sobota 11. února 2017

Je to asi nějaká diagnóza


.. myslím si. 
Od malička miluji přestavování nábytku, dekorací a všech věcí, které sama nějak unesu a dotlačím na nové místo. Pamatuji si, jak jsem jako malá po cestě ze školy přemýšlela, kam by to či ono šlo v našem společném pokoji s bráchou přestěhovat. Třeba jen na chvíli, aby byla změna a pak vše zase po čase vrátit. 
A když jsem včera potřebovala vyluxovat pod sedačkou, odstrčila jsem ji o větší kus dál, stůl také a škatulata batulata byla hned rozehrána. Alespoň na chvilku změna, než vše zase poslušně vrátím zpět, pokud budou ostatní remcat. Ale konečně ležíme na gauči, kam hřeje krb natolik, že nám teplo olizuje nohy:-)




„Domov - vždycky to budu opakovat - 
není prostor, ale proces.
 Tady se schovávám před deštěm a zimou,
 tady žiju, tady trávím svůj volný čas, tady se rodí moje rodina, tady ji tvořím léty, trpělivostí a tolerancí a vůbec řadou kladných principů.
Domov je bytost.“
Miroslov Horníček



Zřejmě mám nějakou neškodnou úchylku, při které občas trpí jen mí spolubydlící. 
Pamatuji si, když si vzal Tom poprvé sám ven do šátku naši tříměsíční Terezku, abych si odfrkla, vymalovala jsem půlku kuchyně, než se z vycházky vrátili. Tak asi tak :-)
A co vy a změny v rámci domácnosti? Nejsem v tom stěhování určitě sama, že?

Krásný víkend,

45 komentářů:

  1. Touto diagnozou trpim take...denni premysleni co prestehovat kam proc je na dennim poradku :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moniko, miluji fotky vašeho domova, umíte to přestěhovat opravdu vkusně. Já na stěhování moc nejsem, ale moje dcera ráda stěhuje, zrovna tenhle týden psala, že si zase přestěhovala pokoj. :-D Mějte pěkný víkend a děkuji, že JSTE.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, Vy jste milá. Moc děkuji♥

      Vymazat
  3. Obdivují Váš vkus, Mončo. Prvky ,,starého" skvěle doplňují přesto moderní interiér. Je vidět, že v tomto domě žije šťastná rodina. A to je nejvíc. A drobná změna, třeba v podobě přemístění kusu nábytku, je v životě potřeba. Takže žádná diagnóza:-)
    Mějte krásné dny.
    H.

    OdpovědětVymazat
  4. Chapu Vas. Take mam rada zmeny. O to vic me trapi, ze ted si to musim na chvili odpustit. Chystame se stavet, tak by vetsi zmeny v byte byly zbytecne...uz se tesim na to nove a hlavne jine...uplne se mi zmenil styl...Mate to doma nadherne;) Janca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no, tak to bude ta super změna, která dodává energii jen při plánování a představách:-)

      Vymazat
  5. Zmeny mam take rada, i kdyz hybu spis s dekoracemi a drobnym nabytkem nez sedackou apod.:-). Ale myslim, ze to u vas vypada hezky a zmena je prijemna. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, i zbytku rodiny se zatím líbí a Tom už zvažuje technické změny:-)

      Vymazat
  6. Monco,u vas je to cim dal vic hezci!Vse krasne sladene.Ten stul pred cernou zdi a galerii je super.A sedacka tam take krasne pasuje.Skoda,ze u nas je prostor dany a takto velke zmeny nejdou.Hned bych stehovala take:-) pekny vikend Katka

    OdpovědětVymazat
  7. U nás to naštěstí nejde, máme koberec a po něm se sedačkou nepohnu, ale kdyby to šlo ... ;-) Tahle změna u vás je hezká, jsem zvědavá na jak dlouho :-)) pěkný den D.

    OdpovědětVymazat
  8. Moni nádhera,umíte to tak krásně všechno skloubit.Alibabka

    OdpovědětVymazat
  9. Také tím "trpím" :-) a už skoro rok to tady mám pořád stejné. Hrozné.. :-) ale jak tak na to koukám. Dneska bude výbuch :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Jsem stejně " postižená touto diagnozou " a moje holky, 5 a 8 let, také rády stěhují, miluju změny a u vás je to čím dál hezčí... Hezký víkend Ilona

    OdpovědětVymazat
  11. Moni,moc dobré.Také to dělávám,ale v místnosti se 3 dveřmi,to je trochu složitější.Dáša

    OdpovědětVymazat
  12. Změna je život,taky čas od času potřebuju něco přesunout bohužel musíme řešit kabely protože já chci sedačku dát místo tv se stěnou co si žádá zásah muže ale uznal sám že to bude lepší😉co se týká vašeho království více se začínáte stylem blížit k jednoduchosti a,,čistotě"méně barev a přesto si zachováváte útulnost i já to mám tak ráda.Užívejte si změnu,zdravím na kopeček.

    OdpovědětVymazat
  13. Mončo, ach jak ti rozumím, přemisťování a změny v rozestavění nábytku miluji. A když jsem byla mladší, také jsem si většinou poradila sama. Na začátku manželství, když byl můj muž na rok na vojně, tak po návratu domů jsem přehodila dětský pokoj s obývákem i s vytapetováním a on si myslel, že si snad spletl byt (to jsme bydleli tehdy v paneláku). A že jsem tahala sedačku sem a tam, to už si pak zvykl také. Nyní to mám bohužel v obýváku tak nějak nehýbatelné (připevněné knihovny, spousta kabelů u televize), ale i tak si něco najdu, alespoň hýbu jídelním stolem - na ten ještě stačím. A v hlavě mám spoustu nápadů až budeme nově tapetovat jak se vším posunu jinak. Jo, jo, je to tak trochu úchylka, ale báječná.
    A ty jsi to změnila moc hezky, líbí se mi to velmi.
    Tak na nás - hýbače.
    Měj hezké dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. - před návratem domů jsem přehodila - :o) tak je to správně

      Vymazat
  14. Jé Moni, a nebudete to mít daleko z kuchyně ke stolu se strávníkama?:)Pohovka u krbu je prima nápad, nicméně já jsem praktická a vážím každý krok neb jsem z práce nalítaná jak blázen a stůl mi přijde daleko od kuchyně.
    Jinak je Vaše bydlení moc pěkné a pohodové a vždycky ráda koukám co máte nového :).Ale taky občas šoupu nábytkem,ale k nelibosti rodiny.Tak si to vždycky musím pořádně rozmyslet,co a kam :).
    Hezký víkend všem :)
    Katka

    OdpovědětVymazat
  15. Moni,ted je to parádní!!jinak já to mám taky tak,pořád bych něco předělávala a stěhovala.

    OdpovědětVymazat
  16. Moniko, tuhle diagnózu mám od dětství. Podedila jsem ji po babičce. Vždy když jsme přijeli, byla chalupa vzhůru nohama. Tenkrát byl nábytek neznicitelny, takže přežil x manévrů za rok po dobu celého jejího života. Já stěhovala i velkou sesroubovanou stenu, alespoň jsem prohazela skladbu skříněk abych měla klid. Těžké kusy se trošku bránily klouzat po koberci, aby nešel i koberec,ale poradila jsem si. Vrcholem mé mánie byly pokojicky mých kamaradek. Trošku jsem se vždycky cítila provinile před jejich rodiči, ale naštěstí byl výsledek vždycky docela koukatelnu a praktický. Dnes trpím, protože máme vše hodně dané a nestehovatelne. Tak stěhuji drobnosti a můj muž trpí, protože on to vůbec nechápe :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Zdravím,vždyť tahle úchylka je fajn. I já trpím touto "diagnózou"))))),ale poslední dobou mne trápí jiné diagnózy((((.Každá tvá změna je super....Přeji krásný víkend.Pa,Šárka.

    OdpovědětVymazat
  18. Tuhle diagnózu má moje milá tchýně :) Je jí před osmdesát a nedá si pokoj :D

    OdpovědětVymazat
  19. Moni, mluvíš mi z duše! Stěhování miluji a tuto úchylku jsem rozšířila i na školu, takže každý rok stěhuji celou třídu. Je pokaždé jiná, vždyť já tam trávím tolik času...Jinak musím napsat, že u Vás je každá změna krásná, protože máš vkus a krásný je celý váš dům. Přeji krásné dny na váš kopeček. Inka

    OdpovědětVymazat
  20. Ano, také ráda stěhuju. Bohužel nyní před rekonstrukcí po přestěhování do našeho nového, ale jinak starého domu nemá smysl s ničím hýbat. Trochu mi ta stagnace vadí a abych zvládla bydlet ve starém, hodně mizím do přírody. Snad již brzy také budu čarovat s interiérem :-) Krásné dny!

    OdpovědětVymazat
  21. Dobrý den, odkud máte prosím konferenční stolek? Děkuji a přeji hezký víkend, Olga.

    OdpovědětVymazat
  22. Nestěhujeme tak často :) ... tedy, já bych stěhovala, ale pro Ondru je to očistec.. Ale když jsem v létě vznesla návrh na přestěhování, během chvilky všechno vyměnil tak, jak jsem chtěla, aby mi dokázal, že to bude strašné ... vydrželo to doteď :) .. D.

    OdpovědětVymazat
  23. Moni,nebudete vkladat v blizke dobe fotky pokojicku?At jeste "starych"nebo uz po zmene.Chystame predelavku,tak by se hodila inspirace:-) dekuji Jana

    OdpovědětVymazat
  24. Zdravím tam k vám...samozřejmě patřím mezi stěhomilky. Jednou jsem dokázala za noc přestěhovat obytnou kuchyň tak, že rozespalý manžel, když ráno nic netuše vstal a narazil hlavou do skříně, rozhodl se mi tuto zálibu překazit a co šlo, přivrtal ke stěně. Nenáviděla jsem ho...Nyní jsme v novém domě a já si své výstavky a koutečky zařizuji s vášní nezměrnou. Manžel se zatím drží... je to prostě vášeň.
    Marta

    OdpovědětVymazat
  25. Taky se hlásím k "úchylné" diagnoze, Moni ;-) Teď mě trošku omezuje těhotenský pupík (teda on jako takový mi ani nezavazí, ale tělo fakt nezvládá tolik, co by hlava chtěla), tak zaměstnávám muže. Ale jak říká má rodina - on tě miluje a udělá, co ti na očích vidí - takže fakt neremcá a chudák maluje a stěhuje, jak já s nožkama nahoře ukazuju :-)
    Hezký zbytek víkendu! L.
    PS: vždycky obdivuju to uklizeno a čisto a bílo... Klobouk dolů!

    OdpovědětVymazat
  26. Milá Moni, ať nábytek u vás přestěhujete jakkoli, stejně u vás bude krásně, čisto a milo...
    Ta příjemná atmosféra vyzařuje i přes monitor PC. A stěhovací mánii či úchylku, jak to kdo nazve, mám samozřejmě stejnou. A realizuji ji hlavně na chalupě, kdy dokážu přestěhovat takové kusy nábytku, že pak manžel nechápe, jak jsem to zvládla - nejraději stěhuji, když jsem sama doma... Zdraví Lu z Moravy

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj Moni, přeji pohodovou neděli k Vám na kopeček. V Tvém interiéru mě velmi zaujaly šachy, které leží na stole. Léta si chci nějaké pořídit. Můžu se zeptat, odkud je máte? Nádherná je především masivní šachovnice. Předem děkuji za odpověď. Zdraví Monika z Loun

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moní, figurky jsme koupili samostatně na aukru před několika lety. A šachovnici udělal Tom sám ze zbytku naší masivní pravní plchy z kuchyně. Tady je popis na jeho blogu. Krásnou neděli. M
      http://slovo-od-slova.blogspot.cz/2015/02/sachovnice-diy.html

      Vymazat
  28. Zdravím Vás Moni,včera jsme byli v Ikee a rodičum vybírali lustr,nemohli jsme nic najít a pak nám jeden padl do oka a koupili,a ted se jdu potěšit k Vám na blog a ten lustr máte v kuchyni,tak už vím proč se nám líbí,je to ten s posuvnou tyčí. Bude jim tam slušet tak jako u Vás,no a já také moc ráda přemistuji nábytek,mám to tak po své babičce,přeji krásný víkend,dae

    OdpovědětVymazat
  29. Moni, asi si řeknete, že jsem "na hlavu", ale už delší dobu hledám vhodné podobné proutí, které používáte jako dekoraci (máte v nich světýlka)a bohužel nic nenacházím. Poraďte prosím vhodný keř. Žijete na venkově, tak máte určo spoustu zkušeností v tomto směru. Díky moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejste na hlavu:-) Jsou to pruty z vrby. Zrovna teď je měsíc, kdy se pruty z vrb řežou. tak hurá k potoku.

      Vymazat
    2. Jste zlatíčko,Moni, moc díky. Vyrazím hledat nějakou vrbu, ale nebude to jednoduché.
      Díííííííky a žijte krásně v tom vašem úúúúúúúžasném domečku na kopečku.

      Vymazat
    3. já použila svídu s červenou kůrou.....

      Vymazat
    4. Jééé, díky za další radu.

      Vymazat
  30. Máte moc pěkně přestěhováno Moni:-)...A jsem ten stejný typ jako vy, občas potřebuju změnu...B

    OdpovědětVymazat
  31. TAKY MÁM "ÚCHYLKU", KDYSI MANŽEL PRACOVAL PŘES TÝDEN MIMO DOMOV, KOLIKRÁT SE STALO, ŽE V NOCI PŘIJEL A NABOURAL DO SKŘÍNĚ A POD.... TO JE ASI U "NORMÁLNÍCH" ŽENSKÝCH NORMÁLNÍ - UPRAVUJÍ PROSTĚ TO HNÍZDO POŘÁD..... KRÁSNÉ ÚNOROVÉ DNY VÁM VŠEM. Olina

    OdpovědětVymazat
  32. Á jé tak tohle je moje gusto.Sice co jsme v novém nemám zatím tu potřebu,ale moc dobře to znám.V bývalém domečku jsem takto řádila často:))A u vás se myslím hodí cokoliv,v tvém podání to pořád bude krásné.Lenka

    OdpovědětVymazat
  33. Já zatím stěhuji jen drobné věci, do větších akcí se nepouštím, ale obávám se, že to taky přijde :-)

    OdpovědětVymazat
  34. Nene, nejste v tom sama! Mě teda v tomto adhoc vylepšování domova přibrzdil až třetí přírůstek do rodiny, kdy už mi nezbývá tolik volných chvil a sil. Jinak jsem byla do poslední chvíle (do porodu) samé překvapení a kamarádi, co k nám přijdou po čase na návštěvu se už rovnou ptají, co máme kde nového. Myslím, že takovouto úchylkou trpí hodně činnorodí a výjimeční lidé!

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥