pátek 13. listopadu 2015

Názorná pomůcka ...


... při psaní domácího úkolu.
Bety naštěstí prochází také matematikou profesora Hejného.
Tak jsme narychlo vytvořily krokovadlo, aby přesně pochopila záznam šipek pohybu.
I vy, kteří tuto metodu nemáte, si můžete krokovadlo vytvořit. Pohybem dopředu děti sčítají. Pohybem vzad odčítají. Je to geniálně jednoduché a děti díky svému pohybu tyto operace dokonale chápou a dokonce jsem už nyní v listopadu řešila dotazy na existenci - 1.
Neuvěřitelné, inspirativní ... zkrátka neměnila bych.

Mějte pohodový a klidný víkend.
Nás čeká opět trojitá oslava, mám pocit, že naše rodina jen slaví :o)
A ještě mě čeká vyzvednutí si dárku ze září.
Jedeme do Plzně na Tatabojs .... šťastná jako blecha!

15 komentářů:

  1. Monika, bola som pri tom keď to prof.Hejný so svojimi žiakmi na VŠ vytváral, metodiku...bola som na fakulte fyziky, ale chodila som aj k nim do spolku...vtedy sme sa zaujímali o spôsob myslenia a vedenia k mysleniu ...škola mi pomohla, keď som potom po vydaji ostala doma s dcérou a musela som si ju viesť,inak ako sa deti vedú, aj vo vzdelávaní....až oveľa neskôr sa ukázalo, že patrí do autistického spektra....a preto ma to niekedy pri metódach čo predstavuješ ,,pošteklí,, ,,zašimrá,, kdesi hlboko vo vnútri...:-)
    Nikdy myslenie neprestalo byť súčasťou môjho vnútorného života a bolo dôležité, keď som hľadala pravdu o dieťati a potom patričný prístup k dieťaťu, najskôr u spomínanej dcéry....potom k ďalším mojim, najmä k Milovi, ktorého máme z ústavu, a keď nám ho dávali, nevedeli čo mu je, pomaličky , poznaním a podobnými ,,elementárnymi,, krokmi sa u nás ( aj v mojom vnútri) ,,rozbalil,, pre rodinu, pre diagnostiku, vedenie, vzdelanie,slobodu napriek postihu...., pre život :-)
    Uži si víkend , zaslúžiš si !
    Pozdravujem všetkých, najmä Bety a ,,môjho mladého ,,päťdesiatnika,, :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, první "pokusy" výuky proběhly u vás na Slovensku v Bratislavě v 70. letech, sám pan profesor nám tyto strasti vyprávěl na přednáškách. Je to úžasný inteligentní skromný a pokorný člověk.
      Mějte se doma všichni krásně, M

      Vymazat
  2. Paráda, opravdu jednoduché, přitom efektní. Děti se nejlíp ukládají poznatky do hlaviček, když jsou u toho v pohybu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... přesně a opravdu to funguje.
      pa a krásný víkend na kopeček. M

      Vymazat
  3. Vy to doma máte tak hezký! Mám ráda tvoje fotky i tipy pro učení a aktivity s dětma. Jsi skvělá máma i učitelka. Užijte si oslavu i koncert:). Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucí, moc děkuji, pochvala od profíka potěší .... se až červenám:o)
      pa, M

      Vymazat
  4. No to je super, hned dneska udělám holkám na čtvrtky na zem (máme světlé lino-dřevo a křída by na tom nebyla vidět), Moni, díííky. Užijte si krásný víkend. Linda

    OdpovědětVymazat
  5. Mila Moni, mate uzasne napady.Vas mit za ucitelku pro sve deti, byla bych nadsena!! Tak, a ted se tu trochu ztrapnim...v cem spociva ta metoda? Mejte krasny vecer.Katka ;-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Katko, o Hejného metodě MA se toho dá na netu najít mnoho. tady posílám odkaz
      http://www.h-mat.cz/hejneho-metoda

      Pro mě je důležité, že tato metoda vychází ze zkušenosti a teprve potom se jde na matematický jazyk. Děti se učí prakticky a bádají.
      Já jim neříkám jedinou pravdu, ony si na to přijdou samy a nalézají mnohá řešení. Učí se navzájem. A co je nejdůležitější, děti se učí logicky myslet a uvažovat. Nepřijímají "jedinou" pravdu a to má přesah do běžného života. Děti myslí svojí hlavou a nejdou jako stádo za jedním názorem. Já tu nejsem v roli té jediné, která ví vše. neříkáme jak na to, ale bádej, vymysli řešení a pověz nám, jak jsi na to přišel. A děti na to opravdu přijdou.
      A v neposlední řadě je tato metoda bohatá na nejrůznější aktivity, prostředí, které děti baví a kolikrát mi řeknou, ale my jsme dnes neměli matiku:o)
      Hezký víkend, M

      Vymazat
  6. Moni, učím podle prof. Hejného už třetím rokem a jsem naprosto nadšená! Děti dosahují úžasné výsledky a konečně nad něčím přemýšlejí a já se sama mám co učit..Konečně objevuji radost ze světa čísel. Takové indické násobení nemá chybu! Měj se moc krásně a užívejte si to! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to bomba, viď?
      papa a hodně zdaru ve škole. M

      Vymazat
  7. Nás to zatím ještě čeká, ale děkuji moc za tip :-) Já jsem teď viděla učebnici matematiky a tam se sčítala zvířátka. Jen už si nepamatuji... á vlastně Fraus to byl. To znáš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Karolínko, podle Frause učím:o)
      Super učebnice a skvělá metoda, neměnila bych.
      papa, M

      Vymazat
  8. Milá Moniko, mám moc ráda Váš blog, i když téměř nekomentuji, nakukuji dost často. Tento týden u nás doma začalo být téma základní školy více než aktuální. Dcera je předškolák a tento týden u nás začaly dny otevřených dveří. Spádová škola na mne působí dobře, ale při matematice tuto metodu výuky nepoužívají. Stejně tak při čtení postupují dle metody analyticko-syntetické. Nejsem žádný odborník, ale genetická metoda čtení a matematika dle prof. Hejného mi přijde lepší. Mohu znát Váš názor, zda by způsob výuky matematiky a čtení měl být pro mne prioritní, když v ostatních ohledech je škola dobrá. Moc děkuji a omlouvám se, zda dlouhý komentář :).

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥