pátek 26. srpna 2016

Doma


... znamená v překladu název obchodu à la maison, kam moc ráda zavítám pro potěchu oka. A jejich výrobky opravdu zútulňují  a dolaďují domov. Mám tu krásnou příležitost pro obchod nafotit pár fotek. 
Mně se na těchto výrobcích líbí, jak skvěle doplňují ty naše stařičké nalezence jako stůl, truhlu, staré lahve, krabice atd.  Zdobí každodenní tabuli a dodává jí šmrnc. Vlastně mám tyto dózy a misky téměř stále na stole a z obyčejného stolu je rázem slavnostnější tabule.



Začíná to být maličká sbírka. Jemné  odstíny různých vzorečků na miskách, hrnečcích a dózách dánské značky Lene Bjerre mě dostaly. Doma mám jen šedé varianty, ale líbí se mi i modré a růžové. Nějak poslední dobou kupuji vše do bíla a tato šedá ji krásně dokresluje. Těch barev okolo je totiž stále dost. Stačí hračky dětí, rozkvetlá zahrada, polštáře, přehozy a stále více potřebuji ten jemný  základ.


Jsem blázen do svíček, to už jste si jistě všimli:-)
A tyto německé Move z řady Capri tak příjemně a silně voní. A po vyhoření vám zůstane ještě krásná keramická dóza s gumovým těsněním, třeba na voňavou kávu:-)
Jen jsem měla otevřené víčko od svíčky a holky chodily a hledaly, co to tu voní. Našly rychle a hned mi vzaly tu super krabičku, že ji moc potřebují. A tak je to se vším:-)




Pečivo doma balíme jen do utěrky a tu potom dávám do tohoto bavlněného koše na pečivo, nebo starého kameninového hrnce, který jsem také nalezla v ruinách starého domu.
Chodí mi mnoho dotazů, kde najdete odkaz na kváskový chleba a ještě raději čtu vaše nadšené maily, jak už jste s pečením začali. Mnozí mi zasíláte i fotky vašich bochníků. To je radost. Díky.
Takže tady  a tady jsou naše odkazy, jak na domácí kváskový chléb a nebojte se, není to tak pracné a náročné, jak to vypadá. Chce to zkusit a uvidíte, že tomu propadnete.
Chleba lze péci i v plném pracovním procesu. Stačí si rozfázovat dobu příprav a použít lednici na pomalé kynutí. My jsme na to šli takto: Ráno, než jdeme do práce rozděláme kvásek (5 minut). Večer připravíme bochník. To znamená, že do kvásku přidáte vodu,  mouku, kmín, popřípadě semínka a sůl (8 minut práce) a dáme do lednice, kde v hrnci pomalu kyne do druhého dne, než přijdeme z práce a potom teprve pečeme. Chléb se peče jednu hodinu. Takže práce suma sumárum je minimální a výsledek fantastický a zdravý. Nezapomeňte, že každý si musí projít začátky a tak nezoufejte u prvních nezdarů. 


Třeba v obchodě a la maison najdete také nějakou inspiraci na dárky pro vaše blízké, nebo si uděláte radost sami pro sebe. 

Mějte krásný slunný letní den.

15 komentářů:

  1. Krasne obrazky, ty veci jsou opravdu nadherne. M.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné, opravdu krásné! Z à la maison by Vám měli dát velkou velkou odměnu za tak úžasnou prezentaci!
    Včera jsem se konečně dostala k prolistování zářijového čísla NPB a tam Vy! Jak to, že jste se na blogu nepochlubila s tak milou dvojstranou? Skromnost v tomto případě není na místě!
    Držím Vám palce ve všem, co děláte a těším se na každý článek, pěkný víkend, iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O jaký časopis prosím přesně jde, také bych se chtěla pokochat a počíst si. A vám Mončo děkuji za krásný blog plný zajímavých inspirací a milých postřehů, obrázků a všeho co k vám patří.
      Díky Markéta

      Vymazat
    2. Nové proměny bydlení, doporučuji, opravdu moc milý článek, i.

      Vymazat
    3. Díky, vy si tady poradíte. Ano, Nové proměny bydlení. Tak já tam zítra něco z focení na blog dám:-)

      Vymazat
  4. Moni, krásná inspirace. V článku píšete o chlebu, prosím mohla bych se zeptat jakou velikost ošatky máte, na uvedeném webu mají různé velikosti, váhám mezi velikostí na 1 kg nebo 1,5 kg. Předem děkuji za radu a přeji hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc krásné❤ dík za inspiraci i dodání odvahy k pečení-moc milé😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo. A´t se povede, chutnat bude rozhodně:-(

      Vymazat
  6. Hezký den, Moniko, už jsem vás také viděla v NPB :-). Chtěla bych se zeptat, jestli jste už vyzkoušela víc vůní svíček Move a kterou byste případně doporučila? Vypadají nádherně a zrovna přemýšlím o svatebním dárku jedné rodinné známé... ta bílá se mi líbí nejvíc - Green Floral, že?
    Díky moc, Lea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leo, bohužel mám jen tuto jednu, ale voní božsky a to jen stojí nezapálená na stole. Doporučuji.

      Vymazat
    2. Moniko, díky za odpověď, protože mi přijde "nejsvatebnější" vyzkouším ji.
      L.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥