sobota 20. února 2016

domácí mýdla


Už jsme byli s mýdly na mizině. Dlouho jsem nemýdlařila, protože mě nějak zmohla velká dávka mýdel do školy na trhy. Ale nastal čas nouze. Jsem ráda, když mám doma zásobičku pro nečekané návštěvy a dárky s sebou ke kamarádům.
 Musím říci, že už třetím rokem se doma nemyjeme ničím jiným, než našimi bylinkovými mýdly.
Zkoušela jsem nové "chutě": 
zázvor s pomerančem, černý bez s měsíčkem zahradním a jablko s fenyklem. 



Často mi chodí dotazy, jak mýdlo uchovat, aby se v mističce samovolně nerozmočilo. Jediná rada je magnetický držák na mýdlo. Ten jediný se nám osvědčil. My je dali všude ... i do sprchy. Je to jediný způsob, jak mýdlo vyschne a nemění se ve sliz. A nemusíte vrtat do dlaždiček. Zkuste je přilepit "tekutými hmoždinkami" ... lepidlem v kartuši Mamutem. Nám drží už několik let a lepíme tím vše na jakýkoli povrch.




Hezký den a domácí přípravě zdar.

28 komentářů:

  1. Moni, vyrábím taky mýdla, ale nemám razidlo na mýdla, mohu vědět , kde jste sehnala razítka na mýdla, které orazíte než ztvrdnou? Díky za Odpověď Anička Brouky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko mám dvě Nanunana a Ekokoza :o)

      Vymazat
    2. děkuji kouknu po nich :-D hezký zbytek víkendu. Moc ráda chodím na váš blog, který mě v mnohém inspiroval a nakopnul v psaní svého vlastního blogu :-D

      Vymazat
    3. http://www.mydlovysvet.sk/sk/403-peciatky-na-mydlo

      Vymazat
  2. Krásné mýdla...Určitě nádherně voní a hlavně slouží!!Hezký víkend Ilča

    OdpovědětVymazat
  3. Mydla jsou uzasna a jako darek perfektni Moc me lakaji, ale rikala jsem si, ze si nejdrive nausim sve bylinky:-). Pekny den. M.

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den, Moni, inspirovala jsem se u Vás a k Vánocům jsem svým blízkým vyrobila levandulová mýdla... Teď se chystám na další dávku (v dubnu poslouží jako malé dárečky, které budou součástí naší svatební výslužky), hodně mě láká to kávové mýdlo... Jen mám zatím strach experimentovat, mohla bych Vás poprosit o recept na Vaše kávové mýdlo? Předem moc děkuji :)...

    OdpovědětVymazat
  5. Zdravím,krásná práce♥....Pohodový víkend.Šárka

    OdpovědětVymazat
  6. Nebyl by postup pro uplne leve zacatecniky? 😝 A prosim, odkud jsou ty magneticke drzaky na mydla? Vypadaji moc hezky. Diiiky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Návod je ve starších příspěvcích. Držáky máme z OBI a Hornbachu :o)

      Vymazat
    2. Tie mydla vyzeraju uzasne a velmi pekne zabery, fotky. Clovek ma chut sa pustit do vyroby vlastnych mydiel.,.... K tomu lepidlu. Myslis, ze lepidlo vydrzi aj vacsiu zataz?

      Vymazat
    3. Děkuji:o)
      Ano, unese dost. My máme přilepený držák na čtvery ručníky i poličky.

      Vymazat
  7. Monco, ta vase mydla, to je takova nadhera. Ja bych si taky chtela vyrobit, ale trochu se bojim toho "chemickeho" postupu. Vcera jsem to u tebe studovala ve starsich prispevcich a uz se vidim, jak se mi to zdrcne nebo tak neco...NO, uvidim, ale libi se mi tak, ze to asi zkusim. Spis az na podzim, az si nasbiram levanduli a zbytek bylin. Dekuju za recept a za tak krasnou praci. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. rádo se stalo, pozor na ten louh, už jsem si na mnoha místech zničila linku :o)

      Vymazat
  8. Hmmm, voní až sem... To se taky musím naučit! P.

    OdpovědětVymazat
  9. Dobrý den, také bych ráda koupila, kdyby byla možnost :-) Lenka Pfefferová

    OdpovědětVymazat
  10. Inspirujte se i u carovnymlyn.cz, tu dámu znám osobně a myslím, že mýdla má opravdu zmáknuta perfektně.

    OdpovědětVymazat
  11. Aha, tak až teď vidím, že jsem se opravdu trefila v čase :-) Už se těším na balíček.
    Jinak já mám už léta takovou keramickou mýdlenku z Ikea (ani nevím, jestli ji mají ještě v nabídce), má uvnitř "drážky" a tvoje mýdla mi v ní neslizovatí, mám je tam daná neustále.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak díky za tip, třeba někdo využije.

      Vymazat
  12. Krásná mydélka, hlavně ta předposlední fotka se mi moc líbí. Já sama nedám na domácí mýdlo dopustit. Díky němu jsem se zbavila ekzemu. ♥
    Prima víkend,
    J.

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý den, ty mýdla jsou nádherná (podle fotek).

    OdpovědětVymazat
  14. Moni konečně jsem se odhodlala k tvoření mám za sebou první várku mýdla a příjde mi, že je někde chybka po 24h a vyklopení ze silikonové formy je mýdlo takové mokré jsou na něm jakoby kapičky oleje a je takové měkčí nevíte čím by to mohlo být? Mohlo by to zrání ještě zachránit? Díky moc a snad se také někdy dopracuju k tak dokonalým mýdlům jaké máte vy :-)
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, pokud jste dělala medovo-mléčné ... to je hodně měkké a mazlavé po 24h, protože neobsahuje palmový olej ... ten dodává mýdlům pevnost. Medovo-mléčné musí dlouho zrát a potom bude krásné, to ještě zachráníte. nechte ho alespoń 3 neděle na větraném suchém místě.

      Vymazat
    2. Aha ano medovo-mléčné já se lekla když je vyklopila a srovnávala to pak s vašimi krásami tak jsem byla zklamaná přiznávám, ale dám mu šanci a nechám ho odpočívat...
      Díky moc moc Katka

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥