sobota 23. července 2016

Místo koláčů ...


... další várka mýdel. Po levandulových se v létě vždy zapráší, tak jsem  přidělala. A k levandulovému mýdlu ještě přibylo skořicové s vločkami a vlevo ovocný čaj hruška/mango s bylinkami.





Pokaždé zírám, jak mění bylinky působením hydroxidu svou barvu a těším se, co druhý den vlastně nakrájím. Prima zábava a ještě tak praktická:-)

Dnes pořádáme pro mou rodinu degustaci moravských vín naslepo. 
Na poslední návštěvě Moravy jsme pečlivě vybírali vzorky, páč mám náročnou rodinu:-)
Viněty a chytré řeči o dané odrůdě a viničních tratích, kde byly hrozny pěstovány, si přečteme až po obodování jednotlivého vzorku. Jsem napjatá na výsledky. Loni, také naslepo, vyhrál náš oblíbený vinař, kterého pije celá naše rodina už roky. A jeho stáčené předběhlo i drahé vzorky z lahví. Tabuli na hodnocení mám připravenou, luční kvítí je ve váze, pergola vypulírovaná, teď napéct a vyleštit pohárky, jak se správně říká na Moravě.




Krásnou sobotu ...
 ať už se sklenkou vína v ruce nebo bez.

30 komentářů:

  1. Ach ta mydla, uzasna, ja se porad chystam a chystam, asi se trochu bojim, abych neudelal chybu v pomerech nebo nevim kde:-(, takze realizace zatim zadna, ale urcite to zkusim:-).
    Preju prijemnou degustaci v nadhernem prostredi:-). M.

    OdpovědětVymazat
  2. Mýdla místo koláčů? Super nápad, koláče peču furt a je to na mě znát, páč je taky ráda jím :o)
    Degustačka je super sobotní program. Švagrová je somelierka a začíná to z hobby přecházet do pracovní roviny, tak kdybyste chtěli něco profesionálního nebo si jen tak počíst o víně ;)
    https://www.facebook.com/ocenenavina/?fref=ts

    jooo a moravské je nejlepší, jsem patriot :o) i když my tu máme spíš tu slivovici :o)

    Ilona

    OdpovědětVymazat
  3. Moni kraaaasny degustacni zazitek :-) ...rada bych se zeptala ty cerne desky ala tabule jsou natrene tabulovou barvou nebo jen cernou,moooc dekuji za odpoved a veskerou uuuuuzasnou inspiraci ❤Ala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alo,když si prohlédnete Moniky blog,tak si dohledáte,že je to Eternal.Psala to už tolikrát a pořád se jí na to někdo ptá. Ale chápu, že je jednodušší se zeptat, než si něco vyhledat. Mirka

      Vymazat
    2. Alo, je to černý matný Eternal (cca 169,- Kč). Je daleko levnější než tabulová barva a efekt je stejný. I venku mi cedule roky drží. Doporučuji molitanový váleček a 4 vrstvy.

      Vymazat
    3. Moc děkuji za rady :-), stránky sleduji pečlivě,ale tato informace mi unikla. Moc si vážím Vašich odpovědí, děkuji a krásné letní dny Ála

      Vymazat
  4. Milá Moni, mýdla k nakousnutí, kam se na tebe hrabu, stále je máš hezčí.
    A k ochutnávce vín říkám - to je hodnotná zábava.
    Krásné odpoledne i večer i noc.
    Dana z Podkr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Danuško. Však neboj, časem se zdokonalíš:-)
      Hodnotně jsme koštovali, to je pravda:-)
      Hezkou neděli. M

      Vymazat
  5. Ó bože, jak já bych si dala dobré víno ... halt musím ještě chvilku počkat :) Prima degustaci přeju! Daniela

    OdpovědětVymazat
  6. Moni, krásná mýdla, úžasné fotky a nádherné pohlazení. Díky.
    Moni, prosím, jak jsi dělala ovocné mýdlo?
    Díky a krásné odpoledne.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohunko, ovoce nasuším, rozmixuji a dám do stopy, nebo se dá použít i kvalitní pytlíkový čaj:-)
      Jednou jsem použila fenyklo-jablečný pro kojence ... super mýdlo!

      Vymazat
    2. Moni, díky díky díky.
      Jsi zlatá:-)

      Vymazat
  7. Monika, chcela by som sa opýtať, levanduľu do mydielka dávate najemno podrvenú? Ďakujem, obdivujem, vaše mydielka :-) S pozdravom Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, levanduli dávám celou, jen ji promnu v ruce.

      Vymazat
  8. Pastva pro oči! Skořicovou příchuť plánuju už dlouho do balzámů, tak jsem zvědavá,jak to vyjde a taky na vánoční edici s perníkovou příchutí (v létě ;-) ). Degustaci přeju! My si je užíváme jen ve třech, neb to nikoho jiného nebaví, ale ve větším počtu musí bejt i větší zábava. Na zdraví! A přeju, ať se vám brzy vrátí to kočičí štěstí. Pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Kačí. zatím si dává na čas, pacholek:-)

      Vymazat
  9. Užasné nápady...zdravím Irena.P.

    OdpovědětVymazat
  10. To musí být výborná akce. Mít domeček, okamžitě se inspiruji. Jelikož jsem z Moravy, víno by bylo zajištěno :-) Jen to prostředí v paneláku nezajistím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba piknik a košt pod širým nebem na dekách? To zní romanticky:-)

      Vymazat
  11. Krásná mýdla a krásná zábava... Pořádání takových akcí by mě hodně bavilo a mám na to i prostory, jen asi nemám ty správné přátele.. Nechci vyznít nijak lakomě, ale v tomhle směru cítím, že bych dávala jen já a ostatní jen brali.. A to mě nebaví (z předchozích zkušeností, samozřejmě).. Tak snad se jednou poštěstí :-)
    Děkuji za inspiraci :-)
    Skills of Art

    OdpovědětVymazat
  12. Moni mýdla úžasná!!!! jenom se zeptám....jsou i na prodej??mozna se uz na to nekdo ptal, nevim..tak se omlouvam...děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, napište mi přes kontakt na blogu a domluvíme se :-)

      Vymazat
  13. Monika mydla uzasne.Uz dva roky citam tvoj blog a dakujem za plno inspiracii.Klobuk dole ako to vsetko stihas.Chcela som sa opytat cim tie mudla krajas.Tento rok rozmyslam,ze sa konecne pustim do ich vyrobi.dakujem Iveta

    OdpovědětVymazat
  14. Milá Moniko, ráda k vám chodím na návštěvu....teď se odhodlávám k výrobě mýdel. Ráda bych se zeptala-mixér máme klasický plastový, s kovovými noži-je možné ho použít? Doporučujete asi celou plochu zakrýt igelitem a novinama, že :-) Zkoušela jste mýdlo meduňkové? mám nasušenou, teď zvažuji, jak moc jemně nadrolit listy?
    děkuji moc za rady a štědré inspirace!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plastový mixér bych nepoužívala. Louh ho může poleptat. Mám kovový. Meduňkové mýdlo dělám. Stačí usušenou bylinku promnout mezi prsty. Linku si nijak nechráním, ale zpočátku ji zakryjte:-)

      Vymazat
    2. Moc děkuji za odpověď...tak teď babo raď, protože zničit mixér si nechcu, ale kupovat nový jen kvůli mýdlům zatím taky ne. Psala jste, že se dá možná šlehat ručně, ale asi to nebude žádná sranda...no, já se stejně pořád furt odhodlávám a pno je lepší si na to raděj počkat, než se do toho vrhnout po hlavě :-)

      Vymazat
  15. Milá Moniko, jdu se ještě jednou zeptat na radu-včera jsem konečně uvařila první várku, šlehala jsem metličkou ručně (stopa byla), teď za 2h to bude 24 hodin, zatím jsem vydržela nevyklopit a jen se podívat do krabice a ta vůně mi připomíná spíš takové to mazlavé mýdlo, čím se myje zem a špína.Mýdlo jsem zkusila levandulovo-meduňkové a barva vypadá úplně bílá-zas jiná, než máte na fotkách vy...Tak ještě vyčkám za ty 2hodiny a uvidím, co se mi podaří vyklopit a nakrájet, Snad i ta vůně se ještě bude měnit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marto, zpočátku mýdlo smrdí hydroxidem. Jak bude zreagovávat a měnit se, ztratí se jeho pach a mýdlo začne vonět. Barva je pokaždé jiná. Záleží, kolik bylinek dáte, jestli je luhujete atd. Jste dobrá, že jste šlehala ručně, klobouk dolů. Muselo to trvat dlouho. Nebojte, první pokusy jsou pokusy a po čase vše vychytáte. Je to proces, při kterém se učíme:-)

      Vymazat
  16. Děkuju moc za odpověď a uklidnění :-) opravdu to voní jak to hnědé slizké mazlavé mýdlo :-) tak při nejhorším bude slizké mýdlo s levandulí :-) není to taková sranda, opravdu, všecko to trefit... A možná jsem měla šlehat ještě dýl, stopa tam sice byla, ale byla to spíš taková řidší krupica..tak uvidím, za 3-4 týdny, budu to chodit očuchávat každý den :-) ať se vám daří a moc děkuji za krásné inspirace!!!

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥