěkné a ty dřevěné mašle do vlasů?taky super a ty lampy kouzelné,jen si vybrat.Děkuji za krásnou reportáž třeba se někdy taky podívám naživo,ač to mám dost z ruky,krásný den.

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné fotky, také jsme navštívili a moc se nám opět líbilo, lidí hodně, ale to zkrátka k tomu patří, počasí super a ze svých úlovků jsem nadšená (mým favoritem jsou keramické kytičky na drátu a pak také keramika Kalfus ze Říčan - krásné a hlavně praktické formy, které jsou pěkné na pohled a výborně se v nich dá cokoliv v troubě upéct.....o obojím jsi se též již dříve zmiňovala. Jenom jsem se chtěla zeptat na toho "mimozemšťana" moc se mi líbí, viděla jsem ho tam, ale nevím, kdo ho vyrábí....tak nějak si občas připadám, když sleduji dění....to v okolí i to vzdálenější.... Hanka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥