pátek 16. září 2016

adventní domečky



Nebojte, nezbláznila jsem se. Ale jsem ta panna a vím, že až nastane to pravé chystání na advent, budu mít nejvíce práce pro své školní děti ... školní vánoční trh. A tak adventní kalendáře pro naše slečny jsou už hotové. Letos žádné pytlíky na vidlích ani na otepi, ale využila jsem povalující se zbytky trámů z pergoly.
 A vy máte čas se rozmyslet, jestli do domečkování půjdete se mnou:-)


A ještě další výhoda chystat tyto práce s předstihem ... je teplo a můžete pracovat venku.
Pokud byste si chtěli podobné domečky vytvořit, budete potřebovat:

dřevěný zbytek trámu
Ten pomocí pily seříznout do šikma na střechu.
akrylovou barvu
Já použila bílý Eternal a dotónovala jsem ho kapkou červené, co mi zbyla po malování stěn.
Domečky jsem natírala dvěma vrstvami.
lihový fix
Na zaschlou barvu jsem nakreslila 24 okének.
papírky a lepící hmotu
Jakékoli papírky, které se vám líbí vystřihejte třeba na kolečka. Napište na ně číslo a z druhé strany napište dáreček, který bude na vaše děti čekat. Já psala např.: paráda, něco na tvoření, gumové, tužka, samolepky ... Psala jsem to obecněji, abych měla později volnou ruku na výběr. Na Mikuláše mají holky vepsaný cíl cesty, kam si musí vycházkou zajít pro dárek. 
Papírky jsem na okénka přilepila pomocí speciální hmoty. My jí říkáme žvýkačka. Vypadá totiž úplně věrohodně:-) 
Ještě provázek se jmenovkou a hotovo dvacet.






Tak co?  Jsem v tom sama, nebo už máte také někdo připraveno? Řekněte že jo :-)
Krásný den,

41 komentářů:

  1. Tak to je nádhera!
    A já teprve začala s podzimními truhlíky (taky že je ještě venku teplo a pak se mi nebude chtít).
    Holky budou nadšené, pokud je to pro ně překvapení.
    U nás taky domečky bodují, ale jen ty papírové ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to překvapení. Naštěstí na blog nekoukají samy od sebe, jen co zahlédnou u mě:-)
      Podzimní truhlíky ještě nemám. Všude ještě letničky, jen vřesy samostatně v květináčích.

      Vymazat
  2. Moni, to je krásný nápad.
    Majka

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný nápad, ale vánoce jsou pro mne ještě trochu daleko :o)). Ale tuhle mne napadly dva vánoční dárky a muž se mi začal smát, že fakt blázním. Jenže nejhorší je to vždy VYMYSLET. Jo a pak si nezapomenout udělat poznámku, co to bylo za nápad.
    Krásné dny Moni.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  4. Já bych nevydržela mít ty domečky schované až do adventu, jsou moc hezké a ta barva!! :-) Už jsem ale pokukovala po inspiraci, jaký letos udělám adventní kalendář. Hezký podzimní víkend D.

    OdpovědětVymazat
  5. Vždyť je září,chci užívat podzimu.O vánocích chci slyšet až v prosinci.Ale domečky jsou hezký,dobrý nápad.

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Moni, zdravím na Kopeček. Krásné domečky, holky budou mít velikou radost! Super nápad. Asi se budu inspirovat. Zbytky trámů při stavbě pergoly máme taky:-) Moni, jsem na tom skoro stejně:-) Né, že bych měla už tolik nachystáno, ale snažím se vždy s předstihem, ať mám pak klid a o to více si to užiji. Navíc mne to baví, takže ve volném čase proč ne:-) A raději to udělám s nadšením a třeba dva měsíce předem než potom rychle nutně na sílu, že něco musím někdy v noci den předem. Včera jsem byla v knihovně a půjčila si časopisy - podzim, zima a vánoce:-) Pro inspiraci a na tvoření.
    Katka

    OdpovědětVymazat
  7. Mončo, jsi velká šikulka:-) Já jsem zatím ve fázi plánování a seznamů:-) Ale příští týden začínám péct perníčky - koupila jsem si krásné nové formičky, tak si chci vyzkoušet zdobení. Jezdím pak před Vánocemi zdobit do tříd našich kluků, tak abychom měli inspiraci. Přiji hezké podzimní dny:-) Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Jéje, domečky krásné. A co týká adventních kalendářů, loni jsem našim klukům vyzkoušela vlastní kalendář z Lega, a letos už si vybrali, jaké lego by si přáli, a koupila jsem je s dalšími drobnými hračkami a dárky k podzimním narozeninám z eshopu. No ale zrealizovat z toho kalendář, na to je venku ještě moc teplo. Ale doufám, že to nebudu lepit až 30. listopadu:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Mončo, to je krása! Letos ještě použiji krabičky na drobnosti, co jsem dělala loni, ale příští rok se myslím inspiruji:) Petra

    OdpovědětVymazat
  10. Domečky jsou krásné, možná využiji do budoucna, já předloni dělala tzv busy bags - tvořivý adventní kalendář, dalo to hafo práce a syn to úplně neocenil, vloni byl osvětlený žebřík s pytlíčky laskomin a občas maličkostí, to mělo větší úspěch, letos jsem už objednala mini tic tac ve vše za 10 a 20 nakoupila bob the builder vajíčka a lízátka stromečky. Budu plnit pytlíky (už syslím ty z ikea :-)) a budou pověšené u stropu, mladší syn zatím nechápe, že nemůže mít vše hned. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherné, já bych je určitě nevydržela mít schované až do začátku adventu. Mějte pěkný víkend Ilona

    OdpovědětVymazat
  12. Moniko, krásné! A mně se holky včera divily, že mi přišel první balíček s vánočními dárky :o))) Pošlu je sem za tebou.
    Krásné babí léto
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  14. Jé, to je krásný nápad ... Adventní kalendář mě čeká tak nejdříve za dva roky, pokud všechno dobře dopadne a my se opravdu rozrosteme :) Ale i tak budu připravovat jeden malý pro manžela. Minulý rok to byl filcový pytlík s čísly, kam jsem každý den vložila nějakou drobnost a k tomu krátkou básničku... a letos mě nápad teprve čeká ... zdravím a kopeček! Daniela

    OdpovědětVymazat
  15. To je božský. A ty zase o krok napřed přede všemi. Mazec:)

    OdpovědětVymazat
  16. Krásný den Moni,
    moc jsem obdivovala už domečky, které máte na terase, také z trámů. Adventní domečky jsou nádherné, jsem také panna a včera jsem připravovala Kačence dárky na školní trhy :-) Raději v klidu s radostí a hravostí, než ve spěchu . Jinak mám také ještě letničky v plné kráse. Hezký víkend
    Ali

    OdpovědětVymazat
  17. Překrásné,sama mám letos připravenou mojí oblíbenou hobru ve tvaru stromku.Čeká na látku a pytlíčky,ale to si ještě počká:)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lení, letos jsem také chtěla jednoduchý trojúhelníkový stromek z hobry, ale trámy se mi připletly přímo pod nohy, když jsem uklízela v boudě:-)

      Vymazat
  18. Moni, krásné domečky, úžasný nápad, ale já jsem hlavou a myšlenkami ještě v létě:o))...měj se moc krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
  19. Jéé, krásný nápad. Já dělala minulý víkend podobné. Ale ne teda ještě vánoční. Zatím ještě taky jedu na letní vlně :) krásný víkend :)

    OdpovědětVymazat
  20. Moc krásné a inspirativní. Pannu zcela chápu. S jednou žiju. :-) Nicméně mě tak napadá, že obchodní řetězce asi taky řídí panny, neboť začínají být plné Mikulášů a vánočních kolekcí. Alespoň v Kauflandu. :-) Přeji krásný podzim a příjemné chystání na Vánoce. K.

    OdpovědětVymazat
  21. Tak jak tak vidím, jste v tom sama:-)Zdravím Anonym Hanka

    OdpovědětVymazat
  22. Krásné domečky, jsem na tom podobně, listuji už nyní pinterestem a hledám inspiraci a na adventní kalendář, který budu šít, mám nakoupené už téměř všechny látky. zdraví Dana

    OdpovědětVymazat
  23. Zdravím, domčeky sú nádherné, aj moja farba :-) Určite budú z nich dievčatá nadšené.
    Ja zatiaľ neviem, čo vymyslím pre môjho Kubíka...
    Pekný víkend,
    A.

    OdpovědětVymazat
  24. Děkuju vám všem. Jste zlaté.
    Užívejte krásné dny končícího léta. M.

    OdpovědětVymazat
  25. Moni nádherné! A já už taky pomalinku začínám !bláznit!. Už jsem začala pokukovat po inspiracích. Těch totiž není nikdy dost! Krásný víkend! Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ještě koukat raději nazačala:-)

      Vymazat
  26. Jednoduchý nápad a tolik parády, díky za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo a já děkuji, NIkol.

      Vymazat
  27. Já nezačínám, ale když někde čtu o knížce, už si to ukládám, nebo i o hračkách, prostě takovou tu inspiraci...Nedělám toho ale tolik co ty, to rozhodně ne....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a já zase nemám ty inspirace na dárky. Počkám, co napíší holky samy Ježíškovi:-)

      Vymazat
  28. Krásné oslovení na jmenovce, na které jsem dlouho nenarazila - Rézinka ... ♥♡♥ .
    Já letos pro kluky dělám kalendář ze skleniček od přesnídávek ... snad to vydrží i na další léta ;-)

    Terka z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terezka má tuto modifikaci svého jména nejraději:-)

      Vymazat
  29. Moniko, je to nádherné, ale já jsem asi natvrdlá - ten dáreček pro ten který den bude na holky čekat kde?
    Lea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ještě přesně nevím, třeba na slepé mapě a budou ho hledat po domě:-)

      Vymazat
  30. Moniko,mohla bych se zeptat,co je to za speciál lepící hmotu a kde je k sehnání? Díky moc za odpověď,Petra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji kupuji ve výtvarných potřebách, říkám jí žvýkačka. Prodavačka bude určitě vědět. Kupuji značku Pattex.

      Vymazat
    2. Děkuju moc za bleskovou odpověď :-) P.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥