čtvrtek 11. února 2016

Kuchyňská zákoutí ...


Naše kuchyň je plná paradoxů. Miluji staré věci, které zachráním ze skládky v lese, ale i krásné kousky, kde si člověk trochu připlatí.
Do té první kategorie patří prasklý keramický hrnec, který máme jako chlebník, starý omáčkovník z bazaru, ve kterém máme sítka na bylinkové čaje či staré dřevěné šuplíky, které chtěl někdo spálit.
Poslední úlovek jsou nádherné skleněné prachovnice, které chudinky ležely mezi zrezlými plechovkami plné hlíny obrostlé trním. A jaké jsou to po (důkladné) koupeli parádnice! Využívám je jako lucerničky i na oříšky.
Našli jsme je při procházce, které byla ve skutečnosti dalším lovem kamenů.
Mezi tři nové přírůstky z té druhé kategorie patří hmoždíř. Ten nám doma scházel a dlouho jsem po něm pokukovala. Když už, tak pořádný, poctivý z mramoru s nádhernou paličkou z masivního dřeva ... to budou pesta! Už aby vyrostly první bylinky.






 Jsme milovníky dobré kávy. To je věc, kterou vařím v kuchyni nejraději. 
Tak jsme si ještě pořídili bílou dózu na kafe a moji první  minutěnku. Už dlouho jsem ji potřebovala, protože i když stojím u trouby, jsem schopna zapomenout, že peče (peču). Bety o ní řekla, že je taková stará jako do nějaké chaloupky. Jo, retro a stará vizáž, to je moje.
Mé nové přírůstky jsou  z tohoto obchodu.


A co vy? Také máte nějaké zachráněné kousky, které se pro vás staly poklady?

Mějte krásné dny a zdraví vás i náš největší rodinný povaleč.

50 komentářů:

  1. Prijemna kuchynka. A hezke poklady v ni. Ja zatim "vybiram" poklday u rodicu - desitky let stara osatka, kvetinace po prababicce a uz dobu se chystam do antiku, jen to pro me neni tak snadne, ale urco na nej casem dojde. Minutka nadherna, stejne tak kafe masinka. At se vam tam hezky vari a jeste lepe dari:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, díky moc. Jojo, možnost mít něco po rodičích a babičkách ... to jsou opravdu poklady!
      Držím palce na další pěkné úlovky:o)

      Vymazat
  2. Zdravím a přeji krásný den :)..taky mám ráda staré úlovky, tady v Brně máme úžasné bazry plné krásných kousků, dodává to krásnou atmosféru :) můžu se zeptat kde jste sehnala to pěchovadlo ke kávovaru? Už dlouho nějaké sháním a nemůžu narazit na to pravé ořechové nebo pak nesedí průměr, taky máme delonghi..Děkuji a posílám sluníčko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám pocit, že bylo součástí DeLonghi anebo jsme si ho nechali z předešlého kávovaru, který dosloužil. Nekupovala jsem ho zvlášť.
      Děkuji a přeji hodně krásných starých úlovků.

      Vymazat
  3. Mě udělá největší radost nalezený poklad...ten poslední byl starý smaltovaný nočník. Byl sice jako " prase " , ale naprosto netknutý. Slouží jako obal na květináč a každému vyloudí úsměv na tváři. Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně Vás chápu, Martino:o) Jsem na tom stejně.

      Vymazat
  4. Pěkný den přeji. Moniko, Vaše kuchyň je moc příjemná, máme podobnou, jen proto, že opravujeme roubenku, tak těch starých věcí je tam více než té moderny, aby nám to ladilo. Váš blog je milý, inspirativní a přátelský - je tu dobře. Občas si říkám, když vidím fotky...na tohle se zeptám, co to je nebo odkud to je. Ale zatím jsem to nakonec pokaždé spolkla. Dneska už ale musím. :-) Prosím moc, co je to za zvláštní konvici? To je rychlovarka a jakoby retro?? Je nádherná. Musím říct, že rychlovarka je něco, co nám zatím kuchyň spíš trošku hyzdí...Díky moc, Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terezko, moc děkujeme.
      Rychlovarná konvice je Kenwood. Máme ji asi 4 roky a jsem maximálně spokojená, především s designem, který do našeho interiéru sedí:o)

      Vymazat
    2. Moni, děkuji ještě jednou. Už je "v košíku". Muž bude nadšený, dostane ji k narozeninám. :-) Udělala jste mi dnes ohromnou radost, naše kuchyně je zase o krůček blíž k dokonalosti. Běžím vyndat chleba z kamen a přiznávám a moc ráda, že k němu jste mě kdysi přiměla také Vy a Váš blog. Díky i za to! :-)

      Vymazat
  5. Já tak zbožňuju tu Vaši kuchyň! Nikdy by mě nenapadlo dát zelené kachličky, ale musím říct, že o nich začínám vážně uvažovat ;-) jen nevím, jestli by se s nimi už moc nebil můj červený robot... no, ještě mám chvíli na rozmýšlení, než došetříme na kuchyň, ještě to potrvá :-) Přeji pěkný den, Petra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Péťo, moc děkujeme.
      JOjo kombinace bílá-černá-zelená, to je moje. Obklady jsme kupovali z Itálie, značka Imola typ Egeum. Oslovili jsme pana Ptáčka (koupelny Ptáček) a objednávka šla přes něj.

      Vymazat
  6. Moje milá Mončo, máme takových krásných starých věcí s duší plný dům a zahradu a jsem za to ráda. Náležitě opatruju a těším se z jejich krásy. Jestli nás někdy navštívíte, povím vám k tomu i příběh. Je u vás moc mile. Mějte se tam hezky na Kopečku a pozdravuj od nás. Tvoje Stáňa tč. marod s houserem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje zlatá Stáňo, posílám hodně zdraví, ať ta záda brzy povolí a jsi 100% pohyblivá a fit.
      Zrovna jsme se bavili, že příští rok ty Beskydy dáme a určitě přijedeme, neboj:o)
      Kdykoli pojedete vy kolem z parcely, stavte se:o) papa, M

      Vymazat
  7. Miluji staré věci, mám váhy po prababičce, staré hrnce, lahve.. Ráda chodím do antiků, bazarů... Těším se u Vás na inspiraci na Velikonoce. Hezké dny. JN

    OdpovědětVymazat
  8. Zdravím moji milí,z postele,ale přece.....Nám se stává,že si lidé ťukají na čelo....co to zase táhneme a později nevěří,že to je ta ona věc.Minutka je krásná...chaloupková-to je krásný.Mějte se krásně a hlavně zdravě....papa,Šárka

    OdpovědětVymazat
  9. Musí být radost v takové kuchyni vařit.
    Nevím, kam koukat dřív:)...
    Velké okno - nádhera.
    Hrnečky a lásku k voňavé kávě, to máme stejně:).
    A vlastně i rychlovarku koukám!
    Krásně se všichni na kopečku mějte ♥.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Martinko.
      Vy se také mějte se Skřítky krásně♥

      Vymazat
  10. A najlepsie na tejto planete sa maju micky v dobrych rodinach 😎

    OdpovědětVymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  12. Moni, ta vaše krásná kuchyn!:-) Já mám takových skvostů spoustu, jsme ale v procesu rekonstrukce,takže vše má svůj čas (už ale i místo:D) a nesmírně se těším, až se budu moci pustit do zvelebování,což sice ještě potrvá,ale o to víc si to pak budu užívat a snad to budu krásné tak jako vy:))
    Pěkný den,
    Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucí, tak a´t to vše uteče a můžeš si užívat:o)
      Ale ono to těšení a plánování také stojí za to a má své kouzlo.
      Krásný den, M.

      Vymazat
  13. Moni, u nás se taky kombinuje moderní se starým. poslední dražší věc je retro váha do kuchyně a keramický hrnec, který mám jako kuchyňský odpad. teď jsem si udělala radost ve venkovsky-dum s třeba retro nůžkami, které už visí na závěsném programu. hezký víkend. dana

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné prostředí. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  15. Как уютно у вас! Котик - просто прелесть!!!

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý den Moni, stejný espresovač (i barvu) máme doma, vaří super skvělou kávičku. Od stejné značky, jen automat,máme na penzíku a ten už tak dobrou kávu nevaří. Takže za tento malý pákový se přimlouvám i já!
    A se starými, odloženými či vyhozenými věcmi jsem na tom stejně, zrovna nedávno jsem získala nádherný dřevěný dvoupatrový stojan na vejce a krásnou prastarou formu, i s víkem, na pudinky či paštiky. Pomalu už nemáme ty věcičky kam dávat!
    Přeji krásný den i nadcházející víkend!

    OdpovědětVymazat
  17. Milá Moniko, úplně Vás chápu, také mám moc ráda zachráněné staré "harampádí". Hlavně proto, že tyto věci už někde žily a mají svůj příběh. Tak se k nám dostalo staré štokrle s odklápěcím víkem a nádobí po babičce a spousta dalšího. Máte to doma moc krásné, útulné, nesterilní. Moc ráda k Vám chodím prostřednictvím blogu na návštěvu :)

    OdpovědětVymazat
  18. Moc krásná kuchyně a ty detaily. Moc mě baví na fotografiích třeba v katalogu koukat na fotku opravdu pomalu a sledovat každý detail. Ty vaše jsou parádní! Baví mě moc tabule a hmoždíř závidím :)

    OdpovědětVymazat
  19. Krásná kuchyně. Mám to podobně. Kuchyně ve starém stylu, zachráněné slepované kousky, které by jiní vyhodili, i nové moderní výdobytky.... miluji tuhle kombinaci. Mluvíte (píšete, fotíte) mi z duše. :) Mimochodem ten košík, co na něm vegetí kocourek, ten máme u našich - po prapratetě. Skvělý kousek. :)

    OdpovědětVymazat
  20. Moc hezké Moni, i jsem se dnes u Vás trochu pousmála, jak jsem přemýšlela co jsou prachovnice a minutěnka,na to druhé jsem přišla záhy v další větě, ale na prachovnice jsem musela přijít až podle obrázků :-), říkala jsem si, co to ta Monča používá za slova :-) jinak i já jsem milovnice kombinace starého a nového, miluju když najdu nějakou věc, která se dá ještě použít a kolikrát i na něco úplně jiného, než k čemu běžně slouží. Přeji moc krásný víkend na kopeček. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prachovnice je slovo naprosto běžné v lékárenství a laboratořích. Láhev se zabroušeným hrdlem a skleněnou zátkou.

      Vymazat
    2. Ovšem minutěnka se správně nazývá minutka.

      Vymazat
    3. Prachovnice je běžný výraz pro toto sklo užívané v chem. laboratořích...

      Vymazat
    4. Zdravím. Také máme podobnou kuchyň - bílou a černé úchyty a ostatní - kachličky a výmalba taková okrová. Bohužel mám dva nezbedné kluky, takže musím mít všechno poschovávané, starší syn má bronchiální astma takže ani nemůžu mít v bytě živé květiny a bylinky, kvůli hlíny ve které se drží plíseň. Když k nám přijde na návštěvu kamarádka, tak mi vždycky řekne - je vy tu mate tak čisto až sterilno. Docela mě to mrzí, byla bych radši, kdyby u nás bylo útulno. S nějakou výzdobou budu muset počkat až kluci vyrostou z těch telecích let. Nejhorší jsou Vánoce to ten mladší nejenže ničí výzdobu, ale dokonce ji i jí - svíčky,adventní věnec. Zatím mi nezbývá než slimpat nad vaší kuchyní - z vašich fotek vždycky sálá taková rodinná pohoda, domov kam se každý rád vrací......Lada

      Vymazat
    5. Ale já nic nekritizuji, že by to bylo špatně napsáno, jen jsem ta slova nikdy neslyšela a pousmála jsem se, jak jsme všichni Češi, ale kolikrát si nerozumíme :-) L.

      Vymazat
  21. Dneska jste mi udělala velkou radost těmito fotkami.. líbí se mi nálada vaší kuchyně i to, jak ji máte hezky vymyšlenou a zabydlenou... je to taky inspirace, to se přiznám...prostě takhle nějak, až se posuneme přes ty stavební věci (opravujeme stařičký domeček na Broumovsku)to budu mít i já a už se těším, až budu vařit a péct a s kafíčkem v ruce koukat na našeho zrzavého kocoura :-) díky moc za váš blog, je to pro mě balzám na duši :-) Dagmara

    OdpovědětVymazat
  22. Minutka za 730kč? To je šílená cena, ale design opravdu nádherný. Jako by se člověk ocitl v kuchyni 50.let.
    Vaše kuchyně je ale okouzlující a konvice mě také zaujala.
    Klára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíte, že krásná, kvalitní minutka je za 730,- drahá? Někdo to za týden prohulí nebo propije v hospodě a nemá věčně nic. Je to jen úhel pohledu a přístupu k životu. Stáňa

      Vymazat
  23. nádherná kuchyň :)
    Barča

    OdpovědětVymazat
  24. Je to u vás na kopečku moc šarmantné! Aj my bývame na kopečku, ale nakoniec som sa rozhodla v názve blogu, ktorý som začala písať len nedávno, použiť iné slovo... hoci sa s tým slovom často pohrávam.
    http://yellowhouseideas.blogspot.sk
    Jolana

    OdpovědětVymazat
  25. Moc krásné a myslím, že promyšleně tvořené. Chtěla jsem se však zeptat,kde jste sehnali kuchyň - myslím skříňky atd. Je to tak nějak podobné té mé vysněné, kterou budu brzy realizovat. Děkuji!
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, jako vše u nás doma ... IKEA :O) typ Stat, ale už se nedělá.

      Vymazat
    2. Děkuji za rychlou odpověď! Jinak trochu jsem si to myslela :) A chtěla jsem se zeptat. Hodně lidí mě od Ikey v kuchyni odrazuje, kvůli kvalitě... Že prý za pár let bude vypadat hrozně. Tak jsem se chtěla zeptat, jak si s ní spokojená. Dík! Petra

      Vymazat
    3. Petro, já bych do jiné nešla. Líbí se mi design i cena. Celá kuchyň mě vyšla jen na 30.000 (skřínky, dvířka, police) a až bude k nekoukání, vyměním dvířka a pojedu dál. Máme ji skoro 4 roky a nevidím žádnou vadu :o)

      Vymazat
    4. Já mám také kuchyni z Ikea a jsem nadmíru spokojená, za 8 let se nevyskytla jediná vada, i cena byla velmi dobrá , kupovala jsem i se spotřebiči a opravdu velká spokojenost. já jsem v podstatě spokojená z Ikea se vším co máme doma. Přijde mi,že za dobré penízky je nadčasový design a kvalita OK. Jen si myslím, že podle mého vkusu byly ty kuchyně před rokem, dvěma hezčí, z design.hlediska se mi ty nové moc nelíbí, ale to je jen můj názor. Lenka

      Vymazat
    5. Děkuji za milé odpovědi! Utvrdily jste mě v tom, co jsem si myslela. Asi opravdu půjdu do Ikey :)
      Přeji další krásné články!
      Petra

      Vymazat
  26. Skleněný prachovnic máme doma několik. Našli jsme je při vyklízení sklepa po manželových rodičích. Jsou úžasné. Jen musím přiznat, že jsem nevěděla, že se jim říká prachovnice.
    PS: Kuchyň máte nádhernou. Marta

    OdpovědětVymazat
  27. Moc se mi líbí "stará" vizáž v kuchyni! sním o této: http://www.gorenje.cz/spotrebice/designove-rady/gorenje-classico, která splňuje můj požadavek na krásný romantický design :) děkuju za tipy na skvělé doplňky :) Petra

    OdpovědětVymazat
  28. Kuchyň máte senzační, my teď tvoříme malou kuchyňku na chatě a bude té vaší docela podobná, jen na zeď jsme dali dlažbu alá cihly, je to takové industriální a už byla dříve udělaná v obýváku kolem kamen.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥