sobota 4. února 2017

V ložnici


Holky na všecko ... jsou tyto dřevěné krabice.
 Chvilku v nich jsou levandule, chvilku třísky na zátop u krbu, potom zase vánoční dekorace. Nyní se zabydlely u nás v ložnici a je z nich dočasný držák na knížky. Jejich původ je bizarní. Do školy nám pro děti vozí pravidelně ovoce a jednou namísto plastových přepravek dorazilo v těchto božských dřevěných bednách. Nebyla jsem sama, kdo je chtěl odkoupit. Myslím, že si v Praze klepali na čelo, cože to ty "bláznivé" učitelky chtějí. Opravdu jsme si ze skladu odkoupily asi patnáct kousků. Mám dva úlovky a jsem za ně vděčná.




Často mi chodí dotazy na naši podomácku vyrobenou postel. Už jí budou tři roky a lepší jsme nikdy neměli. Vystřídali jsme různé od IKEA až po Sconto a děs běs všechny.
Tento domácí "střih" mohu  jen doporučit. Jednoduché, praktické, levné a krásné. Dřevo nás vyšlo na 2500,-Kč. Koupili jsme na pile jeden 4 metrový trám a sedm 4 metrových hranolů. Vše jsme jen ohoblovali dohladka a rozřezali. Postel byla hotová za jeden den.
Na zemi leží dva trámy  (16x8cm). Jeden vpředu (ten vidíte) a na druhém konci druhý. Na těchto trámech leží 14 dvoumetrových hranolů (6x8cm). Hranoly jsou přivrtány dlouhými vruty k trámu. Tudíž na dvou místech. Hranoly mají délku 2 metry a spodní trámy měří 180 cm. Co oceňuji nejvíce je, že se postel ani nehne a nevrže. Protože chybí bočnice, musíte mít matraci vcelku. Ta pevně drží na místě a vůbec neujíždí. Hodně se ptáte na výšku, zda není postel nízká. Není. Naše poslední z IKEA byla o centimetr nižší. Tato má 16cm trám + 8cm lať + 25cm matrace. Ideální výška. Doufám, že vám tento můj neodborný popis pro výrobu postačí:-)



Tak to je pro dnešek z naší ložnice vše a vy mějte prima víkend.

28 komentářů:

  1. Dobře vy!!! A takový bedýnky nám teda do školy ještě nikdy omylem nepřišly :-(... zatím jen ty plastový. Tak budu věřit a doufat ;-). Máme doma ty dřevěný bedýnky Ikea (prodávají úplně stejné i v jednom zahradnictví u Pardubic za poloviční cenu)a jsou fakt věčné a vděčné. Na všechno. Nejradši v nich vozíme věci při autovandrování, protože je v nich přehled, dají se složit do sebe a tak jsou skladné, dobře se přenáší, když upravujem auto na spaní a nelítají po autě. Ale ty vaše jsou tak pěkně omšelý!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačí, bylo to minulý rok na jaře a to poprvé a naposled. Když tak dám avízo:-)

      Vymazat
  2. Teda ty bedny jsou krásný! Ale teda nemohla jsem si nevšimnout... co ta chudinka kytara u topení, není jí tam vedro? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My na radiátory vůbec netopíme, topíme jen v krbu. Takže žádný strach, kytara netrpí :-)

      Vymazat
  3. Krasny den Moni,už nějakou dobu vás sleduji a moc se mi u vás líbí :) A tak se musím podělit o svou bedýnkovou příhodu... U nás v práci správce vyklízel sklad a vše naložil na vozík za auto.Já jsem šla kolem a hned jsem si všimla krásné staré dřevěné bedýnky a ptala jsem se,zda je na vyhození.Byla,tak jsem si o ní řekla.A od té doby mi správce chodí nabízet,co vyhazuje,naposledy to byly holínky,prý moc fešácke a určitě by se mi hodily :) Ale ta bedýnka za tu pověst vetešnice stála ;) Krásný den,Kač

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Správce určitě jednoho dne bude vyhazovat nějaký poklad. Určitě ta pověst vetešnice bude opět obdarována:-) Já tu pověst mám také a ted jsme dostali opravdu poklad, starý stůl. Bude s ním ještě hodně práce, ale strašně se těšíme:-) Držím palce.

      Vymazat
    2. Dobry den,take jsem vetesnice..me deti se za me stydi..Zdar starym vecem,maji dusi;-D JP

      Vymazat
  4. Tak jen tolik .... pod postelí je vždy nejvíc prachu a proto i často vysávám . Postel máme daleko vyšší a krásně se mi pod ni dostává . Ale jako levné řešení jsou trámky dobrá volba . Svoji postel bych neměnila .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se skvěle dostanu s vysavačem i pod tuto. Také vysávám často.
      To je jasný, že každý milujeme tu svou. Tady je návod pro ty, kteří teprve postel shání a uvažují jakou. Naše zkušenost a popis na výrobu:-)

      Vymazat
  5. Milá Mončo,bedýnky jsou super taky by mě zaujaly a ložnice příjemná a útulná.Naše postel je výklopná ze skříně zasazena do výklenku ve zdi takže taková vestavěná na míru a velká spokojenost,řešení do bytu🙂užívejte volna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nad tou jsme uvažovali, když jsme s dětma bydleli v 49 metrovém bytu a spali jsme s Tomem v obýváku.
      Krásnou neděli.

      Vymazat
  6. Teda máte to krásné, útulné.. tak má vypadat domov! :) <3

    OdpovědětVymazat
  7. Super postel, taky jsem hledala nějakou, aby neměla hlavně čelo a ani moc okraje + aby byla nízká a nakonec, líbí se mi i ty z palet, ale nechtělo se nám vyrábět, tak jsme nakoupili na futoncentre.cz. Postel nás vyšla asi na 4,5 tis.) (a to mi ještě přijde drahé, všichni básní, jak nakoupili levně postele třeba za 20 tis., to bych teda nedala:D Dalo se vybírat mezi různou výškou, já vybrala tu nejnižší, krásně na to pasuje i matrace z Ikea. Jasný, že v 80 bych z ní asi nevstala, ale zatím jsme mladý, tak proč ne, naopak nejradši bych byla jen na matraci na zemi, ale bez roštu to není nic moc pohodlného, po dvou letech na zemi už mě to štvalo dost.) Tereza M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já do palet nechtěla kvůli údržbě, tam to s prachem musí být otřes a vržou, to jsme si také zkusili.
      Ano, s cenami je to ve všem relativní. Každý máme jiné představy o tom, co je drahé a co nikoli.
      Krásnou neděli, Terezko.

      Vymazat
  8. Také jsme odkupovali bedýnky 😉 Máme krásné úlovky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem v tom sama:-)
      A tu moji nejlepší jsem našla u popelnic. Byla z konce války a někdo takový poklad vyhazoval. Měla jsem štěstí.

      Vymazat
  9. Milá Mončo...srdečně zdravím NA KOPEČEK :-)
    Tvůj dnešní příspěvek mi připomněl moji babičku. Bydlela v domě, kde byl obchod s ovocem a zeleninou, takže dřevěné bedýnky přímo na dosah. Babička z nich dělal různé skříňky a knihovničky, aniž by tušila že to jednou přijde d módy. Je to jedna z věcí, kterou mám s babičkou spojenou... jako asi každý. Moje babička dokázala sice připálit i obyčejné brambory, ale uměla krásně háčkovat, brala mne na výlety, milovala kytičky a voněla po heřmánku :-)
    Jinak ložnici nemohu jinak než pochválit... opět vše moc krásné, útulné a hřejivé. My si s manželem koupili manželskou postel až po 15 letech manželství, i tak jsme museli počítat peníze, takže volba nakonec padla na Ikea, ale vybrali jsme masiv, tak snad chvíli vydrží.
    Měj se krásně a hezkou neděli, pa V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendo, díky moc. Babička udávala diktát v bytovém designu a ani to netušila.
      Držím palce, aby postel vydržela.
      Užívej běžky a sníh.
      pa, M.

      Vymazat
  10. Tak to je výborné! Vy jste tak šikovní, já tento blog uplně miluju a hlavně mám ráda i celou vaši rodinku, jste neskutečně tvořiví a příjemní lidé! Postel bych někdy ráda měla vlastnoručně vyrobenou, nakonec základy práce se dřevem mám ze základky, už teď máme doma mnou vyrobená dřevěná prkýnka pod horké hrnce apod. Ale várobu větších věcí typu postel apod bych si ráda nechala jednou do svého vlastního domečku, až si s přítelem nějaký v budoucnu pořídíme. Teď budeme ještě asi tak všelijak pendlovat po světě a asi ještě nějakou chvíli potrvá, než se pořádně usadíme...

    fellienm.com

    OdpovědětVymazat
  11. Hezký článek. Má postel něco na spodní straně trámů, aby neodřela podlahu? 2 pruhy ze starého koberce, gumu (aby neujížděla) nebo tak něco? :) Možná to není potřeba. Přeju hezkou zimu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáme tam nic. Trám je dohladka ohoblován, ale můžete si to tam klidně dodat:-)

      Vymazat
  12. Milá inspirující Moniko,vidím že jsi vysvědčení zvládla-mně málem ze slovního hodnocení naší nejmladší ukápla slzička..Díky za inspiraci s bedýnkou..Jednu takovou mi manžel našel ve staré "šopě" -co ji ještě dělal pradědeček..Už mám v ní galerii s fotkami,které ještě nemají místo na stěně..Postel do ložnice máme, potřebovali bychom spíš sedačku do obýváku-taky problém sehnat vhodnou..Hezký týden Angelika..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, Angeliko.
      Držím palce při shánění sedačky a co si vyrobit svou z palet?

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥