neděle 22. listopadu 2015

Vkrádá se polehoučku ...


... vánoční ladění.
Pro někoho zbytečnost a práce, mě ale uklidňuje na duši a dává mi vnitřní pohodu a klid.
Toto období miluju, tedy až na ty plískanice:o)
Začala jsem o týden dřív, neboť první adventní víkend bude pracovní.
Ráno u nás bylo na střechách nasněženo, jakoby je někdo pocukroval cukřenkou. 
Lezavá zima a sem tam padající vločka. 
Typické počasí na zdobení :o)
Ruce mám zmrzlé na kost, opíchané od smrčků a tak silný zázvorový čaj přijde vhod.



Zázvorový čaj

Čerstvý zázvor nastrouhat a nechat 2-4 minutky povařit. A kolik? Kolik kdo snese.
Já takto vařím třeba 3 litry a použiji tak 6 cm zázvor.
Do hrnečku nakrájet kousky pomeranče, osladit medem a zakápnout citronem.
Zalít převařeným zázvorem.
V zimě neznám lepší kombinaci.






Věnečky jsou jen umotány z přísavníku bez použití drátku. 
Drží krásně a fixovat není třeba.
Věneček z břečťanu jsem také motala bez korpusu, ale je obmotaný zeleným drátkem.




Mějte prima neděli a užijte si zdobení.
Já jdu na další truhlíky :O)

47 komentářů:

  1. Monika, nadherne a inspirujuce! Ako vzdy :-) Opat sa budem inspirovat, dakujem. Krasnu nedelu celej rodinke!

    OdpovědětVymazat
  2. Monika, nadherne a inspirujuce! Ako vzdy :-) Opat sa budem inspirovat, dakujem. Krasnu nedelu celej rodinke!

    OdpovědětVymazat
  3. Moni, to je krása! U Vás je vždycky táááááááááááááááááááááák dobře:-) Posílám pozdravy na kopeček:-) Petra z hájenky

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím,jak jinak než slast pro oči a churavé tělo.....hned je mi lépe))).Také už jsme tvořily.....Už se moc těším♥,manžel už hlásí,,hasiči buďte v pozoru...."Mončo,máte u Vás krásné šišky.....u nás jsou jen malé,má chlouba je z USA-50 cm a pak s Francie♥♥♥.Přeji všem pohodový start týdne. Pa,Šárka

    OdpovědětVymazat
  5. Moni, krásná výzdoba..a čaj? Díky němu přežívám zimu ve zdraví..mějte se krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
  6. Mončo to je nádhera,ležím -mám zablokovaný záda a krásně jsi mě naladila.Prosim ještě.....Krásnou neděli Klára ze severu

    OdpovědětVymazat
  7. Opět pohlazení po duši, z vašich stránek sálá taková pohoda a já vám za ní mockrát děkuji. My jsme dneska se synkem vykrajovali andělíčky ze samotvrdnoucí hmoty - budou pro celou třídu jako vánoční překvapení.
    Mějte krásná zbytek neděle. Míla

    OdpovědětVymazat
  8. Mončo, moc hezké. Já mám truhlíky připravené již měsíc, jen do nich tento týden přidám vánoční doplňky, takže jsem vše dělala za svitu slunčíka :o)). Miluji předvánoční a vánoční čas. A zázvor u nás nesmí chybět po celý rok. Zřejmě i proto vůbec nemarodíme a odoláváme.
    Měj krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  9. Jé, u vás je to zase tak krásné...

    OdpovědětVymazat
  10. Milá paní učitelko, už mě u vás gramatické chyby ani moc nepřekvapují, přesto by bylo lépe každý svůj post nejprve "konzultovat" s čímkoliv odborným - vzít k ruce Pravidla či Spisovnou češtinu - to jen k onomu "jakoby je někdo pocukroval". Dalo by se předpokládat, že když vyučujete děti, že také něco umíte a že víte, že v tomto případě je možné pouze " jako by je někdo pocukroval". Texty zde jsou vaší vizitkou, nejde jen obsah, ale i o formu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někomu chybí mezera, někomu v komentáři předložka... někomu dokonce podpis ;)

      Vymazat
    2. Tady se musim zastat komentare ohledne chyby v jakoby a souhlasim, ze u pedagogu se ceka znalost...neni to jen o mezere...a podpis tady chybí i tem, kteri kritizuji, jak je videt :))
      Zuzana

      Vymazat
    3. Patřím k těm, které chyby vnímají, ale beru to jako daň z inspirace, ono kdyby to bylo lingvisticky dokonalé, tak třeba zas nebude čas na ty truhlíky. Pokud to dotyčného kritika tak nadzvedlo, považovala bych za vhodnější, aby napsal autorce přes kontaktní formulář - dostala by příležitost chybu, které si mnozí nevšimnou, nebo ji přejdou, opravit. Takhle je to jen o honění si trika, jak je někdo dobrý a v životě (!) do světa text s chybou nevypustil... HP

      Vymazat
    4. Patřím k těm, kteří ... :) Vždyť to říkám! HP
      (Asi se nejde vymlouvat na to, že to tu čtou jen ženy.)

      Vymazat
    5. Zdravím p. REJPALOVOU,neřešte tady chybičky,vždyť to nemusíte číst!!!!!!Nikdo není dokonalý ani ,,VY". Věřím,že jste na kopečku načerpala spoustu inspirací a přesto hledáte mouchy☺.Vždyť jsou důležitější věci na světě,např.včera moje kamarádka 39 let prodělala mozkovou mrtvici a to jsou starosti a né nějaké pravopisné chyby!!!!!Šárka PS:příště se alespoň podepište

      Vymazat
    6. ...to bude od p.REJPALOVÉ jen závist - závidí tu pohodu, která z Kopečku vždycky vyzařuzuje a závidí, že neumí nic tak krásného jako Monika vytvořit :-))) Takže klííííd a krásný den :-)))

      Vymazat
  11. Moni krásné, jako vždy :-) já už jsem taky začala. Poprvé v životě budu mít výzdobu hotovou včas. Inspirovala jsem se taky balením dárků, takže papír z Ikei už je doma a těším se až si to povečerech budu užívat. Díky za zpoustu inspirace.

    OdpovědětVymazat
  12. Moni, krásná atmosféra! Budete to mít zase kouzelné! Hezký zbytek neděle! Radka

    OdpovědětVymazat
  13. Nadherne. Uzasne vence, sladeni dekoraci, nadhera.:-)
    Koukam, ze nejsem jedina, kdo s tim dnes zacal. Deti mi odjely, takze mam radeji v klidu a s predstihem nazdobeno:-).
    Krasny zbytek nedele.
    Marcela
    PS: Moc vam fandim, a nejaka vynechana mezirka mi nevadi. Ono nekdy, kdyz mate neco na sporaku, do toho deti maji vsetecne dotazy, k tomu prave tvorite post na blog, neni tezke udelat chybu, kterou byste jindy treba neudelala, i kdyz jste ucitelka. Takze bych to asi moc neresila, jsme lidi. A mejme se radi a budme tolerantni!!! Muzu vytknout chybu, ale jak uz dany anonym vyse uvedl: "Nejde jen o obsah, ale i o formu." ;-) I ta se da vytknout slusne, bez jakesi agrese, kterou jsem v komentari pocitila.

    OdpovědětVymazat
  14. No, ja jenom koukam, jakou krasu jsi zase vytvorila.A ke komentarum, ktere se tady vyskytly....nikdo nikoho nenuti sem chodit a cist to tady.A nevim, kde berete tu myslenku, ze ucitelky jsou totalne bezchybne.Bezchybny neni nikdo,ani pani anonymni.Kdyz se tu nekomu nelibi a nebo se mu nelibi, co tady cte, je to velice jednoduche...staci jedno tlacitko a uz tu nejste.A my budeme jen rady...a kdyz chcete i radi...ze tu nebudete.Toz tak a nebudeme si nic delat z rejpalu...zdravi Jana z Brna

    OdpovědětVymazat
  15. Moni, máš to krásné!!! Taky bych vánočně zdobila, ale dvoreček je zatím pořád pracovní - zákoutí s míchačkou, štěrkem... :-( Tak třeba napřesrok. Ale doma si to vynahradím a už hledám správnou inspiraci! Hezký předvánoční čas!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tobě také, Lucí.
      Tak na příští Vánoce držím palce, ať jsou dekorace i venku :o)

      Vymazat
  16. Moni, mas to moc krasny, uplne to voni vanocni atmosferou. My se chystame pristi vikend tradicne do Olovnice, maji tam prenadhernou prodejni vystavu vanocnich doplnku, ozdob, vencu atd. Pak zacneme zdobit, letos se moc tesim na papirove hvezdy do oken z Ikey. Mas nadherny terakotovy truhlik, kde se da sehnat? Zdravim na kopecek. Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lindo, díky. Ten truhlík jsem koupila před 8 lety v zahradním centru V Berouně. Myslím, že je to terakota. M.

      Vymazat
  17. Já vím, že jsi na to zvyklá, ale přidám se! M,áš krásné cítění, jak by řekl můj dědeček,: "pro tu správnou kompozici" :) My měli dnes krásnou rodinnou návštěvu a na zdobení se chystám příští týden ... No, a díky tobě mám o něco širší inspiraci :) ... Pravda je, co se říká ... všechno má svůj čas ... Příští týden navi na trzích!!! Daniela

    OdpovědětVymazat
  18. Vážená a milá paní Moničko, sice k Vám na blog chodím s železnou pravidelností a vždy trošku smutním, když nenajdu nový příspěvek, ale nezúčastňuji se komentářů. "Díky" výše zveřejněné připomínce, která se týká gramatiky, mi to však nedalo - myslím si, že tento blog umí pohladit právě tou člověčinou a "vo tom to je"... Takže, Moni, myslete na nás, které Váš blog mají moc rády a dělejte nám dál radost. Zdraví Lu z Moravy
    P.S. Dnešní výzdoba je skutečně na jedničku s hvězdičkou a už se těším na Vaše další vánoční tvoření. Díííííííky!

    OdpovědětVymazat
  19. vešel jsem na dúm světla..... taky jsem necítil ruce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o)
      No u vás to byla totiž pěkná sněhová nadílka. Se nedivím.

      Vymazat
  20. Moni,ty jsi pro mě studna inspirací.V jednoduchosti je krása,to platí u tebe.Hodně se opičím,doufám,že ti to nevadí.Alibabka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alí, jsem jen ráda, pokud mohu trochu inspirovat, jen se opič ... to je smysl tohoto blogu :o)
      pa

      Vymazat
  21. Moc pěkné. Přeji hezký předadventí týden. Slávka

    OdpovědětVymazat
  22. Nádhera ! ....... všechno....
    Hezké a pohodové dny přeju. Jarka

    OdpovědětVymazat
  23. Moni, taky jsi mě nakazila.:-) Já měla ještě muškáty na oknech.ale dnes mě už mrazík donutil k nějaké akci :-) Tak jsem začala i trošku se zdobením. Ještě musím do lesa na chvojí a doladit a taky už budu vánočně naladěna. Moc děkuji za inspiraci a za celý tvůj blog. Jsi studnicí nápadů , radosti a vůbec takového toho tepla domova. A z rejpalů si nic nedělej, sami sobě si kazí život, tím bručounstvím. Přeji krásný den z Brna. Péťa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, děkuju a ať se daří zdobení. Užij si to :o)

      Vymazat
  24. Jest bardzo pięknie i nastrojowo.Pozdrawiam.

    OdpovědětVymazat
  25. Milá Moniko,u vás je tak nádherně,spokojeně.DOMA.Jitka

    OdpovědětVymazat
  26. Krásné, Moni. Dnes jsem se k truhlíkům konečně dostala i já. S mladším synkem jsme teprve uklízeli z oken muškáty :-) Teď je toho tolik, že jsem ráda, že to konečně vyšlo. Ale do adventu snad i vše dozdobím a budeme si užívat tu vánoční atmosféru, kterou máme tolik rádi. Zdravíme z podhůří Orlických hor :-) Jana

    OdpovědětVymazat
  27. Moni,mám Vás jako knihu.Čtu a čekám na další kapitolu :) Moc zdravím. Monika z Jenišova

    OdpovědětVymazat
  28. Moni,mám Vás jako knihu.Čtu a čekám na další kapitolu :) Moc zdravím. Monika z Jenišova

    OdpovědětVymazat
  29. MONIČKO, krásnučké to tam máte :-) .... čarovné, nápadité, vkusné, hrejivé.... cítiť z vás lásku, pokoru, pokoj a harmóniu...

    Váš blog je môj obľúbený časopis plný inšpirácií a všetko, čo sem dáte sa ma nejakým (dobrým) spôsobom dotkne... či už detičky v škole, alebo vaše dievčatká doma, recepty, kreatívne nápady okolo domčeka... :-)
    Všetko je veľmi pekné, milé, vkusné, nápadité a akoby ste to sem kvôli mne dávali ;-) he he

    Srdečne pozdravujem :-)

    OdpovědětVymazat
  30. Mohla bych poprosit o tip,z čeho máte "roští" u vchodu? Krásné dny a předem děkuji, Ivana

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥