čtvrtek 14. ledna 2016

Zrcadlení


Když jsem po dětech chtěla, aby si donesly do školy polévkovou lžíci, představy nabraly na obrátkách, ale toto nečekaly.
Zkouška našeho prvního tisku pomocí lžíce.



Nejprve přeložte papír v půli našíř, na horní polovinu papíru nakreslete  voskovkami motiv a uprostřed  papíru dělící čáru.
Motivem mohou být domy, chalupy, vesnička, stromy ... 
Přeložte a lžící co nejvíce přejeďte papír jako žehličkou. 
Tím získáte jemné okopírování voskovky.
Potom stačí jen vodovkami rychle domalovat pozadí na té půlce papíru, kde jste kreslili voskovkou. Je dobré odstupňovat tóny, aby zimní krajina byla sugestivní.
Ihned přeložíme naposledy papír, barvy musí být hodně mokré a pořádně rukama vylisujeme.
Získáme tím jemný otisk a zrcadlení jako v rybníce.
A je hotovo. Zvládli i prvňáčci.



A tady ještě další inspirace pro prvňáčky, tentokrát do českého jazyka.
Úplně jsem vám zapomněla tuto praktickou pomůcku představit.
Říkáme jim HLAVOLAMY.
Děti si berou z hromádky hlavolam. Na lícové straně jsou obrázky. Děti zapíší jen první písmenko slova. Když napíší všechna počáteční písmena, vyjde jim slovo. Samy si jej mohou okamžitě zkontrolovat. Otočí hlavolam, uvidí výsledek a mohou si hned samy opravit, pokud se jim něco nepovedlo.
Hlavolamy vám mohou pro vaše prvňáčky vyrobit třeba deváťáci na výtvarné výchově :o)
Co je na hlavolámcích nej? 
Děti mají možnost volby a okamžitou zpětnou vazbu kontroly, kterou provádí samy a vy se v tuto chvíli můžete věnovat slabším dětem.

... a strašně je to baví, jsem zapomněla dodat :o)






Mějte pěkný den,

17 komentářů:

  1. úžasné ♥ určite so synom vyskúšame :)

    CRYSTAL PEOPLE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať se povedou a synka baví tvoření:o)

      Vymazat
  2. Ta zimní vesnička je naprosto parádní! Díky P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jo? Mám z nich radost, z malých umělců :o)

      Vymazat
  3. Jé tuhle vesničku mám také vyhlídnutou z Pinterestu ;-) Miluju tyhle jednoduché efektní obrázky.
    Pa paaaa.... snad už konečně dojde na ten slíbený mailík ;-)
    Krásný sněhový den, V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji našla ještě jinde :o)
      Těším se na Tvé řádky, Vendy. Já teď ležím už přes týden ve slovním hodnocení na vysvědčení. Nějak nic nestíhám, mám pocit.
      papa, M

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezké :) ty hlavolamy jsou výborný nápad, doufám, že nevadí, když to taky použiju..:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, používejte, to je důvod, proč to zveřejňuji:o)
      Ať mají také u vás úspěch. M.

      Vymazat
  6. Krásná inspirace a krásný blog! Mám dceru ve druhé třídě. Tuším, že se proklikám ke krásné inspiraci.
    M.

    OdpovědětVymazat
  7. A jako tolikrát mi nezbývá než litovat, že mi není znovu šest let a nejsem ve tvé třídě, Moniko... :-)

    OdpovědětVymazat
  8. dobrý večer, Mončo,
    zdravím přes kopeček k vám Na kopeček:-)
    ..další výborné nápady jak zábavnou formou zaujmout děti a zároveň je učit, tady asi platí škola hrou za všech okolností:-) i ta vaše podkrovní třída na mě působí jako jedna velká herna! Přála bych si, aby jednou moje děti měly takovou Paní Učitelku jako jste Vy! Ráda bych se zeptala, zda nemáte také nějaké typy na výukové materiály pro děti s diagnózou adhd ? ..a ještě jedna otázka: jestli se nepletu, psala jste, že od září zkoušíte prvňáčky neznámkovat ale slovně hodnotit. Zajímaly by mě Vaše dojmy, postřehy a připomínky (pozitivní i negativní) k tomuto způsobu hodnocení. Děkuji, hezkou neděli Vám i celé Vaší rodině, s pozdravem Petra

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥