čtvrtek 29. září 2016

den andělů




Protože je dnes den andělů, kdy slaví svůj svátek archanděl Michael, Rafael a Gabriel, můžete nějakého andílka se vzkazem nakreslit na kousek papíru a dát je třeba někomu  pod polštář pro jeho ochranu, jak píše ve svém Koloběhu Lucie Čapková. Tento zvyk se u nás ujal a vždy potěší. Nebo si vyrobte anděla z dřevěného polínka a nebo si jen oprašte nějaké andělské citáty.


 Nikdy nejsme tak ztraceni,
aby nás andělé nemohli najít.


"Anděl nemusí mít křídla.
Často se pozná,
až když odejde."


Zeptal jsem se anděla, jestli mi Tě v noci ohlídá
 a on odešel.
 Po chvilce se vrátil a řekl mi:
 „Anděl nemůže hlídat anděla.“

"Peří se objevuje tam,
kde jsou andělé nablízku."


Každopádně mějte krásný andělský den.

34 komentářů:

  1. Anděl pod polštá? Super, to ještě stihnu, než se hádě vzbudí do školy.
    Krásný den na kopeček ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten koukal, co? Naše holky vzkaz nezaznamenaly ani večer. Musím se nenápadně zeptat:-)

      Vymazat
  2. Moni, ani jsem nevěděla, že je den andělů. děkuji.
    Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katolická církev slaví svátek sv. Michaela Archanděla 29. září, podle moderního kalendáře v rámci společného svátku sv. archandělů spolu s Gabrielem a Rafaelem, podle tradičních samostatně.
      toť říká wikipedie:-)
      Krásný svátek a lze jej krásně převést do tvoření s dětmi:-)

      Vymazat
  3. A já jsem myslela, že jste vyráběli další polínkové andílky :-). Nevěděla jsme, že mají dnes svátek, děkuji ... hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě čeká zanedlouho na vánoční školní jarmark. Neuniknu tomu ani letos.

      Vymazat
  4. Dobré ráno andělské Mončo!Dnes slavíme i my,syn se jmenuje Michal,byl doslova vymodlený..proto o důvod víc poděkovat i andělům...Určitě znáte modlitbičku Andělíčku můj strážníčku,opatruj mi mou dušičku...mě ji naučila babička,před spaním..,to byl takový náš rituál..a já na ně věřím dodnes,každý máme určitě toho svého anděla.Hlavně si je musíme opatrovat a chránit a třeba se jimi i obklopit,třeba i dřevěnými.Ti "vaši"Mončo jsou zkrátka úžasní a Vaší zásluhou spoustu andílků na svět opět přibude!!To mi věřte!!!!Jana Š.z chaloupky mezi kopci.

    OdpovědětVymazat
  5. Moni, z čeho jste dělali hlavičku a křídla, že máte andílky i venku?
    Zrovna včera jsme byli v lese na polínkách a dnes den andělů... Tak se do toho s radostí pustíme!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavička: polystyr. koule, křídla karton. Oboje potažené speciální obvazovou páskou, na které je sádrový prášek. Obvaz se na vteřinu namočí a přilne na jakýkoli materiál. Pásku seženete ve výtvar. potřebách.

      Vymazat
    2. Diky moc. Povedli se nakonec i bez pasky :-)

      Vymazat
  6. Vzkazy pod polštář jsou milým zvykem, jistě dotyčnému vykouzlí úsměv na tváři. Že bychom tenhle zvyk vyzkoušeli i u nás? Zalíbil se mi. :-)
    Andělé z polínek dřeva se mi moc líbí, mám obrázek uložený už delší dobu v PC pro inspiraci a chtěla bych také vyzkoušet vyrobit si je. Pořídili jsme si malou zahrádku, tak třeba na to ještě letos dojde, když pro to mám konečně vhodný prostor.. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Zdravím,tento zvyk neznám a hned ho využiji,nevím jestli je to "náhoda".... zrovna dnes povlečeno a něco mi našeptalo "povleč do bíla".Tak doufám,že ty moje dva chlapy♥ potěším))).Přeji krásné dny,Šárka.

    OdpovědětVymazat
  8. To jsem nevěděla, že mají andělé svátek :o)), ale je to milé. Mám tři polínkové dle tvého vzoru a jsem za ně šťastná, stále si je přemisťuji víc a víc na dohled.
    Měj Močno krásné, andělské dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám ti naši dřevění načuhují celoročně a neustále do obýváku, nemohla bych tam mít nic jiného.
      Děkuji, Álo.

      Vymazat
  9. Krásný večer Moni, krásný svátek. Chystám se na ty tvoje andílky z polínek. Jsou kouzelní :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať se povedou, líbí se a chrání♥, Alenko.

      Vymazat
  10. Svíčky hoří u všech andělů, co doma mám. Věřím, že nám všem přinesou štěstí, ochranu a pomoc, o kterou je prosím. Ilona

    OdpovědětVymazat
  11. Moni, moc díky za připomenutí..anděly jsem dnes ještě víc osvítila a určitě vím, komu jednoho nakreslím..Nakreslila bych jich víc, ale nestihnu se dostat ke svým dětem, vnučkám pod polštář. O to víc na ně budu ale myslet! Měj se moc krásně a ať vás na kopečku ať andělé ochraňují! Inka

    OdpovědětVymazat
  12. Dnes som pochovala maminku.. bola je a aj ostane anjelom..
    Neskutocne ma potesil tvoj prispevok, vedela som,ze tu na kopecku najdem to co hladam... krasu, pokoj, radost zo zivota.
    Nech Vas na kopecku ochranuje anjel. Katka

    OdpovědětVymazat
  13. Zdravím Moniko, sleduji denně Váš blog, je to balzám na duši !!! Dýchá z něj radost z každého dne, pohoda a krása. Dnešní příspěvek je nádherný, vůbec jsem netušila, že je dnes den andělů. Přesně v tento den má narozeniny moje mladší dcera, tak od letošního roku si už budu vždy pamatovat, že je i svátek andělů. Tak ať nás všechny opatrují. Maruška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Balzámem pro mě je potom číst takové milé duše v komentářích. Já děkuji, Maruško.

      Vymazat
  14. Dobrý večer, Moniko, můžu se zeptat? Na fotce vidím nad krbem andílka držícího svíčku. Je nádherný. Dá se sehnat někde na netu nebo je odněkud od Berouna :)? Díky moc! Gábina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gábinko, tyto anděly vyrábí maminka mé kamarádky. Bohužel je už nikde neprodává. Dříve je vozila do květinky na Kladně i do jedné v Praze. Nyní je prodává jen v rámci školního trhu, myslím.

      Vymazat
  15. Dobrý den Moniko,
    děkuji za nový svátek. Letos už jsme to nestihli, ale není všem dnům konec ;) Miluji tradice a zvyky všech ročních období. Díky Vám jsem objevila Nekonečný kalendář - na netu vypadá úžasně, ale bohužel už je asi nesehnatelný :(
    Děkuji moc za příliv inspirace a pohody, který mi Váš blog dává. Šárka

    OdpovědětVymazat
  16. To je krásné. A ten anděl se svíčkou se mi moc líbí, svíčky miluju.

    OdpovědětVymazat
  17. U Vás musí doslova sněžit peři! Tolik krásných andělů žije pod jednou střechou. A ještě stihnete svým psaním pohladit duši ostatním, kteří si otevřou Váš blog ��

    OdpovědětVymazat
  18. Dobrý den Moniko,
    přesto, že jsme s manželem narozeni oba dva 29. září, netušila jsem, že je to den andělů.
    Teď to víme a svého anděla strážného si vyrobím, ale počkám na jaro, to bude lépe schnout sádra na chalupě. Moc děkuji za vše, je to nádhera, jsem šťastná, že se Áša vrátil. Jde z Vás všech klid a pohoda. Pocházím z Berouna, tuším, že Vy jste někde kolem... Milena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to zdravím rodačku z mého rodného Berouna:-)
      A moc děkujeme♥

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥