úterý 17. listopadu 2015

Na vánoční vlně


Tolik jsem se těšila na pořádný výšlap do Brd ... o víkendu i dnes, ale počasí se neporučí.
U nás vichr jak na hřebenech hor a ledový déšť.
Popadla jsem tedy nůžky, izolepu, papíry a hraju si na Ježíška.
Holky se zabaví s počítačem a petšopáky, tak mám chvilku.
I Bety přišla ze školy s tou protivnou informací od dětí, že dárky dává pod stromeček maminka, ale po rozhovoru a mých otázkách snad stále věří ... nebo spíš chce věřit.
Zvláštní, u mě ve třídě všichni věří. Dokonce loni věřili až na dva kluky i  mí třeťáci ... a já to v nich jen živím a ošetřím si ty "nevěřící" a mým vlastním to vždy někdo ve škole zkazí :-(
Mám zvláštní pocit, že to pravé kouzlo Vánoc, kdy malé děti skutečně na zázraky věří, 
se nám pomalu vytrácí. Ale já se nedám. 

Náš letošní duch Vánoc bude  opět přírodní a červený. 
Ve výtvarných potřebách jsem sehnala krásnou izolepu, na které jsou namalované dárky ... jdu si pustit Hradišťan, abych nasála ještě více té pravé pohody.




Prima sváteční den,

40 komentářů:

  1. Moniko,mluvíte mi z duše....taky nechápu tu potřebu povědět vlastnímu dítěti tu pravdu o dárcích,o Mikuláši...ale to bylo na dlouhé psaní :o)
    Martina

    OdpovědětVymazat
  2. Nadherne, moooc prijemna predvanocni atmosfera, diky za ni. Marcela

    OdpovědětVymazat
  3. Mně je 28 a na Ježíška chci taky pořád věřit. Možná to zní bláznivě, ale doteď dodržuju psaní dopisu Ježíškovi a na Štědrý den čekám v jiném pokoji a poslouchám, kdy už Ježíšek zazvoní na zvoneček. Vánoce miluju a nenechám si tyhle tradice od nikoho vzít :) Jinak moc pěkný výběr balicího papíru a pásky. Letos uvažuji, že to udělám podobně. Nemám moc ráda ty papíry z obchodních domů.

    OdpovědětVymazat
  4. No já tedy sama od sebe přišla na to, že Ježíšek není asi ve třech letech - rodiče za to opravdu nemohli, já si to prostě odůvodnila čistě "vědecky ". Ale můžu všem garantovat, že vánoce si užívám na plno a jejich tajemství a kouzlo se mi tím, že bych na Ježíška nevěřila, rozhodně nezměnilo. Myslím, že je úplně v něčem jiném, než zrovna v tomhle. Svým dětem samozřejmě Ježíška neodkrývám, ale mám ten pocit, že pečení perníčků, posílání svíček po vodě a prostě a jednoduše pouhé těšení se s přípravami na vánoce dětem dají daleko víc. A myslím, že ve Vašem případě je na kopečku spoustu vánoční atmosféry i přes Ježíškovo prozrazení :) Takže z toho bych si nic nedělala :) Linda

    OdpovědětVymazat
  5. A já mám, Moni, úplně opačnou zkušenost, co se věření na Ježíška týká. Přijde mi, že děti věří paradoxně čím dál tím déle. Moje tedy rozhodně. Když mi teď můj šesťák řekl, že dárky stejně dávají rodiče, oddechla jsem si, že je normální :)
    Za sebe si pamatuji, že nám "to" vysvětlila p. učitelka v 1. třídě a že to pro mě byl totální šok.
    Na druhou stranu znám rodiny, co tuhle pohádku dětem říkat nechtějí, Vánoce mají hezké, a neměla bych jim to za zlé. Pokud tedy nemají potřebu uvádět ostatní na správnou cestu..

    OdpovědětVymazat
  6. Moni, krasne zabalene darecky.;-) p.s. Jezisek fakt neni? ;-))))))))) nemožné....;-))

    OdpovědětVymazat
  7. Nevím, zda "moji" metodu už někdo vymyslel dříve, ale já jsem se sebou i spokojená.
    Předem musím říct, že mám syna aspergera a to je prostě vědecké dítě, takže mu to "vrtalo" už dříve...
    Monika učí třetáky, ale je fakt, že dnes děti stárnou nějak rychleji, a pak by někdo mohl být i terčem posmívání a urážení:"Jé, to je hlupák, on tomu ještě věří".
    Já udělala kompromis. Jak se v Betlémě na rodil Ježíšek a protože to byl velký den a velká událost, Tři králové mu přinesli dárky jako důkaz toho, že ho mají rádi a mají radost - A OD TÉ DOBY SI I LIDÉ MEZI SEBOU O VÁNOCÍCH DÁVAJÍ DÁRKY, PROTOŽE SE MAJÍ RÁDI A CHTĚJÍ SI UDĚLAT RADOST...
    (minuly mě tak debaty, jestli zná Ježíšek e-shopy nebo chodí do kamenných prodejen:-))
    Magda

    OdpovědětVymazat
  8. Mončo, kouzelně zabalené. Krásné! Ještě bych potřebovala inspiraci co je uvnitř..pokaždé sleduji a poslouchám po celý rok, co by si kdo od Ježíška přál. Ale letošní rok byl tak zrychlený vlivem okolností, že prostě tápu. Navíc buď slyším - "nic" nebo "to ještě vůbec neřeším". Ale já to zase nechci řešit týden před Vánocemi. Advent už si chci vždy užívat v klidu....Krásné dny. Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Katko.
      Kreativní sady Djeco, knížky, mobil, prstýnky, karetní hra od Djeco :o)
      Krásné dny, M

      Vymazat
  9. Moniko, úplně chápu ... a jsem přesvědčená, že kdo chce věřit a ponechat si to kouzlo, věřit bude :) Můj malý bráška ... tedy, dnes už je mu 20 :D věřil na Mikuláše až do čtvrté třídy - chodili jsme s partou, jen k němu nikdy Anděl nepřišel .. proč asi :D. A když ho ve škole všichni přesvědčovali, že jsou to převlečení lidé, měl na to jasné vysvětlení: "K vám chodí převlečení lidé, ale k nám chodí opravdový Mikuláš :)" ... Měla jsem z toho neskutečnou radost. Krásné přípravy, jsi věčnou inspirací :) Daniela

    OdpovědětVymazat
  10. Moni, nádhera ! moc se mi to líbí. Odkud máte prosím papír??
    Petra

    OdpovědětVymazat
  11. Krásně zabalené a prima atmosféra.Musím napsat motto mého staršího bratra, který vždycky svým dětem (24,15) a mé starší dceři(16, ta mladší stále věří - naštéstí) říkal - je - není, ale riskni to a nenapiš.☺Tvrdí, že píše pořad a to mu bude 50.No, já píši každý rok podle jeho motta radši emailík manželovi - Ježískovi.Nevím, jestli to někam předává nebo nee,ale vždycky něco z toho pod tím stromečkem je. Zdraví Jana z Brna

    OdpovědětVymazat
  12. Zdravím celý kopeček♥,dárečky jsou nádherné, škoda rozbalit....Vzpomínám si, jak jsem slýchávala,,pozor na ten papír!!!!ještě se může hodit".Krásný večer))))pa,Šárka♥♥PS:já nemám ani nakoupeno☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, tuto větu také pamatuji a sama jsem střádala papír a vždy se nějak hodil:o)
      Já také nemám vše:o)
      pa a také zdravíme, M

      Vymazat
  13. Moni, krásně zabalené dárky. Já jsem totální fanda Vánoc. Snažím se svým nadšením nakazit i manžela, ale on na Ježíška snad nikdy nevěřil. Nechápu:-( Moni, taky bych chtěla poprosit o tipy na dárky. Hlavně pro holčičky. Krásný den! Petra z hájenky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Péťo.
      No, letos Terezka dostane svůj první mobil. Ve škole se jí rok smějí, že žádný nemá jak jediná ze třídy a když jsem ji dala svůj tlačítkový, byla středem posměchů ještě více. Mnohé děti jsou opravdu zlé a vedené jen materialismem:-(
      ale k tomu knížky a Djeco hru. Bety knížky, Djeco kreativní sady a prstýnky, o které si napsala Ježíškovi :o)
      pa, M

      Vymazat
    2. Moni, já chci udržet Aničku bez mobilu co nejdéle. Děti to mají beztak jen na hraní her. Do školy ji vozíme i vyzvedáváme, tak na co mobil. Moje představa je taková, že mobil koupíme až na druhém stupni. Ale to se nám nejspíš nepodaří. Některé děti jsou opravdu zlé. Bohužel jsou odrazem svých rodičů. Petra z hájenky

      Vymazat
  14. Krásné vánoční naladění! Krásné dárečky! Snad bych je ani nerozbalila. Vzpomínám na babičku, jak vždycky křičela: Hlavně pozor na ten papír! :) Škoda jen, že už tu s námi není :(
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
  15. Naše holky věřily také až do třetí třídy. Také mi to v dnešním kyber-světě přišlo až neuvěřitelné...Dárečky máš zabalené nádherně a už v půlce listopadu ?!?!?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Některé už od září, ale to jsem tady ani psát nechtěla .... :o)

      Vymazat
  16. Nádherně zabalené dárky!! Moni, já Tě obdivuji. Já balím zásadně v noci na 24.
    Jinak u nás to máme s vírou v Ježíška lehčí možná o to, že žijeme v jiné zemi.
    Tady v Řecku nosí dárky u někoho na Nový Rok a u někoho 25tého Agios Vasilis. Jenže oni ti Řekové neumí udělat to kouzlo, jako my. A tak, když děti někdy přišly ze školy s tím, že není- říkám, že chodí jen k tomu, kdo věří.
    Tady dají babičky dětem peníze, ať si něco koupí, a i rodiče vezmou dítě do hračkárny, ať si vybere.
    My jsme z počátku byli za exoty. A teď už se i švagrová, co bydlí vedle nás, podílí na zvonění. To jako jdeme vedle k babičce na koledu- ta je tu 24tého a švagrová se proběhne kolem domu se zvonečkem a pytlíkem mouky(jakože sníh) a tak nechybí ani tatínek a ani já. A nikomu to není podezřelé:-)
    Já vánoce miluju a myslím, že i ze mne děti cítí to, že "věřím"...- protože já vážně "věřím"

    OdpovědětVymazat
  17. Jéé, to je super ta izolepa i to balení! Mám ráda jednoduché balení dárků!

    OdpovědětVymazat
  18. Moni, krásně jsi balila. a já taky stále věřím, věřím, že snad jednou..........no je fakt, že bych asi musela Ježíškovi napsat, že? ale kam to schovat abych to pak zas nenašla já?????????zkusím to vymyslet.
    majka

    OdpovědětVymazat
  19. To je krása!! Já myslela, že jste ty obrázky na balíčky všechny malovala - izolepa je dobrý tip :) Taky miluju dárky vymýšlet, kupovat, vyrábět a balit (i když na to občas nadávám:) )
    Krásný předadventní čas. Peťa

    OdpovědětVymazat
  20. Máte nějaký tip, kde se tahle krásná balíčková izolepa dá koupit? Dáša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Idea Creative Beroun, mají i e-shop. Je ale dražší (200Kč)

      Vymazat
  21. Mončo, krásně zabaleno a děkuji za inspiraci na překvapení, tvořila jsem na jarmark :o)
    Jana

    OdpovědětVymazat
  22. Achhhh...krásně zabaleno Moni!! :) a já ostuda ještě nemám ani nakoupeno :)
    U nás už bohužel kouzlo vánoc pominulo...Nikolka už má druhé vánoce bez kouzla Ježíška, ale já sem si letos Ježíškovi napsala..tak uvidím, jestli sem byla dostatečně hodná, aby mi přání splnil :)
    Krásný večer přeji, Renča

    OdpovědětVymazat
  23. Ty dárky jsou zabalené opravdu nádherně! :-) Můžu se jenom zeptat - čím jste je popisovala? Nějaký bílý fix? Řešíme teď s kamarádkou čím popsat jmenovky na svatební stůl (zelený a červený papír) a bílou pastelkou to není moc výrazné...děkuju za radu, Petra.

    OdpovědětVymazat
  24. u nás doma jsme dětem postupně přidali informaci, že některé dárky nosí Ježíšek a s některými mu pomáhají lidé, ještě když děti samy připravovaly první dárečky, tak věřily, že něco je od Ježíška

    OdpovědětVymazat
  25. Monika ja používam túto vetu aj pri dospelých : "Kto neverí , prichádza o čaro Vianoc" a viac to nerozoberám. Myslím , že mnohým to už pomohlo. Krásny podvečer Lenka.

    OdpovědětVymazat
  26. Moniko, krásné dárky. Také bych moc ráda věděla, co přesně to bylo za izolepu a jestli nevíte, kde ji sehnat. Dále mám dotaz i ohledně bílého fixe. Už jsem jich vyzkoušela několik, ale vždy mi v papírnictví nabídnou paint marker, který se musí protřepat a mě potom doma vůbec nepíše nebo pouští bílou tekutinu. Děkuji moc za informace. Ila Bártová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. izolepu mm z Idea Creativu v Berouně.... VV potřeby, mají i e-shop. (200kč)
      Napsáno je vše bílou gelovou tužkou(42kč)

      Vymazat
  27. Moni, letos mas jinak zabalene i popsane darky, je to krasne. To tvoje pismo je ...jako z pisanky :-) to preci holky podle stylu pisma musi poznat, ze je to od tebe.Je to roztomily. My ujizdime s kolegyni na prirodnich, cervenych a letos krasnych z Ikey (se stromeckama, snehulakama..,videla jsi?) Teda, to jsou zly deti, u nas (Sara ve 3.tr.) mobil nema, maji doma jeden spolecny, tlacitkovy za 350kc, kdyz 1x tydne jezdi domu autobusem, doma slouzi misto pevne linky, kdyz mi potrebuji zavolat. Je to hrozny, clovek musi podlehnout, ac by si chtel svoje ditko vychovavat po svem, ale dav ho roznese, ach jo. Ale Terezce ho preju, bude mit radost, vid.

    OdpovědětVymazat
  28. ...moja šiestačka ešte verí na Ježiška a tretiak tiež...aj keď vedia,že darčeky idú aj cez srdce a preto môžu aj oni niečo pod stromček pridať(napríklad ponožky pre tatinka) :)
    Lulu

    OdpovědětVymazat
  29. Díky za krásné pokoukání a počtení.
    U nás jsme řešili, že přece ten stoleček vyráběl děda, ten není od Ježíška... No Ježíšek by všechno sám nestihl, tak mu s něčím pomáhají šikovní lidé a kdo by líp vyrobil stoleček pro vás než ten, kdo vás zná...a taky, že děti, kterým kupují dárky rodiče asi moc zlobily a Ježíšek by jim nic nepřinesl...
    A tak ten mladší věřil ještě ve čtvrté třídě a to se mu ještě stále ( je mu 18) říká Malej katastrofa...
    Přeji krásné dny plné pohody, abychom i my mohli nasávat pohodu od Vás z Kopečku.
    Ivulka

    OdpovědětVymazat
  30. Moni, moc krásné balení, úplně můj styl, jednoduchost a ta příjemná červená. Dárečky vypadají úžasně! Já sehnala nedávno podobný papír v Ikea (pro nás je bohužel dost daleko), tak jsem ráda. Netrhá se, jak některé papíry z papírnictví nebo zobchoďáků. Dokonce teď měli v Lidlu taky ozdobné izolepy, tak uvidím, jak to bude dohromady vypadat. Těším se :) Dětem se snad bude líbit. :) Jana

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥