pátek 13. listopadu 2015

Lovci perel


... tuto metodu jsem okoukala ze hry na matematiku a převedla si ji na češtinu.
Děti dostanou herní plán ... tabulku na jejich záznam.
Po třídě jsou rozesety perly ... papírky s jedním písmenem.
Pokud dítě opouští svou židli, nadechne se a se zatajeným dechem (je pod hladinou moře) najde perlu, donese ji na své místo a vymyslí jedno slovo začínající na dané písmeno.
Pokud najde perlu s písmenem, které již vylovil, vymyslí jiné slovo, než napsal předtím.
Použitou perlu kamkoli položí, klidně ji jen pohodí opodál.
S dětmi nesoutěžím. 
Nejde nám vůbec o rychlost, ale snažím se na opakované hry mít stejnou časovou dotaci a děti poměřují jen samy sebe podle svého předchozího výkonu.
Na konci aktivity se ptám např. napsal jsi více slov než minule? Udělal jsi méně chyb? 
Co bylo nejtěžší?
Chyby ve slovech si opravují navzájem po ukončení hry ve dvojici. Já koukám a obíhám.
V penále máme zelený perofix, aby byla oprava vidět na první pohled . 
Já opravuji červenou, děti se navzájem opravují a hodnotí zeleně.



Tuto metodu můžete použít i doma při procvičování psaní slov, vyjmenovaných slov, tvrdých  a měkkých souhlásek, nebo si na perly napsat nejrůznější početní operace.
Je to opravdu flexibilní. Děti jsou zabrány do aktivní práce a jsou potichu díky potápění se pod hladinu a tím mají zaručený klid na práci.
Jen prvňáčci si hláskují nahlas, tak ten klid není úplně 100% 
:o)

... a milá Marcelko, velké díky. Děti byly nadšené a já zase překvapená. 
Mějte prima slunečný den,

9 komentářů:

  1. Dobrý den,
    pracuji jako učitelka na 1. stupni a moc se mi libi Vaše nápady do výuky. Mam čtvrtou třídu, popsala byste mi prosim, jak využíváte tuto hru konkrétně v matematice? Moc děkuji! Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, napište na perly jakékoli početní operace, které chcete s dětmi procvičit (písemné dělení, násobilku, dělení se zbytkem ....) a postup je stejný. Najdu perlu, zapíšu příklad, vypočítám a oprava ve dvojici.

      Vymazat
  2. Moni, to je skvělý. Starší se začala učit ve 3.třídě vyjmenovaná slova, zkusíme, moc se mi to líbí.
    Linda

    OdpovědětVymazat
  3. Moni,vždycky mě s něčím nadchneš a překvapíš..moc hezký nápad..krásné dny..Bi

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký den, Moni, krásný nápad, hned mě napadlo využití a tak teď stříhám a stříhám... :-) Prosím Tě, jednotlivé perly vystřiháváš po jedné nebo máš nějaký fígl - děrovačku či něco obdobného? Pokud ano a jsi spokojená, budu moc ráda za tip, ať případně nekupuji něco zbytečně. Alena

      Vymazat
    2. Alenko, je to asi náš úděl, stále s nůžkami a stříháme vše těm malým dětem.
      Ale já si letos poprsvé koupila velkou raznici na kolečka. Sehnala jsem ji v idea creative v Berouně, mají i e-shop. Je tedy draží kolem 370Kč, ale hodně ušetřené práce:o)

      Vymazat
  5. Moni, děkuji moc za odpověď, už ji tedy také sháním, zatím je všude vyprodaná, ale věřím, že se to podaří. Hezký den.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥