středa 3. února 2016

Kaňka



Sice už jsme začali psát perem, ale dnes půjde o jinou kaňku.
Je to opět jedno z prostředí, které by mohlo bavit i děti, které se Hejného matematice neučí.
Tato hra rozvíjí postřeh, pozornost, vnímání posloupnosti a logické řady.
Na velkou plachtu papíru nalepte s pravidelností nejprve dva geometrické tvary (kolečko, čtverec) nebo dvě barvy.
Ze stejného papíru, jaký je podklad, si vystříhejte nejrůznější tvary ... kaňky ... a těmi zakryjte určité pole.
Děti píší na tabulky, kolik (v našem případě zelených a fialových) koleček kaňka schovala.




Jednoduché a děti to velmi baví.
Je skvělé slyšet na konci vyučování, že se jim nechce domů, že by si ještě HRÁLY :O)
A ještě poznámka k jednomu z dotazů na autobus.
Včera nás navštívily na půdě děti ze školky a počítání cestujících na prstech zvládly. Sice se cestující vozili v menším počtu, ale na to, že jim bylo pět a viděly tuto hru poprvé, všechny to daly :o)
Zkrátka Hejného matematika učí od malinka děti myslet, najít si svou cestu, bádat, zkoumat a nevzdávat to. Nevidět jen jednu pravdu, ale přemýšlet a mít svůj úsudek a ten si obhájit.
A jak je to vše podobné slovům, které vštěpoval svým dítkům už před mnoha lety největší učitel všech dob.

„Nevěřte všemu, co se vám k věření předkládá: Zkoumejte vše a přesvědčujte se o všem sami!“
Jan Amos Komenský



Milá Dášo, MOC děkujeme za nový přírůstek do sbírky. Maňásek netopýra je nádherný a děti jsou nadšené ♥

Mějte všichni poklidný den.