neděle 5. června 2016

Amerika a Karlštejn


Jedeme jen pár minut a jsme u Ameriky :-)
Je tu božsky. Opět krásy Českého krasu, ty se nám jen tak neomrzí.
Tentokrát z Mořiny lesem do Karlštejna.






Kousíček od Velké Ameriky je bývalý lom Mexiko. Není tak impozantní jako tyrkysová voda Ameriky.
Za Mexikem je ještě trochu dál Malá Amerika. Tam jsme dnes namířeno ale neměli.



Díky nové termosce si holky mohly užít na cestě i zmrzlinu. To bylo osvěžení!
Eví, díky za super funkční tip. I po třech hodinách v dnešním vedru je zmrzlina opravdu jak právě vytažená z mrazáku. Máme ji odsud. 


A po červené lesem z Mořiny na Karlštejn.
 Nechtěli jsme ale mezi hlučné davy turistů přímo do obce. Z této louky nad hradem je nejhezčí výhled na majestátní Karlštejn. Jen klid, louka, luční kvítí, slunce a pohoda.



Bety si svou porci zmrzky šetřila až na Karlštejn :-) Aby měla asi ten správný kochací výhled.




Už jsme tu byli několikrát a vždy to pohladí a dojme. Je tu nádherně.

Mějte se krásně a objevujte ve svém okolí vám milá místa. 
Máme jich tu u nás všude dostatek♥
Hezkou neděli.

32 komentářů:

  1. Moni, mooc všecky zdravíme ze Šumavy. Krásný výlet jste si užili, to je paráda. Jsem moc ráda, že termoska plní účel a dělá radost...Koukám, že i batůžek slouží :)) Děkujeme za doporučení a budu se těšit na setkání. Krásný zbytek neděle všem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Tě zdravím, Evko. Batoh je bezkonkurenční. Vlastně všechno od Tebe. Terka te´d byla týden v Jizerkách, dali jsme jí tam camelbag a i kluci jí ho záviděli:-)
      Mějte se všichni moc hezky,papa M.

      Vymazat
  2. Krásný výlet, my jsme v Americe také byli, je to tam nááádherné a ta termoska na zmrzku je báječná věc! Krásný den
    Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu je tu nádherně. A z termosky jsou holky unešené, tedy víc asi z té možnosti, že jim donese zmrzlinu i do lesa:-)

      Vymazat
  3. Ja jsem byla v Ceskem krase loni poprve a naprosto me to uchvatilo. Hlavne teda Amerika pro me bylo neco neuveritelnyho. Letos se chystame do jiznich Cech, presneji do Ceskeho Krumlova, tak snad taky nebudu zklamana :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krumlov? Ten miluju, tak ho za mě pozdravujte. My se tam letos nedostaneme.
      Jsem ráda, že se Vám u nás v krasu líbilo. Už tolik čtenářek sem vyrazilo na dovolenou díky těmto fotkám. A jsem ráda, že píší, že byly učarované. Díky.

      Vymazat
  4. dobrý den Moniko,nádherné fotky, mohla byste s klidem fotit reportáže pro nějaký cestopis. časopis a taky Vám to moc sluší,ten krásný úsměv, vyzařuje z Vás velká pohoda a radost,jakoby jste celá svítila. Hezký pracovní týden. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lení, Vy jste lichotnice:-) Tak až mě školní děti budou lézt po hlavě, někam se přihlásím, než skončím s tupým pohledem a rozbitými brýlemi jako učitelka v Obecné škole:-)
      Děkuju moc.

      Vymazat
  5. Jen doufam ze jste nam to tam moc neposlalali☺abychom to mohli posekat!!!
    JH

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. my se drželi jen vyšlapaných kolejí:-)

      Vymazat
  6. Milá Moniko, máte krásnou rodinku . Místa, která jste fotografovala, znám. Karlštejn miluji, musím ho osobně vidět alespoň jednou ročně. Když jedu vlakem, nesmím ho přehlédnout. Mějte se moc hezky. S pozdravem Miluše

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Miluško. Já jsem vděčná, že tato místa máme za bukem, také sem musím neustále jezdit.
      Krásný večer. M.

      Vymazat
  7. Moni, to je krása. já na Karlštějně ještě nikdy nebyla. Beru to jako velké mínus. V létě to hodlám napravit. Hezký den! Petra z hájenky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať se líbí a pod hradem odbočit na tuto fotogenickou louku:-)

      Vymazat
  8. Krásne fotky Monika, mám veľmi rada Vaše potulky prírodou, vždy mám chuť vyraziť niekam aj ja. Len musím čakať, kedy padne nášmu ockovi voľno cez víkend.
    Krásny večer. Hela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak a´t se brzy volného víkendu s tatínkem dočkáte. Krásný večer, Helo.

      Vymazat
  9. Dobrý večer, Moniko, máte pravdu, díky Vašim fotkám bychom chtěli letos v létě poznat Váš kraj osobně. Chtěla bych Vás poprosit o nějaký tip na ubytování (např. penzion), máte-li. Pokud ne, i tak Vám moc děkuji za Váš blog, fotky, myšlenky a Vaši ochotu se den co den dělit s kusem Vašeho "já" s anonymními čtenáři. Přinášíte mi den co den potěšení! Mějte se krásně, Dáša.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dášo, bohužel tím, jak jsme odsud, neřešíme místní penziony a ubytování. Ale třeba sem napíší své zkušenosti holky, co tu ubytované byly:-)
      Ale určitě bych zkoušela ubytování v Srbsku,Karlštejně i v Berouně ... tam máte dobrou výchozí pozici.
      A já děkuji za milá slova. Krásné léto, M.

      Vymazat
    2. Moniko, s ubytováním si určitě poradíme. Dnes jsem přinesla domů turistickou mapu Vašeho kraje a začnu plánovat trasy pochodů. Ještě se znovu podívám na Vaše fotky s popisy míst a dohledám na mapě. Moc se těším. Díky díky za inspiraci, krásné dny, Dáša

      Vymazat
  10. Moniko, muselo být božsky! Krásné!
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Žijete v krásném kraji.Alibabka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víme a jsme za to vděční, Ali. Krásné dny.

      Vymazat
  12. Nádherné fotky, Moni! A ještě krásnější místa, která tam máte...a my na Karlštejně snad ještě nikdy nebyli...tak aspoň máme důvod se k vám do Českého krasu vydat třeba jednou na dovolenou nebo jen tak na pár dní :-) Krásný týden přeji. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janí, tak ať se Vám tu líbí a potom dejte vědět, co jste navštívili.

      Vymazat
  13. Dobrý den Moniko, tedy jsem v šoku. Pamatuji jako skautka školou povinná, že byl docela adrenalin se dolů dostat. Měla jsem za to, že je tam snad i vstup zakázán a teď tam vidím auta? Velká Amerika je tedy běžně přístupná? Moc děkuji za odpověď a krásné fotky, které ve mně vyvolaly tolik vzpomínek.. Bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, také jsme kroutili hlavou nad těmi auty. Velká Amerika přístupná oficiálně není. K Malé se dostaneme v pohodě. Jsem ráda, že se Vám vrátily vzpomínky:-)

      Vymazat
    2. Amerika je dostupná jen pro potápěče, vjezd je pouze na klíč. Musí si tam dovézt těžkou techniku,bomby, a tak. Byla jsem tam se svým mužem, naaadherné potápění!

      Vymazat
    3. Děkuji za odpovědi a vysvětlení, proč ta auta. Škoda, hned mě napadlo, že bych tam vzala děti v létě stanovat, do svého mládí :-) Bára

      Vymazat
  14. Zdravím,naše zemička je opravdu nádherná♥.Každý kraj má něco krásného,ale ten VÁŠ♥♥♥.......Přeji krásné výšlapy....Pa,Šárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, Šárko. Vždy se mi vybaví replika z Vesničky střediskové. "Alpy, ty tě ohromí, ale tohle, to tě dojme." A je to pravda. Naše zemička je taková malebná, kochací:-)
      Krásné léto, M.

      Vymazat
  15. Moničko zdravim Vas z Krnova.Muj přitel pochazi z Vraže u Berouna a když mě poprve pozval na dovolenou do Českeho raje,byla jsem opravdu jak v raji.Tyden byl opravdu malo. Vaše fotky mi stale to vše připominaji,Svaty Jan pod skalou-nadherne misto,Karlštejn-take jsme šli touhle loukou,Velka a Mala Amerika-nadhera,Beroun-hrnčiřske trhy a už dnes se těšim na 10zaři,kdy opět navštivim jak trhy,tak krasny Česky raj.Krasne dny,plne slunička.
    Vlasta

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥