sobota 6. srpna 2016

Tetín


... malebná a jedna z nejstarších vesnic u nás leží hned nad Berounem.
 Když jsem poklidila po malování, vydala jsem se s foťákem na mini výlet a šla si pro větrat hlavu. 
Tetín ... jeho skály, přírodu, kostely, vodopády ... mám moc ráda. Toto místo vyzařuje silnou energii a má bohatou historii. Nabíjí mě to tu v každou roční dobu.
Výhledy na Berounku a na kopce Krasu nemají chybu. Jen tak si sednout na Tetínské skály a chvíli se kochat je obohacením dne. Z jedné strany slyšíte šplouchat Berounku a volat vodáky v kánoích a z druhé strany je slyšet padající vodopád do strmé rokle.














Jak pravdivé.


Mějte se prima a užijte si krásnou neděli.

17 komentářů:

  1. Moniko, nádherné fotky. Věřím ti, že tě tato procházka energeticky nabila. S heslem psaným bílou bohužel nesouhlasím. Myslím, že je velký problém nasytit chudé (podvýživa děti v Africe = téměř neřešitelný problém). ...ale kdo ví, jak to myslel autor. Hezké léto Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Ivanko. Ano, tato místa mají silná energetická pole, alespoň já je tak cítím.
      To heslo psané křídou já vnímám skrze mamon, bohatství, shromažďování, marnotratnost, s kterou bohatí a "vlivní" chtějí víc a víc a neumí nasytit svá ega.

      Vymazat
  2. Milá Mončo.Tak to co jsi nafotila je nádhera.Já jsem se normálně u každé fotky zasekla a jen koukala.Né že jen ve skutečnosti Tě to nabijí.Víc takových foteček,děkuji.Papa Lenka.K

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám radost, že mohu díky fotkám zprostředkovávat ty krásy. Díky za vás čtenáře, Lení.

      Vymazat
  3. To je nádherný kraj, Moniko, kde žijete. A ty fotky, jak od profesionálního umělce . Taky hezkou neděli přeji . Miluše

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, moc Vám děkuji a to já jsem ráda, že své fotky mohu posílat dál a jsem ráda, že na dálku působí mile na ostatní.

      Vymazat
  4. Drahá Moniko,píšu ti to asi po stopadesáté,v jak krásném kraji žijete.U nás rovina,jen v dáli Dukovanské věže.Moc ti to přeji.Alibabka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alibabí, však díky vám všem mohu tu krásu posílat dál a vím, že to má odezvu. To já děkuji, že mohu svou radost z focení dávat dál. A snažím se ukazovat, že téměř všude v naší zemi je krásně.
      Mávám k vám do roviny.

      Vymazat
  5. Dobrý den, Moniko. Krásné jako vždy :-) Ač máme Tetín kousíček, nikdy jsme tam nebyli. Po Vaší "reportáži" mám jasný cíl na příští víkend. :-) Poradíte, prosím, zda je na Tetíně nějaká turistická stezka nebo se jen tak touláte, kam Vás nohy zanesou? Předem děkuji a přeji pěknou neděli. Daniela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danielko, nechávám auto u hřbitova. Sednu si na lavičku pod zdí s výhledem na řeku a potom jdu na torzo hradiště a z něj dolů k vodopádu, potom projdu oba kostely a dá se vyjít nahoru na Damil, odkud vidíte Tetín jako na dlani + Kras. Je pravda, že tady "doma" nechodím podle značek.
      Ať se líbí.

      Vymazat
    2. Děkuji,výlet je naplánován. :-)

      Vymazat
  6. Hezké fotky. A díky za tip na výlet - v Tetíně (nebo na Tetíně?) jsme ještě nebyli. A z prahy to nemáme daleko...

    OdpovědětVymazat
  7. Mám to místo moc ráda! Nedávno jsem tam taky byla. Taky sama s foťákem... (A nechávám auto u hřbitova:-) Ale fotky máš krásnější! Jak se prosím jde k tomu vodopádu - od hradiště se člověk prostě spustí dolů ze stráně jako směrem k řece/trati? Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzí, díky.
      Na vodopád? Když jdeš z hradiště je po levé ruce informační tabule, tak od ní vlevo dolů. Je to za tratí . Ale na hlavní vodopád se nepodíváš, pokud nejsi horolezec. Je tam sice napevno lano, ale kolmý sráz.

      Vymazat
  8. Krása, někdy se musíme do tohoto kraje také vydat :) Škoda jen, že to máme tak daleko.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥