pondělí 3. října 2016

od ranních mlh po setmění


Říjen se přihlásil o vládu svými ranními mlhami. A když z nich pozvolna jako z pavučinky vykukují pálavské vrchy a Mikulov, je to nádhera. Nový měsíc jsme přivítali na kouzelném místě.






Stolová hora.



Sirotčí hrad a v dáli Děvičky nad Pavlovem.  Když jsme tu byli v červenci, pršelo a byla zima. Nyní v říjnu jsme od rána do večera v tričku a ještě nám je vedro. Parádní podzim.


Klentnice.  Tady  nemůžeme vynechat jejich úžasný kofeinový životabudič. Lepší kafe jsem opravdu nikde nepila. Ač melou stejnou značku arabiky  jako u nás v Berouně, srovnávat se chuťově bohužel nedá.





Dolní Věstonice. 
Koloritem podzimních vinic je nepříjemné plašení špačků. Než jsme si na neustálé výstřely zvykli, chvíli to trvalo. Přidala jsem si jako na střelnici. Strašné řachy, když jdete přímo kolem!




Letos byl v Pavlově otevřen podzemní Archeopark, kde vystavují nalezené předměty z paleolitu přímo  z této oblasti. Budova muzea je moderní a uvnitř nádherně  řešena. Skloubení prvků dřeva, betonu a skla je úžasné. Vystavených exponátů mi přišlo málo, ale nadchlo mě zpracování úvodního videa. Celá expozice je podána zajímavou formou a byli jsme nadšeni z architektonického řešení budovy. Když jsme před třemi lety procházeli tyto louky pod Děvičkami, byly plné archeologů a jejich studentů. Pracovali na sítěmi rozdělených polích a štětečky oprašovali nálezy v hlíně. Po třech letech vyrostlo ze země muzeum, byli jsme překvapeni. 




A večer jsme opět zakončili romantickou procházkou po Mikulově a několika skleničkami výborného vína. To mi u nás ve středních Čechách chybí. Sednout si kamkoli a dostat výtečné víno. 



Na Moravě bylo zkrátka opět parádně.
Krásný kraj a milí lidé. Už se těším napříště :-)

Mějte všichni pohodový den.

13 komentářů:

  1. Máme tady opravdu krásně....Jsem ráda, že jste si užili pobyt u nás na jihu...Moc hezké fotky...Ilča

    OdpovědětVymazat
  2. To kafe bude asi vodou. Třeba je svěcená :-)
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  3. Koncem října se chystáme také na Moravu do Pouzdřan a Mikulov, Dolní Věstonice máme v plánu, tak se moc těším. Jen to počasí už takhle hezké mít nebudeme, ale to se nedá nic dělat :o), třeba to vyjde.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotky, letos byli na Pálavě snad všichni:) Já tam byla letos poprvé, taky v červenci a počasí bylo nejteplejší z celého léta, což nebylo zrovna první den moc ideální pro výlet z Dolních Věstonic do Mikulova pěšky, na podzim by se šlo líp, jen mít ještě nějakou dovolenou po létě.)
    Jinak souhlas s vínem - mě by stačilo aspoň jedno místo, kam by se dalo na víno zajít, ale u nás není vůbec nic, vůbec to nejde s Pálavou srovnávat, tam kde jsme zalezli do sklepa, tam bylo víno výborný, tady ani drahá lahev z vinotéky nejde vypít, když to budu srovnávat.
    Café Fara - krásné prostředí, jen teda kafe nepiju, takže to neocením a jídlo nás vůbec nenadchlo, a to já fakt nejsem na českou kuchyni, knedlíky a omáčky a hotovky apod., a vím, že tam ani takhle nevaří, ale nabídka v době, kdy jsme tam byli, tak to bylo na mě moc experimentální a po obědě jsme měli hlad:D Tereza

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné chvíle ... Mějte se moc hezky :-) D.

    OdpovědětVymazat
  6. Mončíííííí,děkuji,děkuji mockrát děkuji, za připomenutí našich vzpomínek na toto úžasné místo!!!Zkrátka musíme se tam opět podívat,úplně jste mě "dostala"!!!! Se vším na chaloupce na chvíli "praštit" a bude!!!!!!!!
    Určitě to byl pro Vás krásný dárek, viďte?
    ...cokoliv věcného se může ztratit,rozbít,být nevhod,ale vzpomínky,zvláště krásné a příjemné, si v srdci uchováme navždy..alespoň já to tak mám!!
    Jana Š.z chaloupky mezi kopci.



    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Moni, těžce nestíhám, tak chodím všude jen jednou za čas, ale nedá mi to, díky za krásný obrázky z milovanýho kraje. Jsem ráda, že se Ti dobře fotí i s Nikonem, my ho máme taky, i když stařečka (snad jednou...) V Klentnici jsme měli mimo jiné úžasnej čaj z kakaových slupek. Pěknej podzim a ať se všechno daří! K

    OdpovědětVymazat
  8. Zdravím,krásné záběry z naší nádherné Pálavy♥.....Počasí Vám vyšlo,od neděle už je ošklivo.Pa,Šárka.

    OdpovědětVymazat
  9. Moniko, přesně tahle místa jsme s manželkou navštívili v červenci, včetně archeoskanzenu ... ale pršelo...
    je tam nádherně
    Pavel

    OdpovědětVymazat
  10. A koukám, tentorkát byl i dortík! :) Labůžo <3
    Jana

    OdpovědětVymazat
  11. Pálava a i Mikulov samotný jsou hrozně krásní! MIluju to tam a doufám že se tam příští rok na jaře nebo v létě podívám:)

    www.double-claire.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥