čtvrtek 28. ledna 2016

naše první výzo


A je to. Naše první vysvědčení je rozdáno.
Jsem ráda, že mám prostor popsat, co děti umí, v čem mají zabrat, jaký kus cesty od září ušly, co je baví, jak se chovají k ostatním, jak umí pomoci, jak jsou užitečné ve skupinové práci.
Je to ohromný rozdíl, než napsat ... český jazyk   2
Když jsem rozdala dětem vysvědčení, zasedly a začaly číst ... nádherný okamžik.
Nestihly jsme dočíst do konce. Tři stránky jsou zkrátka tři stránky, ale doma s rodiči mají o zábavu postaráno :o)
A jsem vděčná, že Bety přinesla domů také plně popsané tři stránky a já mám celistvý obrázek, jak jí to ve škole jde.


Mějte krásný den a pořádně to s vašimi dětmi oslavte.

26 komentářů:

  1. Klobouk dolů před Vámi. 3 stránky to je fakt krásné. Dcera mé sestřenky dostávala taky písemné vysvědčení - maximálně půl stránky textu a přišlo mi to jako nic neříkající fráze - až jsem si říkala, že by byly lepší ty známky! Je vidět, jak jsou vaše děti šikovné! Markéta

    OdpovědětVymazat
  2. Slovné hodnotenie je spása, moje deti to nepoznali.

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Mončo, my se právě radujeme z toho, že nás přijali do vytoužené školy a budeme od září chodit do první třídy. Není to syn, ale je to můj vnouček, a upřímně Ti řeknu, že bych si moc přála, aby měl takovou paní učitelku jako jsi Ty. Takových lidí, kteří berou učitelství jako srdcovou záležitost s posláním v jednom, je málo. O to více si Tě vážím a moc Ti fandím... Ilona.

    OdpovědětVymazat
  4. Jednoduše...jsou šťastné!!!T.

    OdpovědětVymazat
  5. deticky vyzeraju stastne....................

    OdpovědětVymazat
  6. Zdravím,opět musím smeknout....můj syn♥ přinesl první vysvědčení v roce 2001.Také bylo slovní hodnocení,ale přišlo jen zklamání.....Pár vět nám nic neřeklo((((.Moc gratuluji všem žáčkům.Papa,Šárka

    OdpovědětVymazat
  7. Moni, naše prvňačka také dostala dlouhé slovní hodnocení i klasické vysvědčení. Starší dcerka na střední má jen klasiku. Ale i u nich je výuka a přístup učitelů jiný než bylo za nás. Měj se hezky a přeji Ti spoustu pěkných dnů s žáky :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Moni,
    také moc obdivuji !
    Tři stránky slovního hodnocení o žákovi to je opravdu hodně pečlivě vypracované !
    Více takových učitelek jako jsi ty !

    OdpovědětVymazat
  9. Napsat to vse muselo byt hodne casove narocne, ale ja verim a doufam, ze to vsichni oceni - deti, rodice. I ja bych si jednou prala cist spoustu slov o mych detech namisto par cislic. Uvidime. Hezky vikend. Marcela

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý den,
    škoda že není takových učitelů víc jste skvělá. Moc bych si přála aby dcerka také jednou měla takovou učitelku. Mohla bych Vás poprosit o bližší informace o metodě kterou učíte děti číst.
    JH

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jmenuje se genetická metoda čtení. Tou se učily naše prababičky a babičky. Vymyslel ji pan Kožíšek za první republiky. Geniálně pozoroval vývoj dítěte a kopíroval jeho přirozený vývoj.
      Děti se učí zhruba 4 měsíce číst a psát jen velká tiskací písmena. Hláskují, neslabikují.
      Neříkají es ale S, ne el ale L. S-L-O-V-O a potom ho spojí na SLOVO.
      Zhruba v prosinci v 1. třídě začnou plynule přecházet na malá tiskací písmena. jen je čtou, nepíší. A na konci ledna zavádíme teprve písanky a psací písmo. Ruka už je uvolněná, děti natěšené na něco nového a všechny to baví.
      Děti se učí 2-3 písmena týdně. Celou abecedu umí v polovině listopadu a potom přidáváme měkké slabiky. V prosinci už čteme z knížek, co chceme. Stále píšeme jen velká tiskací a děti umí zaznamenat své myšlenky. Zapíší, co potřebují.
      Co na této metodě miluji je to, že dáte dětem to, co od školy chtějí. Naučit se HNED číst a psát. Učí se o to víc raději a těší na stále nové objevy. A tato metoda splní náš velký požadavek ... čtenářskou gramotnost. Mí prvnáčci už od prosince jsou schopni hledat v textu odpovědi na otázky, doptávat se, předvídat, zapsat pětilístek na hlavní postavy, doplnit informace, seskládat posloupnost příběhu, zapsat Vénovými diagramy, co mají dvě postavy společného a čím se liší ... po každém přečteném příběhu máme pracovní list, kde na ně čeká jiný úkol. Zkrátka učí se hledat v textu a získávají tak čtenářskou gramotnost, která je gró všeho učení a přínosem do praktického života.

      Vymazat
  11. Děkuji jste skvěla.Moc se mi metoda libi uplne vidim to nadšeni děti.No mám pár let na to najit školu s podobně zapalenymi učiteli.moc dekuji za vaši vyčerpávající odpověď. Jitka H.

    OdpovědětVymazat
  12. Je to skvělé!! Mohu se zeptat, jestli jedete celá škola podle Hejného metody nebo jen vy? Já učím na velké městské škole a tohle bych asi neprosadila...stereotypy bohužel vítězí. Díky Verča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verčo, z našich 19 tříd na škole se takto učí pět tříd.

      Vymazat
  13. Na fotografii vidím 19 dětí. To je krásný počet.Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je jich tam 20, ale dohromady mám 22. Letos je to nádhera. Ale zkušenost je taková, že po prázdninách vždy přibývají počty. Do loňských soviček jich přibylo hned o tři kousky.

      Vymazat
    2. Díky a genetickou metodu čtení a psaní máte všichni v prvních třídách nebo někdo učí klasiku? moc mě zajímá a ráda bych se k ní na naší škole dopracovala :-)Verča

      Vymazat
    3. Bohužel, kolegyně tak neučí. Naštěstí jsem přemluvila alespoň třídní uč. Betynky, je mladá a zrovna opustila fakultu.
      A je to strašná škoda, že se takto neučí více dětí.

      Vymazat
  14. Tleskám za ta slovní hodnocení. Vlastně nejen za ně. Jsi bezva učitelka.

    OdpovědětVymazat
  15. Milá Moničko, je mi přes pade a poprvé v životě vidím fotku dětí s výzem. Jste skvělá paní učitelka, škoda, že takových není víc! Mám prvňáčka vnoučka...škoda, že není Váš! babča Jana

    OdpovědětVymazat
  16. Mila Moni, pracuju pro jednu alternativní malotřídku a v současné době ladíme podobu slovního hodnocení. Byli jsme trošku zklamaní, že současná podoba, se kterou jsme si dali tolik práce, je pro rodiče málo srozumitelná. Myslíte, že by bylo možné nahlédnout do podoby vašeho slovního hodnocení? Samozřejmě anonymně. Kdybyste mi poslala ukázku na mail: pechancova@modra-skola.cz, byla bych vám moc vděčná. Děkuji za to, co děláte, je to pro mě velkou inspirací. Kéž by bylo takových učitelů víc. Hezký den, Vlasta Pechancová

    OdpovědětVymazat
  17. Milá Moniko, moc lituji, že moje děti jsou už velké a neměly šanci chodit do takové skvělé třídy. Jste úžasná. Vlaďka

    OdpovědětVymazat
  18. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  19. Děkuji za tenhle blog! Sama učím na prvním stupni a máme u nás snahu dělat věci "tak trochu jinak" ! Hejného metoda je velice zajímavá a zábavná a opravdu "nutí" děti přemýšlet, což se z našeho světa čím dál víc vytrácí... Slovní hodnocen jsem letos psala poprvé (zpět do práce po mateřské a na jiné msto). Dalo mi to obrovskou práci a trvalo neskutečnou hromadu času, ale byla jsem nadšená ze síly dobře napsaného takového hodnocení... Hodně štěstí a úspěchů v další práci a doma! Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vnímám to stejně, Péťo, Hodně práce a času (te´d jsem po několika dnech dopsala hodnocení na únor), ale výsledek stojí za to.
      Hodně síly a prima obraty do hodnocení:o)

      Vymazat
  20. Milá Moniko. Letos budu mít prvňáčky a ráda bych také k povinnému známkování přidávala slovní hodnocení. Už jsem si jich pár vyhledala, ale přišlo mi to také jako obecné fráze. Můžu vás poprosit o ukázku? Byla bych moc vděčná. Eliška, sla.eliska@seznam.cz

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥