sobota 15. října 2016

zentangle


Znáte výtvarnou techniku zentangle?
My ji do dneška v praxi neznali. Byli jsme pozváni na krásnou rodinnou akci, kde lektorovala Irena Lešnerová, která žije v USA a tuto metodu se učila přímo od jejích zakladatelů. 
Co je to zentangle?
Jde o relaxační výtvarnou techniku, jejíž základy zvládne každý, kdo má chuť kreslit. Je to uklidňjící technika a někteří tvrdí, že jde o čmárání povýšené na umění:-)
 Rozvíjí soustředěnost a kreativitu. Jde o kreslení opakujících se tvarů, linií a vzorů. Následným vystínováním tužkou vám před očima vzniknou prostorové obrazce. Abyste si tuto techniku osvojili, nepotřebujete být vůbec zdatný malíř. Zvládne ji opravdu každý a jak lektorka říká: "Nic v zentanglu není špatně."










Tato dílka vznikla za několik minut a věkové rozpětí dětí bylo 7-12 let.


Tak vezměte tužky, slabé černé fixy a jděte na to. Dlouhé zimní večery jsou před námi.
A Martinko, ještě jednou děkujeme za super den.
Krásný víkend.

15 komentářů:

  1. Já jsem kdysi dostala knihu o Zenatangle od kamarádky z Kanady a v době kdy jsem ležela v nemocnici mi to dost krátilo čas, je to vážně relaxační, jen se člověk musí povznést na to, že něco zkazí, v Zentangle je všechno správně :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Název téhle techniky slyším poprvé. Přimělo mě to si o tom přečíst víc a zjistila jsem, že to praktikuji celkem často :-) Děkuji za rozšíření obzorů :-) Krásný víkend, Moni! Karla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, taky mi byly obzory rozšířeny.

      Vymazat
  3. můj klasický výtvor během porady nebo přednášky ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, Verčo. Vzpomněla jsem si na bezduché čmárání na poradách a ve škole jako student:-)

      Vymazat
    2. Mě to zase připomnělo to čmárání při telefonování!!!

      Vymazat
  4. Mony ,taky čmárám a je to fajn♥

    OdpovědětVymazat
  5. Teda Moni,co já babka se tady u vás nenaučím.Líbí s mě to,moc.Alibabka

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to na krásnou atmosféru ❤Zentangle miluji..s dětmi děláme tak,že různými vzorky spojujeme otisky razítek ..moc je to baví ��

    OdpovědětVymazat
  7. Tohle je skvělá technika. Vřele doporučuji ebook mé kamarádky malířky, který je právě na zentangele postaven :) http://janacardova.cz/ebook-zdarma/.

    OdpovědětVymazat
  8. Nikdy jsem o této technice neslyšel, ale soudě podle tvých fotek, všechny přítomné hodně zaujala. A výsledné obrázky vypadají moc hezky.
    Měj se, Pavel

    OdpovědětVymazat
  9. Irenu znááám...dcera bydlí kousek od ní v USA... taky jsem to zkoušela, prima relax:-))
    Moni, ráda k Vám nakukuji.
    Mějte se krásně.
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥