čtvrtek 2. června 2016

červená a modrá




Ve starověkém Řecku byl vlčí mák symbolem snů a spánku.
Pro děti je symbolem Makové panenky a mně se jen hrozně líbí, jako dnes v poli po dešti.





Chrpa znamená v květomluvě "Jsem šťastný." Nedivím se.
 Je to radost se teď procházet kolem luk a polí.

Hezký večer, mí milí.
M.

13 komentářů:

  1. Ahojky, moc obdivuji Vaše fotografie. Je vidět, že z obyčejných věcí dokážete vytvořit krásné fotky,které jsou pohlazením po duši. Já mám ráda kopretiny,slunečnice a taky vlčí máky. Taky jsem se jimi dnes kochala. Krásný podmračený večer z Moravy. Majka

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý večer, Moniko. Opravdu, Vaše fotografie jsou krásné. Je z nich vidět, jak máte ráda přírodu. I já mám moc ráda chrpy. V sobotu jsme byli na výletě v Krakově v Polsku a zašli jsme i na květinový trh. Bylo pro nás překvapením, že mezi tolika květinami prodávali i svazečky chrpy. Bylo to moc hezké. Také si pamatuji, jak jsem jednou darovala k nějaké příležitosti chrpy v bílé vázičce a obdarované se to moc líbilo. Mějte se Moniko moc hezky. S pozdravem Miluše.

    OdpovědětVymazat
  3. Miluju chrpy! A už se moc těším na ranní procházku do polí, abych taky nějaké ukořistila...:-). Škoda že ve váze nevydrží chvilinku déle... P.

    OdpovědětVymazat
  4. Moni tvoje fotky nemají chybu,jsou kouzelné,jako vše od vás.Alib.

    OdpovědětVymazat
  5. A ja sa pamätaám, ako nám ako deťom zakazovali pozerať na vlčie maky, že budeme slepé :-). A tak, keď sme išli s rodičmi okolo poľa s vlčím makom, zatvárala som oči.
    A dnes milujem lúčne kvety a moje deti tiež. Teším sa, že kdekoľvek sú, hneď myslia na mňa a trhajú kvietky pre maminku.
    Krásny deň prajem!

    OdpovědětVymazat
  6. Moniko, krása, prostě krása!!!
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Moni, tomu říkám balzám pro duši. Nádhera!! Užívejte si hezké dny :-)
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  8. Díky těmto krásným fotkám už cítím léto v kostech :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Moni, musím Ti poděkovat... Často jsem komentovala Tvé příspěvky pouze anonymně, ale Ty, respektive Tvůj blog, mne inspiroval zkusit to i po své vlastní ose... Co já se už dobrot od Tebe napekla, dekorací vyrobila!! A mimochodem, opět nádherné fotky, krása sama! Mílé pozdravy na Kopeček z Moravy!
    Jana

    OdpovědětVymazat
  10. milá Mončo,
    ...dodatečně díky za "navigaci" k nalezišti dnes již ojediněle rostoucí chrpy. Minulý rok jsem ji vypátrala až v polích za Kublovem. Včera jsme si k vám udělali výlet a pár kvítků jsem natrhala, bude se hodit do bylinkové soli. Přeji nadále hodně energie a elánu v tvé krásné tvůrčí činnosti, která nás, všechny tvé čtenářky, oblažuje:-) Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky, Péťo. Jsem ráda, žes chrpy našla:-)

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥