pátek 8. července 2016

Koda


Dnes opět tip na nenáročný ale o to kouzelnější výlet. Pro Berouňáky coby kamenem dohodil, ale spíše píši trasy pro vás, kteří se sem chystáte z daleka. A že vás není málo podle vašich mailů:-) To mě moc těší.
Z Berouna dojedete do Srbska (vlakem, autem) a žlutá turistická za šraňkami vás dovede k  odbočce na neznačenou cestu mezi chatkami, která vás provede kaňonovitým údolím proti proudu Kodského potoka. Dojdete až k rybníčku nad bývalým mlýnem, který tu stál už na počátku 17. století. Měl dvě mlýnská kola a za své technické řešení dostal ocenění  na Českoslovanské národopisné výstavě roku 1895.  Potom se můžete vrátit okrukem dolů zpět do Srbska (po žluté), nebo pokračovat po žluté dál na Koněpruské jeskyně. Celá trasa má neskutečně silnou energii, alespoň já jí cítím. Zkrátka genius loci v každém místečku. 


Kodský potok má velice vápenitou vodu a stálou roční teplotu 11°C.
Rozpuštěný vápenec ve vodě se následně usazuje a vzniká  pěnovec. Ten vytváří malé hrázky v celém potoce, které malebně porůstají mechem. Tento jev je možný pozorovat jen v krasech. Nádherná podívaná a když přidáte romantické všudypřítomné šumění potoka ... no určitě sem doražte. Tady se stresu zbavíte lusknutím prstů.










Krásně tu máme v krasu. Díky za ty krásy.
Tak až sem dorazíte, dejte vědět, jak se vám líbilo.
A místní mohou přidat do komentů své zážitky.

Mějte prima den,

20 komentářů:

  1. Tak tenhle výlet mě opravdu oslovil a asi se vašim směrem zajedu podívat. Sice to mám z Krušných hor trochu z ruky, ale silnice vedou všude. A móóóc pěkná trička děvčátka máte, samé srdíčko. Mějte se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je vtipné. Zrovna jdu Monice psát, že tohle mě dostalo, a přestože to mám z...no, schválně... Krušných hor :-D trochu daleko, tak se sem vydám. Tak že bychom jely spolu? :-)
      Lea

      Vymazat
    2. Tak to je vtipné, děvčata:-) Držím palce.
      Tak která bude řídit?
      :-)

      Vymazat
  2. Hezké sobotní ráno, Moniko, a celý sobotní den.
    Opět Vás musím pochválit za krásný příspěvek a nádherné fotografie. Moc se mi líbí, jak zapojujete do aktivit Vaše děti, jak s Vámi společně vnímají krásy přírody. Jste moc sympatická rodina. S pozdravem Miluše

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, moc díky. Holky nám v tomto směru dělají ohromnou radost. Šlapou dost kilometrů, neremcají a je super slyšet je, jak draví samy od sebe kolemjdoucí turisty, kteří ani netuší, že se mohou "cizí" lidé v lese pozdravit.
      Nafotit to trochu hezky byl v zalesněném temném kaňonu oříšek a jsem ráda, že i tak jsem přenesla alespoń část jeho kouzla:-) Krásný víkend, M

      Vymazat
  3. Holka zlatá,díky tobě poznáme neskutečně krásná místa.Díky ta to.Alibabka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alí, děkuju moc.
      Sama se divím, kolik krásných a ojedinělých míst je mnohokrát za humny a lidé o nich nevědí.

      Vymazat
  4. Moni, ani jsem netusila, ze tu neco takoveho mame, nadherne, uplne pohadkove. M.

    OdpovědětVymazat
  5. cudowne mie4jsce, sliczne zdjęcia!
    Pozdrawiam

    OdpovědětVymazat
  6. Moniko, na každý nový "díl" na vašem blogu se moc těším a nikdy nezklamete!!! Děkuji moc, je radost vše sledovat. Mějte krááásné prázdniny a hodně pěkných společných chvil na kopečku. Renata P.S. A bacopu vzorně otrhávám!

    OdpovědětVymazat
  7. Moniko, chodím k Vám na kopeček často na návštěvu pro inspiraci a pohlazení po duši. Obdivuji, co vše jako rodinka stíháte a je skvělé, že jsou pořád ještě rodiny, kde děti netráví volný čas u obrazovek a počítačů.
    Mám moc ráda Tvoje výletní "reportáže", bydlím nedaleko a přesto spoustu míst neznám :) Jak Vy je s Tomem objevujete?
    Krásné léto...
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  8. a Kodu jezdíme moc rádi :) Naposledy jsme tam byli v zimě .. v lednu se naší malou psí láskou /lehce přerostlý německý ovčák/, který miluje vodu. A v nestřeženém okamžiku vlítl do rybníčku a šel si zaplavat... Vysloužil si tím spaní u krbu po celou noc, ač je jinak pes venkovní ...

    OdpovědětVymazat
  9. Díky za tip na výlet. V okolí Kody jsme ještě nebyli, byť to máme z Prahy nepříliš daleko. A fotky jsou moc povedené

    OdpovědětVymazat
  10. Nádhera ... nemám čo viac dodať. Chcem sa teleportovať ... žijem na rovine a les a kopce mi skratka chýbajú. Stäle je čo obdivovat na Vašich príspevkoch.
    Silvia

    OdpovědětVymazat
  11. Nenachádzam slov......na Slovensku máme prekrásnu prírodu ale toto miesto je doslova čarovné.
    m.

    OdpovědětVymazat
  12. před pár lety jsme si udělali výlet s dcerou a šelťákem Oskarem ke kodské jeskyni. Šli jsme ze Srbska a moc se nám líbil. Pak jsem si to ještě zopakovala s mamkou a najít jeskyni nám dalo docela zabrat...nějak jsem zapomněla odbočit. Ale nakonec jsme ji našli. Berounsko mám moc ráda, dost často jsme sem vyráželi na výlety. A tak k vám na stránky moc ráda chodím a kochám se různými vyhlídkami a kopci. To nikdy neomrzí, ráda se totiž trmácím na různé kopce, abych měla rozhled :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý večer,
    máte hezký blog ale úplně jsem se zděsila, jak propagujete Císařskou rokli. Je to místo v chráněné oblasti, kam je vstup zakázaný, právě proto není značený. Pokud budou dle Vašeho návodu lidé chodit po křehkých vápencových hrázičkách, brzo tam nebudou! Toto krásné místo již nebude takové, jak ho popisujete. Bylo by moudřejší tento příspěvek odstranit. Nezlobte se.Eliška Valdová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,
      ano máte pravdu, večer jsem si to spletla. Toho dojmu jsem nabyla z Vašeho popisu a z toho, že je to tam velmi podobné. Vaše fotky jsou z Údolí děsu, po Ztracence druhé nejstarší trempské osadě v republice.My zde máme totiž chatu. Nejedná se ale ani o to, kde přesně je ono místo, ale o to, že po vápencových hrázičkách, které se, stejně jako ostatní krasové útvary,vytvářejí staletí a možná i déle, se nesmí chodit. Já vím, tato jezírka k tomu přímo vybízejí. Je mi jasné, že to bylo pouze z nevědomosti, to se stane každému. Děkuji, že jste ty fotky odstranila.
      Toto místo je krásné a není třeba aby dopadlo jako stezka do Svatého Jána na druhé straně řeky.Když jsem tam šla, chtělo se mi brečet. Lidé to tak zdevastovali, že se to už nedá dohromady. Rvou tam dokonce i kola! Proto ta moje reakce.
      Jinak blog máte krásný, fotky také. Přišla jsem na Vás, když jsem hledala návod na výrobu mýdla. To jsem dle Vás udělala a povedlo se.
      Děkuji
      Eliška Valdová



      Vymazat
  14. Milá Eliško, to si pletete. My v Císařské rokli nebyli, ta je trochu jinde. My byli na Kodě, kde je přístup povolen po turistických značkách a po cestičkách kolem rekreačních chat. Všude jsou vyznačené cesty i můstky a žádné zákazy. Podél potoka je spousta obývaných a využívaných chat. Nenabádám k chození do Císařské rokle. Nevím, kde jste toho dojmu nabyla. Koda je součástí Císařské rokle, ale zakázaná nepřístupná část Císařské rokle je na druhou stranu.
    M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Promiňte, odpověděla jsem na svůj příspěvek. Moje odpověď má číslo 18.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥