středa 5. října 2016


Tak ráda bych zažila zase ten pocit, kdy může být člověk pyšný na hlavního představitele země. 
Václav Havel pro mě představoval vzor lidskosti, pokory, slušnosti, moudrosti, nadhledu ... chybí mi. Přála bych si, aby naše děti jednou alespoň v náznaku takovou osobnost poznaly.

23 komentářů:

  1. Moni, přesně tak...chybí tu strašně moc... Je mi moc líto, že po revoluci a v době jeho prezidentování jsem byla malá a poté mladá holka a nevnímala jsem jeho výjimečnost, až teď, co jsem starší si uvědomuji tu jeho výjimečnost a dle mého i nenahraditelnost...

    OdpovědětVymazat
  2. Moniko, mluvíte mi ze srdce...
    Záleží přeci na nás rodičích, zda připustíme, aby takový Člověk upadl v zapomění nebo ne. V dnešní době plné internetu, archivů, rozhovorů a děl pana Václava Havla (u starších i vlastních vzpomínek) k tomu přeci ani nemusí dojít.
    Dnes mě můj 8letý syn překvapil a předběhl, když přišel ze školy a začal sám o našem Prezidentovi Václavu Havlovi a jeho životě mluvit. Nestačila jsem se divit, jak si toho tolik z povídání s paní učitelkou pamatuje. Jeho otázky, na téma svobody a zodpovědnosti, mě dostaly.
    Přeji krásný večer.
    Martina z Brna

    OdpovědětVymazat
  3. Dobré ránko Mončo,
    do lídí vkládal pocit klidu a pohody,tolik to postrádám.
    Moc se mezi lidmi odráží jakého máme prezidenta už tolik let.Lenka

    OdpovědětVymazat
  4. Moralni silna osobnost s laskavym nadhledem a mladym
    Duchem. Strasne moc mi tu v nasi zemi chybi...

    OdpovědětVymazat
  5. Měla jsem tu čest, že jsem včera mohla být na vernisáži fotografií Tomkiho Němce, osobního fotografa pana "P"rezidenta Václava Havla. Párkrát jsem měla na krajíčku - fotky byly často velmi osobní, vyjadřovaly pocity, náladu... takhle příjemně jsem mohla zavzpomínat. Pan Havel nám všem moc chybí. Věřím, že jsou tu mezi námi další takoví, jen nejsou ani vidět, ani slyšet. A doufám, že se někdo z nich brzy objeví.

    OdpovědětVymazat
  6. Výjimečnost tohoto člověka je opravdu nenahraditelná. Obávám se, že ani naše generace, ani generace našich dětí už se tak skvělého prezidenta nedočká.
    Vzpomínám na něj s láskou.

    OdpovědětVymazat
  7. Mluvíte mi z duše, krásně napsané. Udělal jistě také spoustu chyb, jako každý člověk, ale nejvíce mi chybí to , jak reprezentoval náš stát. Hrdou českou zemičku. Nyní je to velmi smutné až se stydím. Kéž by byla naplněna Vaše prosba a dětem se to splnilo.

    OdpovědětVymazat
  8. Díky Mončo!
    Je hnusné, co dnes můžeme číst o jediném porevolučním Panu Prezidentovi s velkým P.
    od lidí, co mu nesahají ani po paty...
    Pavel

    OdpovědětVymazat
  9. Přesně napsané, od té doby takový člověk chybí, on asi někde je, ale není veřejně činný. Nejsem žádná měkkoňka, ale při pohledu na něj, nebo když ted v rádiu řikali jeho věty, je mi to hrozně líto a chce se mi brečet. Říkal, že naděje je stav ducha, který dává smysl našemu životu.

    OdpovědětVymazat
  10. Mně je také smutno. Ale tak nějak jinak.

    OdpovědětVymazat
  11. Moc hezky jste to Moni napsala a hlavně na něj zavzpomínala. je to moc potřeba v dnešní době. díky Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. není co dodat ....hezky,výstižně napsané . Jen škoda,že někteří lidé zapomněli.....a žasnu jak se najednou vulgárně o panu prazidentovi vyjadřují,smutné .... Jarka

    OdpovědětVymazat
  13. Odpovědi
    1. Ty co vy nemáte

      Vymazat
    2. ? Jestli je moralni provozovat mimomanželské vztahy....pak tedy nemam.

      Vymazat
    3. Souhlas. Mýtus, který Havla obestírá, má s realitou málo společného a s informovaností těch, kteří adorují, také. Václav Havel byl mizerný "dramatik" a ničím výjimečný "politik". Docela bych ráda, aby tu ti, kteří jej tak zbožňují, uvedli nějaký příklad toho, co během své prezidentské funkce uvedl doopravdy v život....nemyslím jen hlásání pravdy a lásky, protože co se počítá, nejsou řeči, ale činy. :-)

      Vymazat
    4. Konečně někdo s nevymytym mozkem od " sluníčkářů ".

      Vymazat
  14. jak se říká,že národ má takového prezidenta,jakého si zaslouží, tak my si ho nezasloužili, neměl nám obětovat svoje zdraví, mohl odejít dřív a být ještě tady, ano uchvátili by to tady dřív,ti co pak stejně uchvátili, ale on by tady ještě byl a to by bylo útěšné ho občas slyšet, číst, vědět o něm.chybí mi moc, nikdy neuhnul ze své cesty svobody, at ho to stálo cokoliv.ale měl nás v tom nechat a užívat si ještě život.vím,že se mu už nechtělo v dalších obdobích být prezidentem a jeho žena to nechtěla zásadně, ale lidi okolo něj ho vlastně uprosili, že když to nebude on, budou to ti,co ted jsou. byla bych radši, kdyby i tenkrát si stál za svým a přemluvit se nedal. musíme se toho ujmout sami- být tou morální autoritou,která neuhne z cesty svobody, už se nerodí lidí, kteří to udělají za nás, jsme v tom sami a asi je to tak dobře:) můžeme mu vracet, co pro nás on udělal , že budeme stateční v našich malých každodenních konáních a nenecháme se převálcovat většinovým konáním, on taky kdysi tady vlastně sám vzdoroval totalitě a neuhnul jí a to my ani nemusíme na spousty let za svojí statečnost do vězení, my obětujeme jen pohodlnost:)

    OdpovědětVymazat
  15. No, samozřejmě proč si ho nepřipomenout, ale to, co se z jeho památky dnes dělá, ten strašný patos, hlavně nic kritického, nic proti, by se ani jemu samotnému, pokud byl takový, jak je obecně vnímán a chápán, ani trochu nelíbilo.
    Jinak mě nedávno pobavil výrok Marty Kubišové o původu srdíčka, které přidával ke svému podpisu. Aspoň něco lidského v té záplavě zbožšťujícíh frází...Jana

    OdpovědětVymazat
  16. Milá Moni, díky moc!!!!!!
    udělala jsi mi velkou radost.

    U nás se také vzpomínalo: http://litomericky.denik.cz/zpravy_region/foto-take-v-litomericich-vzpomneli-na-vaclava-havla-20161006.html. Dokonce i přímo v naší vesnici jsme zapalovali svíčky u jeho fotky.
    Je mi smutno, co vše se ale člověk dočte proti. V dnešní v MF Dnes ani ťuk, jak se včera připomínalo výročí V.H.
    Pana Prezidenta Václava HAVLA si vážím stále více, měla jsem to štěstí dvakrát se s ním setkat a prohodit pár slov.
    Co mě ale moc mrzí a ještě jsme nerozdýchala: den před sv. Václavem jsme byla v Praze a jela jsem se podívat na hrob V.H., že tam zapálím svíčku, položím kytičku, zavzpomínám na dobré časy, když byl na Hradě. Ale......hrobka v žalostném stavu, nechápu. Celý svět ho uznává, ale nenajde se nikdo, kdo by se o hrob staral. Rodina to asi vůbec neřeší. Všude staré pavučiny, hrob zaprášený, špinavý, kolem i suché jehličí snad od minulé zimy, staré květiny na vyhození. Ostuda. Byla jsme ráda, že jsem tam vše uklidila a utřela, než tam příznivci Pana Prezidenta chodili připomínat svátek i narozeniny. A co mě dorazilo, byla jsem se podívat na knížky o V.H. v Knihovně Václava Havla, má vyjít nová s fotkami od lidí. http://czechmag.cz/fotograficka-sbirka-a-kniha-hele-havel/ Nikdo ze zaměstnanců, co jsem tam zastihla, nic nevěděl a když jsem se zmínila, v jakém stavu byl hrob, tak naprostý nezájem. No, smutno je mi....

    http://www.vaclavhavel-library.org/cs/index/novinky/919/havel-80-v-lucerne-aneb-osmdesat-gratulantu-k-osmdesatinam

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥