pátek 27. listopadu 2015

Pórková polévka 2x jinak


Pórková polévka 

1 cibule
stroužek česneku
2 pórky
olivový olej
sůl, pepř, muškátový oříšek
smetana
citron

Cibulku zpěním na olivovém oleji, osolím, okořením a nechám pod pokličkou zhruba 8 minut restovat. 
Přidám na kousky nakrájený pórek a pokrájený česnek, zaliji vodou (nejlépe však zeleninovým vývarem), 
aby byla zelenina mírně ponořená a vařím ještě 10 minut.
Potom vše rozmixuji tyčovým mixérem, zaliji smetanou a povařím jednu minutku.
Po vypnutí zakápnu citronem .... podle chuti.
Polévka by měla být mírné nakyslá.

VARIANTA pro milovníky masa:
 Do základu k cibulce přidat na kostičky nakrájené uzené maso. 
Postup je potom stejný, jen zeleninu nemixuji.

Dobrou chuť a hezký víkend.

4 komentáře:

  1. Vypadá to lákavě :) Děkuji za inspiraci a přeji krásný den. Marie

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den Moniko mohla by jste mi prosím pomoci. Nějak mi nejde ve Vašem vyhledávači nic vyhledávat :o( Potřebuji receptík na perníčky a linecké a vanilkové rohlíčky, které jsem každý rok podle vás dělala, ale letos se mi nějak nedaří je tu najít a vyhledávač a ani rok 2014 mi nejde otevřít :o( Moc bych už recepty potřebovala, abych mohla s holčinkami začít péct :o)
    Děkuji za radu a přeji poklidné adventní dny. Bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, bohužel je chyba na straně googlu. O chybě vědí, já také, ale prý na tom pracují:o) Nainstalovali jsme tam zatím jiný vyhledávač. Funguje jinak, ale je funkční.
      Snad už to najdete.
      M.

      Vymazat
    2. Moni, děkuji moc! Už jsem našla a jdeme na to :o) Mějte se moc hezky, Bára

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥