úterý 14. února 2017

U Betynky


Pěkné úterý vám všem, milí čtenáři.
Poslední dobou jsem vkládala fotky našeho bydlení a v mailech mi začaly chodit prosby, abych ještě vložila i dětské pokojíčky. Nevím, jestli se dá mluvit o inspiraci. Nějak nemají koncepci a podřizují se přání holek a vybavenosti, co předešlý byt dal. Nevyčlenili jsme na začátku žádné částky na zařízení. Do pokojíčků jsme dali nábytek z předešlého bytu ... rozřízli jsme palandy, natřeli bývalý jídelní stůl a z něj má Terka psací. Bety dostala naši skříň z obýváku, jen jsem ji natřela černým matným Eternalem a má zní obr tabuli na křídy. Není to tabulová barva, je levnější a při čtyřech vrstvách i na skleněných šatních  dveřích  funguje jako drahá tabulovka. 
Bety po mně zdědila stěhovací choutky. Sama už v sedmi letech několikrát přestěhovala postel a stůl a musím říci, že se mi to líbí. Ten bílý nábytek vedle postýlky je mnohaletý. Měli jsme ho v předešlém bytě v předsíni. Po nastěhování do domečku byl až do letošního ledna v koupelně a chtěla jsem ho rozštípat a vyhodit. Bety řekla, že ho chce. Tak jsme sundali vodou rozklížené nožičky a nějakou chvíli ještě v pokojíčku vydrží. Takže má "nový" nábytek v rámci škatulata batulata a je spokojená.
Za bílými skříňkami je v sádrokartonu otvor 50x50cm, který holky do loňka využívaly jako průlez z jednoho do druhého pokojíčku. Když byly malé, měly v něm textilní tunel, kudy prolézaly. Ale už noru nevyužívaly. Zatím je za skříní, než se definitivně zacelí.






Pod oknem ten růžový pruh má pod barvou natřené tři vrstvy magnetické barvy a funguje jako dlouhá nástěnka na magnety. Opravdu funguje, ale na tento druh magnetické tabule nakupte silné neodymové magnety. My je koupili na stránkách, kde jsme kupovali magnetickou barvu. Je to ale pět let a nepamatuji si obchod. Určitě na internetu najdete.
Všechny nalepené puntíky jsem stříhala ze samolepicí fólie.




Původně jsme nechali koukat všechny kleštiny. Později na polovině stropu Tom prkny (podlahové palubky) strop zaklopil a každá slečna má svoji zašívárnu na čtení a válení, výška horního pokojíčku je asi 150cm. Nahoru vedou schody, spíše žebřík, který zdobí světýlka. Ta se v noci stále hodí.



Potvůrka na dveřích je textilní hračka, kterou jsme udělali podle Betynčina návrhu, který sama ve 4 letech nakreslila.



Věřím, že jsem vás mnohé, co jste si psaly o fotografie pokojíčků, trochu potěšila. Terezky pokoj  příště:-)
Já mám zase radost z vašich návštěv a především z komentářů a mailů. 

Mějte prima den,

30 komentářů:

  1. Tak tady plati: V jednoduchosti je krása! Tu zašívárnu by naše dcera potřebovala jako sůl. Teď v provozních podmínkách se s knihou chodí zašívat na záchod ;-)
    Moc pěkný pokojíček!

    OdpovědětVymazat
  2. Moniko, pokojík je moc hezký, přizpůsobený věku a zálibám. Slouží plně svému účelu a navíc dělá radost. Co si více přát.
    Krásný sváteční den.
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Káťo. Kolikrát dělá radost i mně, když si vlezu do houpačky a jsem chvilku v dění:-)

      Vymazat
  3. Krásné...,do pokojíčku patří barvy,ne jako dnešní trend černobílých pokojíčku....,i když se mě černobílý styl líbí,do pokojíčku nepatří.také máme stejne barvičky jako vy.Krásný den ,Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, děti potřebují barvy a patří k nim. Proto jsem volila hodně bílé na stěnách a jednoduché podlahy. Samotné hračky, boxy a povlečení dodají spoustu barev. Děkuji, Andrejko.

      Vymazat
  4. Pokojíček jedna radost. Jednoduchost, vkus, útulno.
    Hanka z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
  5. Jednoduchý a pěkný pokojíček. Nepřeplácaný nábytkem, zbývá dost místa na hraní.
    Magnetická barva mne zaujala, to by bylo něco pro naše kluky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkuste, funguje skvěle. Jen opravdu dost vrstev a neodymové magnety.
      Děkuju.

      Vymazat
  6. Ahoj Mončo,
    u vás je vše pěkné. Pokojíček přívětivý, moc se mi líbí pruhy a puntíky na zdi, krásně oživí, doladí. Z holek ti rostou krásné slečny.
    Mějte příjemný valentinský den a večer.
    Dana z Podkr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Daní, jsi milá, děkuji. To je fakt, rostou ale nějak moc rychle:-(

      Vymazat
  7. Máme stejnou houpajdu :-)
    Hezký den k vám...
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tato je super. Jak se v ní ráda houpu i já:-)
      Díky, Janí

      Vymazat
  8. Příjemný pokojíček se super zašívárnou a ta houpačka😚kluci mají taky natřenou starou komodu a skříň na bledě modrou, bílé regály na hračky vyráběla babička ze dřeva,nové jsou jen postele a psací stůl a jak to vypadá dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím. Starý nábytek, pokud je doladěn působí s moderním moc pěkně.
      Děkuji,Jarčo.

      Vymazat
  9. Ach, kdybych měla takový pokojíček jako dítě, asi bych se radostí zbláznila!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já říkám často to samé. Hlavně, když je kopu k úklidu-)
      Já měla s bráchou pár metrů společného pokojíku až do dospělosti. Co bych za to dala!

      Vymazat
  10. Zašívárna je super! Ta by měla být povinně v každém dětském pokoji :)

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné pokojíček Betynka má. Ty stěny s puntíky jsou super a vše tak hezky ladí. Paráda 😉 Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Janí. Nějak mě ty puntíky bavily. Rozbily prostor a oživily i nábytek a spojily vše dohromady.

      Vymazat
  12. Nádhera, jste pro mě inspirací a děkuji, že se s námi dělíte o to nejdražší co máte. A to nahlédnutí k vám domů, k vaší rodince. Petra

    OdpovědětVymazat
  13. Máte úžasné nápady, děkuji za možnost "nahlédnout". Nádhera!
    Eva

    OdpovědětVymazat
  14. Milá Betynko, děkuji Tobě a Tvé báječné mamce,že jste nám dovolily nakouknout do Tvého království. Máš moc prímový pokojíček a je super, že už i Ty sama máš po mamce "stěhovací choutky". A ti skřítci a vyrobená textilní hračka na dveřích dle Tvého návrhu - no to fakt nemá chybu. Přeji Ti, aby se Ti ve Tvém nádherném pokojíčku dobře žilo a budu se těšit, že nás zase někdy pozveš na virtuální návštěvu. Zdraví Lu z Moravy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Lu. Děkujeme a určitě pozveme:-)

      Vymazat
  15. Moni, nádhera. Moc ráda koukám na Váš blog. Jste mi inspirací �� Mohla bych se zeptat, odkud máte hvězdičkový světelný řetěz. Děkuji Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janí, děkuji moc.
      hvězdičky jsou z IKEA, ale nevím, jestli je ještě mají. Kupovala jsem asi před 5 lety.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥