čtvrtek 9. března 2017

zálohujte



Včerejší radost ze zahrady. Sedmikrásky oživily umřelej zimní květník a Tom půjčil žábu, aby upěchoval dno budoucího bazénu. "Já ale nechci, aby mi v bazénu skákala žába!" strachovala se Bety.  




Ale umřelým vřesem v truhlíku včerejšek neskončil. Umřelo mi něco cennějšího ... bez varování odešel můj počítač a s ním vše, co jsem vytvořila. Zálohujte si svá data v počítači, abyste nedopadli jako já. Tom mě nechá občas dělat na svém, tak mohu zůstat ve spojení. Ale co je horší, disk je zkrátka na tom tak, že z něj nejdou dostat žádná data. Stále jsem byla v klidu. Tom totiž není jen manuálně zručný co se dřeva týče, ale rozumí i těm drátkům a spojům pod klávesnicí a věděla jsem, že mi vše důležité vytáhne zpět. Už se to jednou stalo a vše nutné z disku vydoloval. Teď bohužel ne. Ani po mnoha hodinách žádná naděje. Už od února se chystáme koupit externí disk, že už bychom měli pro jistotu vše někam uložit. Přišla jsem o svou několikaměsíční práci, ale slzy se mi draly do očí při představě, že jsem ztratila všechny fotky dva roky nazpět. Ještě že jsou nějaké na blogu a já se mohu alespoń tady podívat na naše zážitky. Měla jsem nafoceno mnoho tvoření a věcí do vznikající knihy, na které už několik měsíců pracuji. Vše přišlo vniveč. Tajila jsem to a teď je to venku, takovýmto hloupým způsobem a jen mojí vinou, že jsem spoléhala na výdrž  techniky, co to jen šlo. Nejraději bych si nafackovala. Zase se mi potvrdila má slova ... co nemám na papíře, jako bych neměla. Vyrostla jsem s tužkou v ruce a vždy jsem měla nedůvěru k tomu virtuálnu, ale poučení přišlo. Naučím se zálohovat a spolu s novým PC koupím externí disk.
A jaké máte odstrašující příklady vy versus umřelé stroje?

Mějte lepší den.
M.

65 komentářů:

  1. Moni,to je hodně nepříjemná situace. My už raději externí disk máme, ale i tak se třesu, ať nepřijdeme o data v něm, protože sestře ten její spadl a už z něj žádná data nedostala. Zlatý papír a zlaté fotky v albu!
    Přeji krásný den celé rodince. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to je pravda, ani disky nevydrží vše a to i bez pádu.

      Vymazat
  2. Uplne Vas chapu...me se takhle ztratily fotky hlavne deti v mobilu za cely rok...byly tam dulezite milniky nebo ruzne postrehy z vyletu, nase mnoha poprve nebo prvni sklizen na nasi zahrade, kde chceme stavet a je to vsechno pryc..casto si na ne vzpomenu...nesmime ale veset hlavu vzit si z toho ponauceni a jit dal...s novym pocitacem chytnete svezi virt a elan do prace a verim ze to pujde samo...drzim pesti a na knihu se bude tesit!!jednoho zajemce uz mate;) Janca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jaruško.
      Zkouším si to ponaučení vzít. Naučím se zálohovat. do te´d jsem o to žádala mého soukromého Iťáka. Už se to naučím, jako panna jsem systematičtější, co se třídění a ukládání týče:-)

      Vymazat
  3. Mony tak to je škoda, věřím jak jsi byla nešťastná..... taky se mi to stalo, ale já tam nejspíš neměla takové vzácné věci jako ty ,ale zamrzelo to....mám už záložní disk.... připomělas mi že musím stáhnout od ledna fotky..... vidím, že Tom už zase buduje ,co to bude????Zdravím Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. holkám bazén. Vyměkli jsem a jedeme do něj, ale chceme ho obložit dřevěným molem a kolem plážičku z kačírku, tak to potrvá-)

      Vymazat
    2. Tom je vážně úžasný :)

      Vymazat
  4. Stala sa nam podobna neprijemnosť, obratili sme sa na chalana čo tomu rozumie...disk dal na pol roka do mrazničky a po pol roku nam z neho vytiahol všetky fotky...viem, znie to zvláštne ale za pokus to stojí :-) pekný deň ! Danka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zni to divne,ale uz jsem to slysela...Hezke dny JP

      Vymazat
    2. Ano, Tom o tom také věděl. Disk strávil několik hodin i tam:-)

      Vymazat
  5. Zdravím Moni,
    mně se stalo před 14 dny to samé!!! Fotky z dovolených,fotečky našeho prvního vnoučka, fotky mé tvorby a mnoho dalšího...Také mě ani ve snu nenapadlo, že by mě můj pc mohl takhle vypéct! Nadávala jsem si, že jsem alespoň ty nejdůležitější data- hlavně ty fotky, nezálohovala....Za mého dětství jsme měli vždycky plnou krabici fotek, ve kterých se ještě dnes nostalgicky probírám...Nyní mám skoro vše jen na mobilu nebo v pc....Teď už jsem to alespoň trochu vstřebala, řekla jsem si, že jsou to jen fotky, zážitky a vzpomínky zůstávají....a nejde o život...:-)...Ale to je ponaučení.....přeji krásný den a nevěšte hlavu, nejde o život, vždycky si říkám, že to tak asi mělo být a na základě toho se zase člověk posune jiným a možná i lepším směrem. Třeba se to odrazí i na Vaší knize a teď to půjde snáze a rychleji.......
    Marcela :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Jejda, Mončo, to je mi líto... Taky se mi to stalo, dokonce vícekrát... Od té doby zálohuji. Mně se nakonec všechna data po několika měsících vrátila, nějak se jim je podařilo vydolovat... To bylo radosti! A ta kniha, to je obrovská škoda. Doufám, že Tě to neodradí a pustíš se do díla znova... P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Péťo. To věřím, že radost byla neskutečná!
      Píšu dál. Naštěstí se neztratilo vše. Posílala jsem do nakladatelství úseky knihy a ty holky mají v pořádku u sebe:-) Hurá.

      Vymazat
  7. Mončo to je mrzuté, ale jsem na tom stejně. Teda v tom smyslu, že nic nezálohuji - brr až mne mrazí. Zatím se mi nikdy nic s PC nestalo, ale jedno velké ALE. Syn mi neustále říká, abych zálohovala, jenže já na to vždy zapomenu a odkládám. Beru si z tvého nezdaru ponaučení a hned kupuji externí disk. Před třemi roky jsem alespoň ohledně fotek dělala to, že jsem si vybrala za celý rok důležité momenty, nechala z nich udělat ve Fotolabu klasické fotky a ty založila do alba. Pečlivě jsem se tomu věnovala a najednou jsem přestala. Veliká chyba! Měla bych na to zase navázat.
    Přeji ti, aby se stal malý zázrak a vše jste z disku vydolovali.
    Měj se hezky co to jenom půjde.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  8. Mony je mi to moc líto, taky vím, jak se cítíte, mě se to stalo před mnoha lety a ta ztráta pořád bolí:-) - s tou výjimkou, že mi notebook ukradli ze zamčených prostor, grrr, od té doby taky zálohuju a ty nejdůležitější fotky jednou za čas vyvolám, krabice fotek je nadevše:-) Třeba zabere trik s mrazničkou, no a v nejhorším máte aspoň uklizeno do dalšího začátku;-) Věra

    OdpovědětVymazat
  9. Ano, toto je velice nepříjemná záležitost. Ale jelikož Ty jsi člověk činorodý, tak zcela určitě dokážeš ztrátu zvládnout a nahradit. Je to prostě tak- chybami se člověk učí :-).
    Kniha se i tak určitě podaří.
    Hanka z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Mončo tady v tom Ti opravdu moc rozumím. Já jsem také nezálohovala, jen sem tam něco a pak když nám vykradli barák a ukradli nám oba notebooky, tak mi zůstaly oči pro pláč. Přišli jsme o spoustu fotek a vzpomínek...člověka ani tak nemrzí ty notebooky, ale hlavně ty fotky...dnes bych už byla chytřejší. Je fajn, že se můžeš kouknout sem na blog, že tady ti mnoho toho zůstalo...a také spousta vzpomínek i v hlavě :-)Hlavu vzhůru, je to ponaučení a teď už člověk ví, že to příště udělá jinak. Srdečně zdravím na kopeček KatkaB

    OdpovědětVymazat
  11. já se takhle taky hořce poučila - ztrátou fotek prvního roku syna. Z tohoto období mám celkem 7 fotek. Tečka. O kolik nádherných momentek jsem přišla, zbytečně vykládat. S tou vaší knihou, to mne mrzí za vás a svírá mi to hrudník. Umím si představit, kolik času a energie jste do toho investovala. Na druhou stranu, vždycky, když přijde takováhle facka, říkám si: proč se ti to stalo? Co si z toho máš vzít? A vám nabízím otázku: když jste o rozpracovanou knihu komplet přišla, co vám tato situace nabízí? Máte knihu zkusit udělat úplně jinak? Nemáte jí dělat vůbec? Nebo je to jen blbá smůla a vy teď ze sebe díky tomu vydolujete to nejlepší, abyste knihu znovu začala a věnovala jí o to víc energie, a ona pak bude o to lepší? Moc držím palce, ať si to rozhodnete pro sebe co nejlíp.

    OdpovědětVymazat
  12. Nic se neděje jen tak, vše má svůj smysl.........a proto, ač je to kruté, musíte začít znova - a třeba právě proto to bude lepší. Jen je mi líto všech fotek, které vyvolají vzpomínky. Já si fotky stahuji a každý měsíc dělám vnoučatům 4-5 fotek tištěných do alba. Album ale není normální - prostě fotky nalepím na klasický A4 papír-dozdobím podle situace či akce a vložím do foliových desek a zařadím do šanonu. Takže oba vnuci mají každý svůj pořádně tlustý šanon. A nový šanon malé Emičky, která se narodila před vánoci, má od prosince loňského roku taky už pár listů.
    Moni, kdo ví, třeba by nějaký jiný IT šikula tomu Vašemu zadrátovanci domluvil, aby vydal své tajemství a vaše poklady. Přeji pevné nervy. Olina

    OdpovědětVymazat
  13. Jednou se mi to stalo taky a dali jsme to nějaké firmě a ta to za cca 500 kč vydolovala....tak třeba je ještě naděje...

    OdpovědětVymazat
  14. Moni, to si tak člověk říká: mně se to přece nemůže stát................
    je to škoda, ale vzpomínky Vám všem nikdo nevezme. já jsem přišla o poslední vyvolané fotky s mojí mamkou, když jsem byla na hřbitově a obálku právě vyzvednutou od foťáka jsem nechala na sedadle v tašce. nevím na co někomu byly, asi na nic, určitě je vyhodil do koše............plakala jsem, moc. rozbité okýnko za 1000,- proti tomu nebylo vůbec nic.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně chápu. Já jsem na fotky hodně fixovaná. Videa nedělám, ale ráda si po letech připomenu snímky situace, na které zkrátka paměť zapomněla.

      Vymazat
  15. Moni, to mi je moc líto! jak Vám rozumím, mám stejnou zkušenost, nejvíc mě štvou fotky za půl roku života dětí, které jsme špatně stáhli a pak bylo vše pryč. stále je vidím před očima, stále doufám, že se stane zázrak a nic. Snažím se zálohovat co to jde, ale....taky věřím víc papíru, tisknu, vyvolávám. Když se něco podobného stane, snažím se na tom najít pozitivum, třeba to tak mělo být, třeba někde čekají lepší nápady, záběry a na knížku WOW to se moc těším! opatrujte se, Maruška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tom nad diskem sedí druhý den, zkouší kde co, ale asi je opravdu vše pryč. Díky, Maruško.

      Vymazat
  16. Mončo, chápu, že to musí hodně mrzet. Mám jen takovou myšlenku ohledně té knihy: začni znova a kniha bude určitě ještě lepší. A už ti to nezabere tolik času. Pa a ať to brzy vstřebáš. Fotek je samozřejmě škoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzí, díky, naštěstí jsem posílala do nakladatelství hotové úseky a věřím, že je tam mají a nestalo se jim s diskem, co mě. Ale i tak jsem o hodně přišla. Pořád si říkám, hlavně, že jsme zdraví:-) Ale ty fotky bolí moc.

      Vymazat
  17. Moni, je mi to moc líto a úplně Vás chápu. Kdybych přišla o fotky, hodně bych to obrečela. Proto se snažím zálohovat, ale jen několikrát do roka. Budu muset častěji. Jak se říká "všechno špatné je pro něco dobré", tak třeba se někomu podaří ještě data zachránit (kéž by) a pokud ne, tak tu knížku máte napsat ještě jednou. A určitě Vás napadne něco nového, co by se do první nedostalo. Moc držím pěsti.

    OdpovědětVymazat
  18. Moni, vím jak Vás to mrzí. Mě se stalo něco podobného.Mám už velké děti a když byly malé, v době těsně po revoluci, nechala jsem si je nahrát na videokazetu od profesionála. Dvě hodiny chodil s dětmi po domě nahrával co dělaly, zpívaly... dceři bylo 6 let a syn měl 1 rok. Za pár let si děti kazetu prohlížely, zapomněly ji ve videu a já bez přemýšlení co to je za kazetu nahrála film který jsem chtěla vidět. A neštěstí bylo na světě, dodnes mě to trápí, pokaždé si vzpomenu jak na nahrávce dcera, bez předních zoubků, zpívala "žluté citrónky.." Ach jo. Jarka

    OdpovědětVymazat
  19. sucitim...3 mesacny preklad sa mi takto "stratil". definitivne, ani dolovanie nepomohlo. a dodnes som nepoucitelna, nezalohujem na disk, ale do vlastneho mailu casto...

    OdpovědětVymazat
  20. Moni,
    po precteni clanku budu dnes zalohovat, i kdyz disk taky neni nesmrtelny ;( Verim, ze se karta obrati a to spatne prineslo neco dobreho ;)
    Vyzdobene to mate krasne, taky se pomalu chystam i kdyz se pry ma zima na chvili vratit. Mam uz hotove zapichy do kvetinacu ;)
    A kralicek Filipek je sladky, kdysi jsme meli toho sameho Vojtiska a byl uzasny ;)
    Jinak Vam dekuji za mydla!!! Mam z nich opet radost, dekuji.
    Krasny den Vam preji a jiz zadne takove neplechy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, snad jsem odstrašujícím příkladem a někdo začne zálohovat častěji. Já tedy rozhodně ANO :-)
      Díky, Terezko.

      Vymazat
  21. Disk máme též,ze stejného důvodu,, kdyby náhodou"chybama se člověk učí,ale jak nejde o život jde o 💩přesto že to štve,hlavu vzhůru zase máte krásné něžné sedmikrásky a to potěší,taky je mám ráda.

    OdpovědětVymazat
  22. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  23. Moniko, měla jsem stejný problém, odešel mi notebook s fotkami z cest do Anglii (naštěstí jsem vždy každou cestu vypálila na disk a posílala kamarádce), jak jsem byla ráda, když mi je mohla vypálit zase ona, fotky dcery od miminka až do věku 2 let a spoustu naskenovaných knížek o zahradách z knihoven :-(. externí disk už máme.... je to určo dobrá věc. Po prvotním šoku a rozčarování přijde jak říkáte, hlavně, že jsme zdraví, vždyť když nejde o život, jde o h..... :-). Krásný zbytek týdne. Dana

    OdpovědětVymazat
  24. Moni, mně taky takhle odešel počítač, dokumenty jsem měla zálohované,ale spoustu krásných fotek ne. Probrečela jsem noc,aby mi druhý den došlo,že zážitky z těch fotek mám uložené hlavně v sobě... Poučením mi to ale je. Některé z fotek se mi ještě podařilo poshánět po rodině nebo po kamarádech, některé jsem se pokusila udělat z videí, která byla doma. Od té doby dělám klasická papírová alba, doplnuji pokaždé,když se nasbírá aspoň dvacet fotek. Taky to člověka nutí neplýtvat a nechat si udělat jen ty opravdu dobré fotografie. Ovšem tolik zmařené práce,to je opravdu k vzteku. Držím palce,ať ta další jde rychle od ruky. Ivča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dokud jsem byla na mateřské, vyvolávala jsem na papír každý 1/4 rok. Potom s nástupem do práce už jednou za rok a te´d jsem to za dva roky neudělala. Asi nějaké varování, abych se k tomu vrátila:-)

      Vymazat
  25. Moni, to je mi moc a moc líto. Přiznám se, že se mi to také jednou stalo a probrečela jsem celý večer,
    zdrrcená, že jsem přišla o fotky, o práci do školy..Měla jsem ale velké štěstí, druhý den se podařilo z disku moje cennosti dostat..Nejhorší je, že tak jako ty jsem se zapřísahala, že budu vše zálohovat...a zase zapomínám...díky za připomenutí..zazálohuji..Měj se moc hezky a drž se..je to opravdu veliká smůla. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Inuško, já měla také takovou zkušenost. Minulou smrt PC jsme vše dokázali vydolovat. Záleží na míře poškození disku. Byla dlouho klidná a důvěřovala minulé situaci. Jsem poučena a budu se učit zálohovat.

      Vymazat
  26. Milá Moniko, kolikrát se podíváme na fotky z dětství? Já ani jednou, nebo jen když je někdo vytáhne a to se stalo snad jednou. Spíš než se dívat na fotky, jsem ráda, když se sejdeme, držíme při sobě a něco pěkného spolu zažijeme nebo si jen povídáme. A jsem si jistá, že tak to budou mít i naše děti.
    Chápu váš smutek nad ztrátou vašeho bohatství, ale je přece stále ve vás :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My na ně koukáme často. Bety má zrovna už dva dny na stole své albumy z mimi období a stále je obrací a chechtá se jak blázen. Já jsem také prohlížecí typ:-)
      Je samozřejmé, že se těšíme ze setkání a společných zážitků, ale pro mě je i důležité si ta setkání zmrazit ve formě fotek:-)

      Vymazat
  27. Mončo tak já mám za sebou to samé před dvěma týdny.Sice jsem to čekala a dala si taky spoustu fotek naštěstí vyvolat.Ale ztratilo se mi toho také hodně.Bohužel to nešlo rychle nahradit a nejhorší je pro mě ,když posílám balíky online na poštu.A zákaznicím se to opravdu těžko vysvětluje.Koukám jak pracujete, my včera poprvé,ale je to nekonečný příběh.Mám snad spavou nemoc,jarní únavu skoro nic se mi nechce jen jsem zasázela kytí:))Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lení, vždy´t jste za poslední dva roky udělali tolik práce jak jiní neudělají za celý život. Divíš se, že chce tělo odpočívat? :-)
      Na nás tady toho čeká hodně. Z fotek to tak nevypadá, ale máme na půl ještě staveniště. Tolik toho kolem domu v horní části chybí! a te´d jsme si ještě vymysleli bazén. Ale neumíme ho jen postavit na zem. Chceme ho zapustit, kolem molo, kačírek, sprchu, zakopat trubky, schody ... no, děláme stále.
      Tak a´t Tě únava brzy přejde a nebo se jí poddej a lenoš:-) A těším se na Tvé fotky. pa

      Vymazat
  28. Moniko zkuste firmu Datahelp, Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já zatím zkouším svého ITáka a přiznám se, že nevím, jestli jsem ochotna dát až 40 tis. Vytažení z disku závisí na jeho poškození a ten můj má mnoho za sebou. Byl to repas z kanceláře:-(

      Vymazat
  29. uf, tak to je mi nesmírně líto. mně to takhle kdysi "sežralo" nějaké scénáře...
    přeju hodně elánu do nové tvorby. <3

    OdpovědětVymazat
  30. Dobrý večer,Moniko,
    nám se stalo to samé, měli jsme tam fotografie dětí od miminka až do současnosti (10 let). K tomu důležité data. Firma Datahelp nám vše zachránila, sice jsme zaplatili 11000 Kč,ale v ceně byl i nový disk. P.

    OdpovědětVymazat
  31. Moni zkuste se podívat na stránky www.data112.cz. \doufám, že si je pamatuji. \dceři takhle odešel tablet s mnoha fotkama, dala ho do sběrného místa odkkud jej odvážejí někam do jižních %Cech, ale po měsíci nám vrátili fotečky nahrané na CD. Tablet už sice nefunguje, ale fotky máme. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já zatím zkouším svého ITáka a přiznám se, že nevím, jestli jsem ochotna dát až 40 tis. Vytažení z disku závisí na jeho poškození a ten můj má mnoho za sebou. Byl to repas z kanceláře:-(

      Vymazat
  32. Váš blog sleduje spousta lidiček, tak nechcete požádat čtenáře, zda nemají kolem sebe nějakého experta na získání dat zpět? Věřím, že se nějaká dobrá duše najde. Je mi to moc líto, ale neházejte flintu do žita, třeba se ještě zadaří. A snad i ta nová kniha spatří brzy světlo světa, těším se moc. Srdečně zdraví Lu z Moravy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Flintu do žita neházíme:-) Tom nad diskem seděl dva dny (umí také zázraky)a konečně na něco přišel. Něco se 17h stahuje na ext disk, ale co to bude a jestli to bude čitelné uvidíme. A máte pravdu, už se mi jedna známá za kopcem ozvala, že její muž také umí zázraky:-) Díky moc.

      Vymazat
  33. Ahoj Moni, chápu, jak Ti je. Taky se nám to před pár lety stalo. Disk jsme tehdy dali do nějaké firmy v Brně a oni nám větší část dat (fotky prvních let dětí, různé cesty...) zachránili. Stálo to možná víc než nový počítač, ale vyplatilo se. Od té doby máme externí disk, ale na zálohování si stejně vzpomeneme tak jednou ročně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že jsem správným příkladem, abyste zálohovali častěji:-)

      Vymazat
  34. Ahoj Moni, po přečtení Tvého příspěvku jsem si šla okamžitě zálohovat moji rozepsanou pohádku. Doporučuji zálohovat i blog a šablonu. Pá Věrka

    OdpovědětVymazat
  35. To je smola. Ja si fotky ukladam na google disk. Aspon tak ich nestratím..

    OdpovědětVymazat
  36. No, já zálohuju pravidelně co čtrvt roku a zjistila jsem, že i to je málo. Umřel mi SSD disk a s tím i všechy fotky za pozdim. Přestavba patra na domečku, dcerka se zvěřincem, mikuláš... Ostatní věci mě tak nemrzely, nejvíc ty fotky (zvláště s jedním zvířecím kamarádem, co už nežije). Mám velký exterák, ale uvažuju o jednom menším jen na fotky a taky o další SD kartě do foťáku. Fotky stáhnu do PC, ale nechám je na jedné kartě, dokud je nepřenesu na exterák.... Ale také nějvíc důvěřuji papíru, takže každý rok vytvářím fotoknihu. Když mi pak zmiznou strarší fotky, nemrzí to tak moc, jako když člověk nemá vůbec nic... :)

    OdpovědětVymazat
  37. Na Vašem místě bych to zkusila svěřit ještě nějakému dalšímu IT odborníkovi/odbornici. Více hlav, víc ví. My si na knihu počkáme i tak :-)!! Hodně sil do tvoření a šíření dobré nálady!

    OdpovědětVymazat
  38. Ahoj Mončo, mně se to stalo v roce 2012 také a to mi manžel pořád kladl na srdce, abych zálohovala a já na to nedbala. Ztratila jsem fotky z jara i léta toho roku, od té doby už zálohuji pravidelně.

    OdpovědětVymazat
  39. Zdravím, odtrašujících případů není málo. Od bakalářky, přes data v telefonu až po i ten externí disk, který se mi (teda manželovi) povedlo zmagnetovat a dost dobrý ajťák se mne ptal, zda to opravdu jde...!? Chodím sem na blog již dlouho, ale ještě jsem nikdy neměla odvahu něco komentovat, ale tentokrát to zkusím:-). Naposledy, když mi umřel notebook a ajťáci všeho druhu mi řekli, že jej nezachrání a ani data, tak jej můj bratr prubl nahřát horkovzduškou a počítač funguje doteď. (taky bych si měla udělat zálohy, než zase odejde, ale ne a ne se k tomu dokopat. Ono by napřed bylo potřeba v něm uklidit, aby zálohy nebyly chaotické, když už..., ale to je jiná.) Takže pokud už nic jiné nezbývá, zkuste to doma taky. Držím palce! Ale doporučuju předtím zase všechny drátky pod klávesnicí vrátit na své místo ;-)
    Helča z PoŠuKova

    OdpovědětVymazat
  40. Moni, tak to je mi opravdu moc lito...a myslím, že me to přinutí zálohovat vse co nejdřív. Stále to odkládám a nemam uschováno. Ale jak pišete..jeste ze mate blog a spoustu fotek tu 😉 Třeba se ještě podaří něco zachránit podle vyše zmínene rady. Moc bych vam to přála. Nám ted během 14 dni odešly 3 domácí spotřebiče, taky teda super 😕 Pěkný zbytek víkendu přeji 😉 Jana

    OdpovědětVymazat
  41. Já teda externí disk mám a právě na něm mám všechny fotky, ale děsím se toho, že třeba umře ten disk! :O jinak ztracené fotky a práce mě mc mrzí... jednou se mi smazaly všechny fotky z počítače a a ni v koši nebyly, ani nevím kolik programů na jejich vydolování jsem postahovala ale část jsem jich zachránila, jelikož některé byly poškozené, třeba že přes ně byl šedý pruh a tak, ale díkybohu většinu má... no a pak jsem si koupila onen disk :D

    www.double-claire.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  42. Mončo moc mě to mrzí, protože vím, jak Vám je. I mě se tohle stalo před asi půl rokem. Ale chci Vás právě varovat i před externím diskem. Koupili jsme si jej s přítelem, abychom mohli zálohovat fotky, které nám v počítači zabírali spoustu místa. Fotky jsme na disk úspěšně přehráli a notebook nechali přeinstalovat, aby se vyčistil. Chtěla jsem koupit ještě fleshky, a zálohovat fotky i na ně, jenže to se nestalo a byla to chyba. Externí disk nám z ničeho nic přestal reagovat. Několik měsíců jsem sháněla firmu, která by nám data vytáhla. Protože jsem v počítači měla fotky za posledních spoustu let, včetně maturitního plesu, tanečních, Vánoc, dovolených, prostě všeho. Nabídka od firmy za vyndání dat byla 14 tis. s tím, že není jisté že se to vše povede. Takže jsme se s fotkami jednoduše rozloučili... A jediné co nám zbylo jsou fotky v telefonu a na fcb. Ponaučení opravdu velké... A od té doby? Zálohuji, zálohuji, zálohuji... Teď nejčastěji na rajče.net ale samozřejmě i na externím disku a i v počítači. Vy si ale určitě nafotíte spoustu jiných krásných fotek a velké plus je, že máte opravdu krásné fotečky i tady na blogu :-) Přeji krásné prožití přicházejícího jara a velkým ponaučením zdar! :-)

    OdpovědětVymazat
  43. Zkuste ještě obvolat nějaké firmy na záchranu dat... někdy to ještě opravdu jde, když se na to kouknou lidé se speciálními přístroji. Možná je ještě šance.

    OdpovědětVymazat
  44. To me mrzí, některé zkušenosti jsou draze zaplacené:-( Já zalohuji pravidelně, hlavně pracovní věci a fotky. Ale externí disk také není všemocný, nejlepší je mít zálohu ještě někde mimo byt pro případ vykradeni, vyhoreni. K tomu jsem zatím nedospěla...

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥