pondělí 31. října 2016

Mýdlové dárky


... bylo třeba přichystat. Mnoho narozenin a svátků na podzim, Vánoce na krku a nějaká na vánoční školní trh.


Dva nové experimenty se podařily. První s přidaným květem a  listem  konopí.


Na toto mýdlo s aktivním uhlím jsem byla opravdu natěšená a nezklamalo. Jemné, nepouští a pohladí pokožku i na obličeji. Vhodné i na lupenku, ekzémy a vyrážky.



Vánoční mýdlo voní badyánem, skořicí a hřebíčkem ... jak jinak, že?


A tři klasiky.



Mějte prima týden. Také se vám po prodlouženém víkendu moc nechce?
Tak s chutí do toho a znáte to ... :-)

64 komentářů:

  1. Chodíte vy vůbec spát?
    Mýdla jsou nádherná, škoda, že nejste blíž. Zašla bych vám vykoupit trhy :-)
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Né, já jedu na záložní baterky:-)
      Spánek je věc, kterou ostatním opravdu závidím. Ti ze shora mi naděli opravdu krátký časový úsek, který mi má stačit. A kolikrát nestačí:-(
      Hezký den, M

      Vymazat
  2. Mýdla jsou perfektní....Krásný den Ila

    OdpovědětVymazat
  3. Nadhera. Obdivuji Vas um i nekoncici energii.;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabinko, ono to vypadá jen díky fotkám, že stále něco dělám. Kolikrát ale nejsem odpoledne ze školy schopná dělat nic krom "civění do blba" a to mi stává čím dál častěji:-)

      Vymazat
  4. A mně už pomalu dochází... Škoda, jsou úžasná! A to s uhlím, to bych moc ráda ozkoušela... P.

    OdpovědětVymazat
  5. Já bych moc ráda nějaká mýdla vybartrovala za mé výrobky :) šlo by to? děkuji.

    OdpovědětVymazat
  6. Moni, jsou nádherná. A co teprve ta vůně a jemnost! Krása!
    K.

    OdpovědětVymazat
  7. To s uhlím mě teda zaujalo na první pohled. A ostatní - jako vždy vypadají tak báječně, že by se do nich jeden až zakousl. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem z toho uhlí nadšená. vyplatí se experimentovat:-)
      papa

      Vymazat
  8. Vánoční a šípkové vypadají nádherně,škoda,že nebudou letos na adventních trzích.:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budou v jiné formě. Chystám překvapení:-) Bude šípkové, vánoční a s uhlím.

      Vymazat
    2. Klidně zase přijdu balit,jestli budete potřebovat.

      Vymazat
    3. Už jsem to připravila doma. Ale i tak moc děkuji za nabídku:-)

      Vymazat
  9. Vánoční a šípkové vypadají nádherně,škoda,že nebudou letos na adventních trzích.:(

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné mydlá, hneď by som si niekoľko zaobstarala, predávate ich niekde aj na Slovensku?
    Pekný deň,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aďko, bohužel né. Nevyrábím jich moc. Vždy jen několik kousků.

      Vymazat
  11. Krásné,a posíláte i na dobírku,děkuji Irena P.

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Mončo... tvá mýdla jsou bezkonkurenčně nejlepší a nejluxusnější na světě ;-)
    Moc nestíhám.psát a komentovat tvé příspěvky, ale moc na tebe myslím a sleduji tvé příspěvky a kdybys cokoliv potřebovala.... ozví se ♡♡♡ V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuju, Vendy. Mám to nápodobně a to víš, že bych Tě zase ráda využila:-) Tvé hračky jsou stále v kurzu:-)
      Měj se moc hezky, M.

      Vymazat
  13. Ahoj Mončo! :-) Takovéhle ručně vyráběné dárky jistě obdarovaného moc potěší, nejen, že krásně vypadají, jistě i úžasně voní a jsou praktické. :-) Šikulka!

    OdpovědětVymazat
  14. Moni, můžu se zeptat, zda mýdla i prodáváš? Přiznám se, že bych si ráda koupila to s aktivním uhlím. Na loktech se mi před rokem udělaly pupínky a je to ta potvora lupénka..zatím nic nepomáhá. Nebo pokud máš radu, kde se dá koupit. Díky za odpověď! Jinak máš můj velký obdiv! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inuško, napiš mi přes kontakt na blogu, pošlu Ti:-)

      Vymazat
  15. Krása:) Už bych měla taky začít, jsem ve skluzu:( Na vánoční trhy se letos nechystám, ale z řad známých už nějaké poptávky jsou. Je to milý dárek, který si myslím, že potěší, tak už mám nejvyšší čas. Dělám klasiku levandule, skořice, káva, bylinky. Obdivuji, jak jste nápaditá a vymýšlíte stále něco nového, uhlí je super, ale to už je vyšší dívčí:) Tak hezké "mýdlení" Petra

    OdpovědětVymazat
  16. No to je nádhera :)kéž bych měla tu odvahu a vyrobila si 100% domácí hmotu...mám kupovanou a jen tak pro radost vyrábím mýdelka z ní :-) Nechystáte se na nějaký návod, inspiraci, jak začít nebo tak? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer Zuzko, návod je myslím ve složce mýdla.
      Toňa

      Vymazat
  17. Milá Mončí,krásná mydélka jste připravila,úplně jsem si představila i tu jejich vůni! A krasopisné označení mluví za vše...Není nad takové,s láskou tvořené dárečky,to se hned pozná a Vámi obdarovaní to zajisté ocení!
    A věřte Mončí,že kdyby jste uspořádala "mýdlový kurz",tak máte narváno!!!
    Jana Š.z chaloupky mezi kopci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janičko, už mi přišlo tolik přání, ale nejsem zatím s to mýdlový kurz časově zvládnout. Zůstává zatím výzvou do budoucna:-)
      A moc děkuji,
      M.

      Vymazat
  18. Tak to je nádhera už na pohled :) Jste neskutečně šikovná!
    Gabrieless

    OdpovědětVymazat
  19. Tak to je nádhera už na pohled :) Jste neskutečně šikovná!
    Gabrieless

    OdpovědětVymazat
  20. Veľmi krásne...vždy ich tu obdivujem a voniam cez ten monitor :)

    OdpovědětVymazat
  21. Dobrý den, chtěla bych se zeptat, kdy jsou u vás vánoční trhy?
    Zajela bych si pro mýdlo z uhlí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucí, vždy na první adventní neděli. Letos 27. listopadu, od 14h.

      Vymazat
    2. A můžu prosim vědět kde přesně jsou ty vaše trhy? Šárka děkuji

      Vymazat
  22. Moni,máš moc krásné fotky, momentky a mýdla? To ani nemluvím :-)))

    OdpovědětVymazat
  23. Mončo,mýdla jsou přímo luxusní. Chtěla jsem se zeptat jaký používáš olej při výrobě.Děkuji Šárka F.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny možné rostlinné. Poměr a výběr podle toho, co od mýdla očekávám:-)

      Vymazat
  24. Dobrý večer, díky Vám a Vašemu blogu jsem loni na vánoce vyrobila pro blízké mýdla a teď už mi zrají na ty letošní tři druhy, hrozně mě to baví, od vymýšlení receptů na mýdla až po psaní cedulek...a když jsem uviděla mýdlo s uhlím...možná udělám ještě čtvrtý druh:)uhlí jste dala až do stopy? a budou k výrobě stačit některé z klasických olejů: oliva, kokos, palmový, řepka, slunečnice? nebo je potřeba nějaký speciální, aby mýdlo mělo ty správné účinky? třeba do stopy přidat panenský olivový olej?
    Děkuji Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rostlinné oleje kombinujte podle svého uvážení a podle výsledného očekávání. Některé oleje udělají velmi měkké mýdlo, jiné tužší. Chce to experimentovat a najít si svůj ideál. Každému sedí něco jiného. Do stopy dávám jen bylinky, koření, uhlí, esence, oleje už ne.

      Vymazat
  25. Dobrý večer Moni, máte překrásná mýdla, také už jsem několikrát vyráběla.Teď mám připravené sušené konopí a kávu. Moc se mi líbí ta Vaše nová s aktivním uhlím a prosila bych o radu, jak na ně :).Také bych se chtěla zeptat, jestli konopí předem nakládáte do olivového oleje nebo ho přidáváte suché až na závěr? Předem děkuji za odpověď a s pozdravem :) Dita O.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konopí můžete macerovat v destilce, nebo jen přidat sušené do stopy, nebo obojí. Uhlí do stopy.

      Vymazat
  26. Dobrý den, Moniko, obracím se na Vás s prosbou. Dvakrát jsem dělala mýdlo podle Vašeho receptu nebo podle mýdlotéky U tří lilií. ˇPovedlo se. Nyní jsem se pustila do kávového a do medovo-mléčného se sušeným mlékem. U obou se mi při zrání ve formě na povrchu vytvořila jakási hnědá gelová vrstva, která se "nevsákla" ani neztuhla ani po 24 hodinách. Šla odstranit, sklouzla z povrchu ztuhlého mýdla. Když se to stalo u medového, myslela jsem, že se mi oddělil med. Nyní u kávového je to znovu. Nevíte, čím to může být? Poměry olejů jsem měla spočítané podle mýdlové kalkulačky, vše vycházelo ok, hmota byla krásně tuhá... Děkuji za Váš čas. Lenka

    OdpovědětVymazat
  27. Dobry den. Mela bych zajem o nejake mydlo pro dospivajici problemovou plet. Dceri bude 14 a trapi ji pupinky a nejak tadne zlepseni. Poradite mi? Dekuji. E-mail - ellinkad@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  28. mila moniko dobry den i ja bych mela zajem jeli to mozne si u vas obednat mydlo saktivnim uhlim dekuji za odpoved j v E.mail velaj@seznam cz jirina

    OdpovědětVymazat
  29. mila moniko dobry den i ja bych mela zajem jeli to mozne si u vas obednat mydlo saktivnim uhlim dekuji za odpoved j v E.mail velaj@seznam cz jirina

    OdpovědětVymazat
  30. Hezký den Mončo, také jsem teď zkoušela konopné mýdlo, louhovala jsem v destilce a sušené listy přidala i do stopy a je pěkné do zelena. Jen mám problém, že mýdla moc nevoní. Některá vůbec. A to do jedné dávky přidám cca 5 ml vůně. Koupila jsem vůně přímo na výrobu mýdel. Ale asi jsou málo aromatické nebo nevím. Jaké vůně prosím používáte vy, že Vám mýdla voní? Děkuji. Bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, já tentokrát konopné nelouhovala a s těmi vůněmi je trošku potíž. Každý si myslí, že budou vonět jako parfémy, ale to nejde. Používám přírodní esence, někdy z DM, někdy z netu, někdy z trhů a dávám opravdu hodně. Na 10 mýdel jednu malou lahvičku! Citrusové vůně brzy vytěkají. Nejlépe drží máta a levandule. Vánoční ani nevoním, to voní kořením samo:-)

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥