sobota 7. ledna 2017

Zateplujeme


Venku mrzne až praští ... a to doslova. To jsou nádherné vycházky! Snad mám raději ty zimní mrazivé výšlapy než ty letní, kdy kolem vás létají mušky, komáři a všelijaká havěť a vy jste zpocení. Mám ráda to těšení se z mrazu domů na svařák nebo na silný zázvorový čaj s pomerančem a medem. Patří to k zimě a ten pocit, když si zmrzlé prsty ohřívám u krbu o teplý hrnek, to je prostě paráda.



Zázvorový čaj 
Nakládám do sklenic tenké plátky zázvoru, pomeranč a zaliji medem. V lednici vydrží dlouho, pokud tedy hned nevypijete. Je úžasný. Je dobré nechat tuto směs alespoň několik dní v chladu uležet. V hrnku stačí jen zalít horkou vodou a přidat citron.
Nebo ...  a to častěji ... nakrájím oloupaný zázvor na malé kousky, povařím několik málo minut v hrnci a nechám pořádně vylouhovat. Přeliji do hrnků, přidám med, pomeranč a hodně citronu.
Zkrátka i na mrazivém počasí se dají najít pozitiva.




Bety mi v rámci zateplení stále bere mé domácí papuče a balí se do chlupatic. Chlupatice je náš domácí mnohaletý výraz pro flísové mikiny:-)
Nové české teploučké jsme nyní od Pidilidi koupili se slevami tady. 
Bugga je název tuzemské firmy, která šije pro děti kvalitní a funkční oblečení s nádhernými odstíny a vyberete si od zimních bund až po kraťasy. 


Tak přežijte pokud možno příjemně mrazivé dny a užijte si krásné vycházky.

19 komentářů:

  1. My jsme doma na trenyrkove teplotě,ale ten naložený zázvor vyzkoušíme,pěkný den dae

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to my před krbem taky, ale ta chladná rána, než se zatopí:-)

      Vymazat
  2. Za Tvoje zimní fotky šla bych světa kraj ;-)!

    OdpovědětVymazat
  3. Tak u nás zima jak v mrazáku,ale zase se dá bruslit venku,procházky taky děláme a těším se až zalezu do tepla.Zázvorovej čajík dělám též,jen kousek na plátky a zalít vařící vodou chvilku nechat stát,když se louhuje dlouho má nepříjemnou štiplavou chuť,taky dělám šípkový podle vás,děti ho mají rádi muž už míň 😊.Mějte se hezky a užívejte zimu jak má být.(aspoň vymrznou klíšťata komáři a jiná havěť)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufejme, že ta havěť pomrzne, ale nevím, jestli stačí pár dnů mrazíků.Loni si náš kocour nosil denně tak 3-5 klíšťáků zakouslých do krku.

      Vymazat
  4. U nás je už teraz -26 stupňov, na prechádzku ani pomyslieť. Len krb a ten zázvorový čaj. A verte či nie na zjazdovkách z okna vidím ľudí na večernom lyžovaní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. věřím:-) ale raději bych byla u toho čaje.

      Vymazat
  5. nikdy mne nenapadl ten pomeranč, vždy jsem dávala citron... díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  6. Fotky působí krásně hřejivě. My jsme ve včerejším mrazu zvládli procházku a pak následovalo podobné zahřívání :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. u nás též a ještě jsem do repertoáru se zahříváním přidala horkou čokoládu s chilli.

      Vymazat
  7. Taky mám ráda zázvorový čaj a zkusím Moniko Váš recept s pomerančem :). Ještě se chci zeptat odkud máte s holkama ty super zimní čepice???:):)
    hezký den všem
    Katka z km

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme. Katko, vlnu kupuji ve švadlence a babička plete :-)

      Vymazat
  8. Moni, já to mám úplně stejně jako Vy. Pokochat se tou bílou mrazivou nádherou a pak sednout ke krbu s čajem. To je ta pravá zima. A na zázvorovém čaji každou zimu téměř ujíždím :). Přeji krásné zimní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale je to příjemná závislost:-)
      Krásný týden, M

      Vymazat
  9. Také jsem vyzkoušela zázvorový čaj a musím uznat, že je opravdu výborný. Jen nevím kde udělali soudruzi chybu... naložila jsem si skleničky dvě, nechala je podle dobrých rad pár dní v lednici "odležet" a než jsem spotřebovala první, druhou jsem vylévala do záchodu neb byl obsah nahoře s plísní. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Med by měl konzervovat. Vše musí být ponořeno. My ho do 6 dní vždy spotřebovali.

      Vymazat
    2. Tak tady bude asi ta chyba. Ta druhá sklenička byla v lednici víc jak týden. Děkuji za odpověď. Musím znovu naložit novou várku... a rychle... je o něj velký zájem. :) Hezké dny

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥