neděle 26. března 2017

tipy na hry při dětských oslavách




Po roce začínají opět mí tři beránci s narozeninami. Pro mě tímto víkendem začal tradiční jarní maraton s přípravou oslav, jak těch dětských, tak rodinných. A dnes se chci podělit o tipy, jak dětem zpříjemnit narozeninovou oslavu a alespoň na chvilku zabavit partu neposedů. Nejsem ale typ matky, která nad organizací dětských narozenin a výzdobou domu sedí několik měsíců předem a vyřezává na plotru dekorace na skleničky i jména oslavence na dort. Hodně se mě ptáte a nevím proč zrovna mě obdivujete, jak vše stíhám a zvládám. Věřte mi, že  často ulehám s vyplazeným jazykem na vestě a mám pocit bezmoci, že nestíhám na všech frontách. Hlavně poslední dobou. Nechci, abyste ze mě měly komplexy, že jsem nějaká super žena, jak mi často píšete. To fakt nejsem :-) Dělají to asi ty fotky, že je nějaká práce zhmotněná a je na chvíli vidět. A teď už ty slíbené aktivity pro děti. Určitě budete mnohé znát a nebo se přidáte k mému výčtu a doporučíte vaše oblíbené hry nám ostatním v komentářích. Budu za vaše tipy moc ráda.


Zrcadla
Dvojice si stoupne naproti sobě. Jeden z nich předvádí pohyby (může zapojit vše - nohy, prsty, mimiku ...) a druhý mu tvoří zrcadlo a snaží se kopírovat předvádějícího i s jeho výrazem v obličeji. Dobré je přidat pomalou hudbu a snažit se při této aktivitě nemluvit.

Vytvoř písmena
Čtveřice dětí  se snaží svými těly vytvořit zadané písmeno. Ostatní hádají. Ani jsem nečekala takový úspěch. Holčiny v leže nadšeně předvedly všechna písmenka, včetně těch oháčkovaných.




Co jsem?
Na lepíky napište co nejvíc zvířat. Všem dětem je potom lepíte na čelo a ony mají za úkol uhádnout, co jsou za zvíře. Odpovídající může používat jen odpovědi typu ANO/NE. Když zvíře děcko pozná, jde za vámi a pokud ho opravdu uhodlo, odlepíte z čela, přilepíte třeba na tričko a nalepíte jiné a hádá se v davu dál, dokud hra neskončí. Hra končí buď po časovém limitu, nebo po vyčerpání lepíků. Děti tuto hru milují. A předem si s těmi malými modelujeme, jaké typy otázek jsou vhodné k tomu, aby mi pomohly zvíře uhodnout.

Žiju na farmě? Jsem noční zvíře? Jsem pro lidi užitečný?  Žiju v Africe? Mám peří? Jsem masožravec? Jsem býložravec? Žiju ve vodě? Bojí se mě lidé většinou? Mám srst? 



Kolující dárek pro všechny
Podle počtu pozvaných kamarádů nakupte nebo vyrobte maličkosti. Dárky pro radost pro pozvané i pro oslavence. Korálky, prstýnky, gumy, tužky, náramky, sponky, omalovánky, bublifuk, kinder vajíčko, zápisníčky, perníčky .... Pokud máte oslavu laděnou na nějaké téma, můžete i výběr dárků pasovat na toto téma.  Dárečky potom balte tak, že na první zabalený dárek položte druhou věc a zabalte ji na prvním dárku a tak dále. Zkrátka vznikne jeden velký balíček, který si děti v kruhu posílají. Když zastavíte hudbu, ten, kdo dárek drží, si otevře jednu vrstvu dárku a pokračuje se podávání dál, dokud se jednotlivé vrstvy dárku nerozdají. 






Tanec s kolující obálkou
Do obálky si vytvořte na papírky různé úkoly. Např. Zahrajte  nám na vařečky Prší , prší. Zatančete žížalí tanec. Zahrajte nám na příbory jarní písničku. Namasírujte kamarádky .... Děti tančí ve dvojicích na hudbu a posílají si obálku. Ten, kdo má má obálku v ruce, když se hudba zastaví, otevře a vytáhne jeden lístek. Přečtou a udělají zadaný úkol a pokračujeme v tanci dál.


Hledání pokladu s úkoly po cestě
My máme tu výhodu, že za plotem máme jen louku a pole. Žádnou silnici, a tak holky mohou jít samy a hledat ukrytý poklad  a  cestou společně plnit zadané úkoly, které jsou připnuté na fáborku. Které dítko by tuto aktivitu nemilovalo:-) V našem případě byly v pokladu bublifuky pro každého.

Užijte si krásnou neděli, i když o hodinku kratší. Sluníčko to jistě vynahradí:-)
M.

14 komentářů:

  1. Moni, super aktivity ;)
    U nás by teda prošlo hledání pokladu a pak nejlépe nějaká echt klučičí bojovka :D
    Krásnou neděli

    OdpovědětVymazat
  2. Hezke tipy, mozna brzy nektere vyuzijeme, deti mame mladsi. Dnes ale hlavne vse nej male velke oslavenkyni, hlave zdravi a stesti a bajecny den:-). M.

    OdpovědětVymazat
  3. Je vidět, že si to oslavenkyně s kamarádkami krásně užívaly. Budou mít na co vzpomínat.
    Je jasné, že někdy člověk je i unavený ze všeho co dělá i když ho to baví, ale Moniko,ta Vaše šikovnost, kreativita, nadšení pro věc,vztah k rodině, k povolání, vztah k přírodě prostě vidět je.
    Mějte Na kopečku hezkou neděli!
    Hanka z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
  4. Moni,samozrejme ,ze Vas obdivuji...jste uzasna zena,mate uzasneho muze,uzasne deti...Ja mam jiz malinkou vnucku,snazila jsem se byt 100%matkou,uklizeckouu,manzelkou...jestli se to povedlo nevim...Byt mlada,jsem vazne nemocna se strachem zda si uziji vnucku a zda ji budu moci predat co mam v sobe i od Vas...Klobouk pred Vami!!!Hezke jaro.JP

    OdpovědětVymazat
  5. Moje milá Bety♥♥♥.....Dnešní den je v kalendáři zakroužkován červenou!Osm svíček na dortu září pro tu chvíli báječnou.Osm roků dneska slavíš,proto chci Tobě přát,ať se stále dobře bavíš a máš důvod proč se smát!!!Tak hraj si,tanči,oslavuj,vždyť dnešní den je jenom Tvůj!Děkuji Ti za Tvůj úsměv,vždy mne zahřeje u♥....Pa,virtuální teta Šárka.

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkné tipy :-) A je vidět, že si to holky užívaly :-) Přeji ať vše v pohodě zvládáte a užívejte krásnou neděli :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Monika, nečudujte sa, že Vás všetci obdivujú. Každý deň si my čitateľky na Váš blog odbehneme načerpať pozitívnej energie. Žijete život naplno a rozdávate veľa dobrej energie nielen svojim najbližším, deťom v škole , ale i úplne neznámym ľuďom prostredníctvom blogu. Veci v živote prijímate tak ako sa Vám ponúkajú a snažíte sa ich premeniť na príjemné. Z tohto prístupu k životu sa Vám potom vracia pozitívna energia. Prešla som už veľa blogov, no musím povedať, že Váš je pre mňa jednotkou.Možno aj preto, že máme veľa spoločného (zamestnanie, záľuby,..) A že nestíhate, to je pri našom dynamickom zamestnaní s neustále sa meniacimi situáciami už asi normálne. Dopoludnie v škole Vás zhltne na viac ako sto percent a popoludní sa v rámci psychohygieny musíte venovať rôznorodým činnostiam, aby ste ráno opäť boli schopná rozdávať sa tým drobcom naplno. A oni za to stoja. Malej oslávenkyni prajem všetko len to najlepšie, nech sa je plnia tajné sníčky. A Vám veľa námetov na pekné a podnetné príspevky a tvorivej energie pri písaní knihy. Som na ňu veľmi zvedavá. Krásnu nedeľu. Jana

    OdpovědětVymazat
  8. Nikdo nejsme dokonaly, kazdy obcas nestihame, ale vy s tolika aktivitami a energii a nezahalenim jste k tomu blizko ;) Ja jen pridam k tem hram takovou tu klasiku co me zrovna napada, vy to vsechno znate, ale pro ostatni ;) zidlicky, tanec s mickem/jablkem ve dvojici, prekazkova draha s lzickou a vejcem/mickem. Prendavani lentilek, nebo nejakych papirku brckem, hledani dvojice - neco jako vase zvirata na cele, jen je tam treba Pat a Mat, Mach a Sebestova a tak. Cokoladovy maraton - stanoviste s tabulkou cokolady, priborem, cepici, rukavicemi a salou; hraci hazi kostkou, komu padne sestka bezi ke stanovisti, musi si vse oblect a pak zkouset jist priborem cokoladu, dokud nepadne znovu sestka nekomu jinemu... a takove blbustky... u vas se mi libi ten balicek - to jsem neznala ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkné tipy na hry...Ano, stíhání je věčné téma asi všech žen s relativně malými dětmi. Možná má škola přece jen výhodu v kratší pracovní době a přesněji daných hranicích pracovní náplně. Krásné tipy na program pro děti. My dělali naposledy jednodušší fyzikální pokusy a snažili jsme se postupně zapojit každého návštěvníka oslavy.

    OdpovědětVymazat
  10. Mila Moni,
    predem preji male jen to nej, hlavne zdravi a usmev ;)
    Dekuji za dalsi inspiraci, velmi se hodi. Starsi syn je tez beranek - 5.4., oslava se pomalu blizi, tak vyuziji nejaky tip!
    Co se tyce toho nestihani, neznam nikoho kdo by vse stihal ;) je to asi tou dobou. Jinak na tohle je pekna pisnicka od Jananas - PoUsCtPaSoNe .. Nekdy i pisen Malorazka, tez od nich vse vystihuje ;)
    Mejte pekne dny. Zdravim ;)

    OdpovědětVymazat
  11. Není to sice hra, ale opravdu úspěšné na oslavách mých dětí bylo vždy společná příprava jídla. Buď jsem děti nechala, aby si každé nazdobilo svou vlastní pizzu (a pak se upekla), nebo jsme společně dělali tzv. pejsky v županu - párečky zabalené v proužcích listového těsta a následně upečené.

    OdpovědětVymazat
  12. Super hra jsou tzv. ilustrované zprávy. Jedno (nebo dvě děti na střídačku) "čtou" vymyšlené zprávy a zbytek dětí musí dělat obrazový doprovod. Např. u zprávy "v zoo se narodil malý tuleň" s sebou prásknou na zem a plazí se a kňučí. Je to vždycky velká legrace. Jinak já mám doma schované všechny maškarní kostýmy, co jsem kdy pro děti vyrobila a velký hit na všech oslavách vždy bylo a je převlékání a následně sehraná módní přehlídka.

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý den Moni, jestli ještě sháníte ubytování na Velikonoce, zkuste tady: http://www.uedru.cz/rezervacni-formular.html. Uvolnila se jim rezervace.
    Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  14. Moni, moc děkuji za ty nápady. Už dlouho jsem dětem nic nepřipravovala, protože už jsou odrostlé, ale po přečtení tvého článku jsem si řekla, no a co? Pojďme si hrát,i když jsme velcí:-))) díkyK

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥