čtvrtek 24. prosince 2015

Štědrý den ...



... je u nás vždy vyplněný mnoha aktivitami a našlapeme toho dosti.
Vlastně nestihneme ani jednu celou pohádku.
Ráno po snídani chodíme s bratrovou rodinou do lesa přilepšit zvířátkům, zazpívat koledu ke krmelci a děti se nejvíc těší na zářivé prskavky.
U krbu s čajem nebo svařákem pouštíme lodičky. To jsou opravdu vidět ty jiskry v dětských očích ... jojo, prskavky a svíčky to je jejich. Bety chodí celý advent neustále se sirkami a ptá se, co může ještě zapálit. Takže ta romantika se svíčkami je u nás hodně podporována tou nejmladší :o)






















Po obědě vyrážíme na vycházku a jedeme do kostela na vánoční koncert zazpívat si koledy.
Připálíme si betlémské světlo a zálohujeme jej ve třech lucerničkách, aby se dočkal světýlka i Ježíšek u našeho  dubu, kam mu jej jdeme po příjezdu připálit.

Vánoce by pro mě nebyly Vánocemi bez těchto rituálů.
Neumím si představit prosedět tento kouzelný den doma u televize.








Bety stihla zazpívat koledy a zatančit  i koňům. Zírali na ni jak kamenní. 
Asi nevěřili svým očím a uším :o)






Milý Ježíšku, to největší přání jsi mi splnil. Mám opět to samé na příští rok.

Věřím, že i vy jste si dnešek užili a máte zase bohatší vzpomínky.
Krásné svátky,
M.

10 komentářů:

  1. Ano, Mončo, krásné a požehnané Vánoce, leckdy jsme sami dva , bez dospělých dětí a televize tu nestíháme. Byli jsme pro Betlémské světlo, nakrmili zvířátka, poslouchali koledy, a nyní tu ten nejunavenější co je po náročné směně usnul ... zítra na nanovo... přijdou dospělé děti, zbytek rodiny a budou další rituály... Těším se. Dnes jsem zavedla nový, sousedům jsem roznášela Betlémské větlo.... nádhené přijetí, leckdy i údiv. Já mám Vánoce tak ráda :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Přeji krásné svátky:-)
    Máte nádherné rituály:-)))
    My letos nějak nestíhali, takže jsme ráno chystali stromeček, vytvořili přáníčko a posílali (pčres net) jej všem kamarádům, hlavně i rodině. Obhospodařovali jsme naše zvířátka, já vyrazila se psem i na procházku, potkala známé, následovala večeře, rozbalování dárků, úklid. U nás tedy televize fungovala jako kulisa v mezičase:-))) Každý rok si říkám, že o svátcích zvolníme, ale toho 24. 12. to nějak nestíháme:_))))

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Moniko, krásně umíte děti zabavit, hezké, že myslí i na zvířátka. U nás nakrmíme králíčky, sýkorkám a ostatnímu ptactvu dopřejeme nadílku (kdrmíme stále).
    Přeju hezké svátky, hodně štěstí, zdraví a jen samé dobré zprávy.
    Dana z Podkr.

    OdpovědětVymazat
  4. Také bych ráda strávila Vánoční den venku, ale mám "jiné" dítě.
    takže někdo ten kouzelný den u televize stráví.
    Ale na večer snad dáme krátkou procházku.

    Požehnané dny a nový rok ve zdraví a společné radosti,
    Magda

    OdpovědětVymazat
  5. Moni. Nadhera. U nas bylo taky přemilo. Ale fotit to neumim. Diky za radost, co davate .

    OdpovědětVymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Moni kouzelné fotografie.Alibabka

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Moniko, jsem si jistá, že vaše holčičky si budou celý život pamatovat společné procházky, rodinné rituály a všechno to milo a krásno, ve kterém vyrůstají. Je to to nejcennější, co dětem můžeme předat. A tvoje fotky to celé ještě umocňují, zachycují v čase ty vzpomínky na památku. Krása. Já si nepamatuju téměř žádný z vánočních dárků, které jsem jako dítě doatala, zato mám v srdci pevně zakotvenou vzpomínku na babičku a dědečka - babička přečetla vánoční příběh z Lukášova evanegelia a dědeček se modlil, děkoval za celý rok, za rodinu... Nesu si to sebou jako vzácný dar.

    OdpovědětVymazat
  9. milá Moniko, líbí se mi jak s dětmi trávíte štědrý den a vůbec i veškerý rodinný čas. Mzslím, že tak by to mělo být. Až budeme mít děti, chtěla bych se jim také tak věnovat. Mám moc ráda Váš blog. Přeji Vám veselého silvestra a v novém roce hodně zdraví a radosti.
    PS: podobný kývající andělíček je i v kostele ve vesnici, kde bydlí moje babička. Skoro jsem na něj zapomněla...

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥