pondělí 8. května 2017

Aby se bylo čím mydlit


... a aby byla zásoba na dárky, stále jednou za čas mýdlařím. Nyní vznikl nový odstín u levandulového mýdla, kam jsme přidala přírodní modrý jíl, moc se mi líbí.


levandulové mýdlo s modrým jílem
Klasika, která nesmí chybět v žádné várce:-)


Mýdlo s aktivním uhlím z kokosových ořechů na problematickou pokožku.
 Dělám opakovaně na přání kamarádek, které si chválily účinky aktivního uhlí. Opravdu pomáhá léčit. Jsem mile překvapená, že fakt funguje.


hřebíčkové mýdlo s červeným jílem a namletou 100% kávou arabikou.
 Voní po namletém hřebíčku a je peelinkové. Dělala jsem podruhé, patří mezi mé oblíbené.


jemné měsíčkové mýdlo a pomerančovou esencí


letní louka v sobě ukrývá květy bezu černého, heřmánku a měsíčku lékařského a voní po pomerančích


klasika oblíbené kávové mýdlo s namletou 100% arabikou, peelinkové a neutralizující pachy na rukou


rozmarýnové mýdlo s trochou modrého jílu a esencí z levandule


mátové mýdlo s dobromyslí a esencí z máty



Tak to jsou moje nové mýdlové modelky. Nejsou jen fotogenické, ale i praktické a voňavé:-)
Domácí výrobě zdar a vy si užijte krásný sváteční den.

40 komentářů:

  1. úžasné!!!až sem cítim ich vôňu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vždyť jsou úžasně fotogenické! Až si jednou splním sen a vyklidím starou garáž a udělám z ní malou dílnu, hodlám se do mýdel pustit. V naší pidi kuchyni si netroufám, nemám ani pořádné informace, jak na to, přestože internet je plný...Nechtěla byste uspořádat na blogu nějaký ,,kurz" pro úplné začátečníky, co doteď dělali mýdlo jen z hotové hmoty? :-D Myslím, že by to bylo hrozně fajn a nápomocné pro více lidí :) Ale chápu, že na takové věci není čas :-D Proto si jdu ještě jednou užít Vaše fotografie a doufat, že se brzy budu kochat svýma :-D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzí, děkuji. Už jste několikátá, která by si přála kurz na mýdlaření. Zatím jsem neuvažovala. Nemám na to prostory, ale rady a recepty jsem už umisťovala.
      Ano, jsou fotogenické a moc:-) ale nejen to.
      Krásné dny, M

      Vymazat
    2. Myslela jsem online kurz, prostě pouze články, jak začít, co je potřeba a podobně...a jak se do toho pustit :) Ale když píšete, že tady už něco máte, jdu hledat, děkuji :)

      Vymazat
  3. Krásné jako vždy,uvítala bych recept na to s uhlím ale už jsem vám o něj psala dvakrát a bez odezvy,tak asi to je vaše výrobní tajemství.Krasný poslední den volna přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Jarčo. Recept není tajemstvím, ale nějak se ke mě dotaz nedostal. Do stopy stačí zamíchat koupené aktivní uhlí. Dejte ho tolik, aby stopa byla tmavě šedá. Jinak základ olejů si udělejte, jak jste zvyklá a s jakými oleji chcete, na tom nezáleží.

      Vymazat
  4. Super děkuji za radu,dělala jsem podle vás medovo mléčné a bylo fajn tak třeba by pomohlo klukům na exém s uhlím, vyzkouším,děkuji.

    OdpovědětVymazat
  5. Úžasné, voní až ke mně domů

    OdpovědětVymazat
  6. Krásně vypadající mýdla, hezké balení - skoro by mi je bylo líto začít používat :-). A těch variant.. Jako dárek určitě udělají radost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, dělají, proto je stále ráda mám v zásobě:-)

      Vymazat
  7. Moni, to je taková nádhera. Jedno hezčí, než druhé. Nevím, které bych si vybrala dřív ani podle účinků ani podle vůní. Ale mám problémy s pokožkou, tak bych asi volila s aktivním uhlím. Škoda, že je neprodáváte.
    Přeji krásný sváteční den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Dášo.
      více mýdla rozdávám jako dárky a nebo jsem využila i barterový prodej, ten je fajn:-)
      Napište, domluvíme se.

      Vymazat
  8. A prodala byste mi nějaké? Nechápu, kde na všechny své aktivity berete čas a energii? Obdiv! Kateřina V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavní energií je mi blog, kde čekáte nějaké to tvoření, ilustrativní fotky a dalším pohonem je nově vznikající kniha. Když je málo energie, chce to takového výzvy a termíny, které vás nakopnou:-)
      Katko, napište mi přes kontakt, domluvíme se:-)

      Vymazat
    2. Taky nechápu. Já vždycky uklidím dům, navařím, obstarám děti a padám únavou na pusu, na ostatní jaksi energie není..takže obdivuji velmi moc Hanka

      Vymazat
  9. Tie levanduľové sú úžasné. Ste tvorivá a šikovná, klobúk dolu. Jana

    OdpovědětVymazat
  10. ... úžasné :-) ... já chci také :-) smekám Ifka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Ifko. napište mi přes kontakt na blogu, když budu mít, ráda zašlu.

      Vymazat
  11. Já vím přesně, které bych si vybrala- levandulové. Jako malá jsem levanduli nesnášela. U mojí milované babičky to v prádelníku levandulí vonělo. Mně tenkrát ne. NO a už jsem se dostala tam, kdy mi levandule voní, voní, voní.
    Hezké dny!
    Hanka z Podrkonoší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tak bývá, odříkaného chleba, největší krajíc:-)
      Krásné dny, Haní.

      Vymazat
  12. Moničko pokud by to šlo rada bych od vas koupila.Děkuji Atka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Atko, napište mi přes kontakt na blogu, domluvíme se:-)

      Vymazat
  13. Opet nadherne. Dekuji, ze k Vam mohu na navstevu.Delate mi svet ruzovejsi.Hezke dny.JP

    OdpovědětVymazat
  14. Moni, vaše mýdla byla pro mě motivací se je naučit dělat. Absolvovala jsem jednodenní kurz a už asi pět měsíců jedu na mýdlové vlně. Je to naprostá závislost, vymýšlet si nové recepty,kombinovat oleje a bylinky... Zrovna tento víkend jsem udělala osm druhů... absolutní relax, vypnu od pracovních starostí,kolikrát se přistihnu,že jsem nejedla, nepila, v jakém jsem tranzu a euforii.. Díky Ivča

    OdpovědětVymazat
  15. Mončo, vážně nádhera! Škoda, že blog nepřenáší vůně, to by bylo něco. Chtěla jsem se optat, nenajde se v historii Vaše blogu nějaký recept na domácí prací prášek? Vím, že jste dávala návod na prášek do myčky, ten určo vyzkouším, ale láká mě domácí prášek na praní. Na internetu je spousta receptů, ale vím, že receptík od Vás by byla záruka kvality :-) Předem moc díky za odpověď :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Milá Monika!
    Vaše mydlá sú úžasné," na zjedenie"....voňajú až sem na Slovensko ��
    Škoda, že nepredávate. Kúpila by som z každého. Vaša stránka vždy poteší oko i srdce. Ďakujem za váš krásny blog!
    Pozdravujem a krásny zvyšok predĺženého víkendu. Lulu

    OdpovědětVymazat
  17. Světle modrounké je tedy na pohled překrásné, ale všechny musí vonět, ach...jste moc šikovná! :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Jsou nadherna, doufam, ze se jednou k podobne vystavnim kouskum take dopracuji. Pekny vecer. M.

    OdpovědětVymazat
  19. Wauuu,to vyzerá úžasne a ešte lepšie musia voňať.Ja som iba raz skúšala robiť mydlá a bola to katastrofa :D asi som mala zlý recept. Aký používaš ty? Nejaký vlastný? A mohla by som ním aj bábätko umývať? Ďakujem a prajem pekný deň, Timea

    OdpovědětVymazat
  20. nejsou fotogenické? jsou nádherné, slintám a děkuji

    OdpovědětVymazat
  21. Mončo, jsou krásná. Taky jsem podle tvého návodu začala mýdlařit a myslím, že jsem tomu díky tobě zcela propadla. Ale mám jeden problém. Mýdla vypadají na pohled nádherně, ale mám pocit, že moc nevoní. Kolik dáváš nebo dáváte i vy ostatní, kdo s tím máte víc zkušeností kapek vonné esence, aby mýdlo i krásně vonělo? Ty koupené na trzích mi při umývání voní mnohem více než ty mnou vyrobené a nevím čím to. Já jsem dávala asi 20 kapek vonného oleje co se dává do aromalamp.Je to málo? nebo co a kolik přidáváte do mýdla, aby byla nejen na pohled krásná, ale i voňavá? Moc díky za odpověď. Na kopeček zdraví Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markét, ono je to s těmi esencemi zvláštní. Citrusové brzy vytěkají a nevydrží dlouho, i když je pojím. Dlouhodobě vydrží máta, skořice, hřebíček, levandule ... dávám až 40 kapek. Někdy stačí ovonět mýdlo samotné namleté koření přidané do stopy... badyán, skořice, hřebíček. To že nevoní jako v parfumérii je v pořádku, jsou zkrátka přírodní:-) Nebojte. Držím pěsti a děkuji. Monika

      Vymazat
  22. Dobrý den,moc Vám fandím a obdivuji Vas.S Vami má člověk pocit, že každý den je úžasný.Rada k Vám chodím vždy něčím dokážete potešit.Moc ráda bych také zkusila Vaše mýdlo a knížce držím palce a objednávám ještě horký a voňavý výtisk.Martina

    OdpovědětVymazat
  23. Dobrý den paní Moniko, dovolila jsem si poslat znovu svůj dotaz k Vašemu mýdlaření. Moc ráda se zde inspiruji a kochám. Na zprávu z Vašeho vebu jsem nedostala odpověď, asi toho máte hodně, tak se připojuji ke komentáři zde. Děkuji, Jitka z Moravy.........Dobrý večer paní Moniko, právě jsem se dostala k časopisu, kde je rozhovor a obrázky z místa, kde žijete. Na Vaší jedné domácí tabuli byl dokonce recept na domácí mýdlo. Tato informace mě hodně zaujala a také podle ní vyzkouším vyrobit mýdlo. Už 2x jsem domácí mýdlo dělala, ale při druhém pokusu se mně konečná konzistence nějak nelíbila. Sice mýdlo vzniklo, ale jaké bude, to teprve poznám. Chtěla jsem se zeptat, jak počítáte množství surovin. Na jedné z fotek na blogu jsem viděla tabulku na PC, tak jestli používáte tohoto pomocníka? Pokud ano, můžete mi (nebo nám přes Váš blog) napsat odkaz. Děkuji, hezký večer, zdraví Jitka z Moravy

    OdpovědětVymazat
  24. Ahojky Mončo,
    koukám, že k mýdlaření jsi nás přivedla víc a jak říkáš a píší děvčata, je to závislost (a krásná). Také se pomalu lepším a mám ze svého mýdlaření radost. Bylinky nám v Podkrkonoší kvetou voňavé, esence jsem ze začátku dávala pár kapek, teď trochu víc, stále se učím.
    Zdravím na kopeček. Dana z Podkr.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥