neděle 8. listopadu 2015

Adventní kalendář


Advent, Vánoce a přípravy na ně ... to je moje. 
Jo a jsem šílenec, vždy mám vše dlouho dopředu nachystáno a kolikrát i zapomenu kde :o)
Nějak mě tyto kreativní  přípravy a balení dárků uklidňují na duši.
Ale ti, kdo tvoří vlastnoručně, by už pomalu měli začít rozmýšlet,
 jaký typ kalendáře udělat a co do něj připravit.
Třeba vám tato jednoduchá inspirace přijde vhod.
Loni u nás visel adventní kalendář na vidlích, letos bude na otepi, 
kterou postavím na dobu adventu domů. 
I tento rok jsem zůstala věrná papírovým sáčkům.
Číslice jsou vystřiženy ze zbytků látek a nalepeny, kolem čísel bílou gelovou tužkou nakresleny vločky. 
Pytlíky si holky neotevřou každý den. Každá dostane asi osm náhodně vybraných čísel.
Uvnitř se ukrývají samé důležitosti pro naše slečny ... 
... notýsky malé, pidi i větší, washi pásky a barevné izolepy.








Jen ten sníh ještě k té pravé atmosféře na prosinec doobjednat:o)

A co vy a adventní kalendář?
Kupujete, dostáváte, tvoříte pro své děti a jaký?

Mějte krásnou neděli a užijte si svá tajná tvoření,
 která vykouzlí jiskřičky překvapení v dětských očích.

20 komentářů:

  1. Krasne ranko Moniko, take mam rada pripravene veci dopredu. Jednak mi to chystani dela radost a pak si take v klidu uzivam s rodinkou kouzlo okamziku (nez kdybych na posledni chvili neco smoulila do noci).
    Loni jsem delala adventni krabici. Deti 7 a 1 rok) v ni kazde rano nasli prekvapeni. Neco k vytvoreni, precteni, pro radost ...ruzne home made hry, ukoly. Moc jsme si to uzili. Letos uz mam skoro na cely advent take pripravene.
    Mej se krasne a pohodovou nedeli preji.
    Martina z Brna

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný nový den, moc ráda se chodím potěšit pohledem na váš blog. Adventní kalendář jsem dětem často pekla z perníčků, mívali jsme obálkový, pytlíčkový, krabičkový. Děti už trochu odrostli ale stejně je vždycky potěší nějaké milé překvapení. Každý rok připravuji adventní kalendář i do školky (také pančelkuju). Každý rok řeším, jak každý den potěšit každé dítko ve třídě a přitom nemít celou zeď ověšenou balíčky. Přemýšlela jsem o nějakých veselých úkolech pro dětičky a jednom dárečku až nakonec. Úkoly ve smyslu - radost z dávání. Př. najdi si kamaráda, kterého budeš celý den chválit. tajně nakresli kamarádovi obrázek a schovej mu jej do košíčku v šatně. Vyprávěj v kroužku o tom, co se ti na vybraném kamarádovi líbí a proč ho máš rád. Ještě to
    budu muset dotáhnout. Hezké přípravy a těšení přeje
    Daniela z Krkonoš

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Moni, Ty jsi žena činu, a jak to krásně vypadá, klobouk dolů, to já si každý rok přísahám, že nebudu dělat věci na poslední chvíli. Letos to určitě dám, vloni jsme našily se sestrou látkové pytlíčky a nažehlily obrázky s čísly:
    http://www.fler.cz/zbozi/nazehlovacky-pro-adventni-kalendar-1232689
    pytlíčky jsou dostatečně velké, aby se tam vešlo něco málo pro oba. Už mám nakoupená razítka, malé knížečky, a mašinky k vláčkodráze. Ale nechám se inspiovat hvězdičkami i na nějaké sladkosti. Jen mi prosím pověz, jak to dokážeš před holčičkama tak dlouho utajit? Kdepak tu nádheru schováváš? Přeji krásnou a pohodovou neděli, Markéta

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný. Já už mám hotový obálkový, také ozdobený a naplněný buď čokoládovým bonbonem nebo zdravějšími mlskami jako je hroznový cukr nebo pufovaná rýže :) musela jsem začít brzy, 6 advenťáků je holt spousta obálek.

    OdpovědětVymazat
  5. Moni, jste super. Je pravda, že teď mi blesklo hlavou a co já? taky bych měla začít, ale pak mi došlo, že jsem vlastně letos koupila, ale ................................ vykuchat ho a udělat zas ten svůj :-). Ještě uvidím.
    Já jsem poslední dva roky byla věrná také pytlíkům a k zavěšení jsem použila větev: http://andelskepanenky.blogspot.cz/2013/12/1.html
    Na mě už taky začíná dýchat vánoční atmosféra. Těším se na radost v očích pod stromečkem. Včera jsem byla na půdě a zavadila tam o světelný řetěz - takovou chuť jsem měla ho už vyndat :-), ale asi by si o mě už rodina fakt pomyslela, že jsem blázen. Stačí, že si potají už pouštím vánoční (aspoň že americké) koledy. Mějte se moc krásně JIŘINA

    OdpovědětVymazat
  6. Moni právě jsem vydala nadšené ááááááách.Je to krása! Kde na ty nápady pořád chodíte? :-) Určitě se nechám inspirovat, ale přemýšlím kam sáčky pověsit. Já jsem do Vánoc úplný blázen. Skoro všechny dárky už mám nakoupené. Zbývají mi nějaké drobnosti. Koledy a vánoční písničky si pouštím už od listopadu:-) Krásný den! Petra z hájenky

    OdpovědětVymazat
  7. Moni, moc se mi líbil i Tvůj loňský adventní kalendář a tento je opět super. Snad se stihnu inspirovat :-) Díky za všechny krásné nápady a přeji ještě mnoho dalších, které zvednou náladu i ostatním, kteří tento blog navštěvují. Příjemnou neděli A.

    OdpovědětVymazat
  8. Moni, nádherný adventní kalendář...Já to říkám pořád, že jsi neskutečná šikulka!Mějte se krásně u vás Na kopečku.. Inka

    OdpovědětVymazat
  9. Moniko, díky za mnohou inspiraci - nejen k adventním kalendářům. Vyrábím každý rok, máme podobný styl - taky se mi líbí přírodní materiály, klasická barevnost a spíš rustikální ladění. Washi pásky jsou dobrým tipem na náplň :-). Krásný blog! Milena

    OdpovědětVymazat
  10. Být malá holka, tak bych se nemohla dočkat rozbalování ! Obdivuju připravenost !

    OdpovědětVymazat
  11. Moničko Ty máš úžasné nápady..a otepi jsou krásně nazdobené.
    Připomnělo mi to jednoho svatého Mikuláše v dětství..dostali jsme ohromné metličky a na nich byly navázané figurky z čokoládové kolekce..Na tu krásu nikdy nezapomenu.
    Já dětem vyšila na látku velikosti asi 80x50cm vánoční stromek a bílé vločky kolem stromku...a tam na kroužky zavěsila balíčky (mini) z krabiček od zápalek ,než jsem vždy zavázala 48 dárečků tak bylo ráno..dělávala jsem to tajně..v balíčku byly drobné peníze,žvýkačky,prstýnky a podobné drobnosti..na štědrý den byl hodnotnější..jako řetízek a podobně.Ale dávno tomu již..léta běží jako o závod..Tak si ty nynější radosti moc a moc všichni u vás Na kopečku užívejte.pěkný večer.Anna♥

    OdpovědětVymazat
  12. Moni, krásné jako všechno, co zveřejňujete. Ano v jednoduchosti je krása a Vy to svými výtvory stále dokazujete. Jen se obávám, že u mých dětí (starší máme stejně staré, mladší je o 2 roky starší než Betynka) by neprošlo vybírat si pytlíček náhodně. Už to slyším: " Proč ne já!!!" Poraďte, jak na sourozeneckou rivalitu. Těším se na další fotky a krásné dny Vaší celé rodině. Dáša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, myslím tím, že já jsem náhodně pro každou zvolila jejích osm sáčků. A dny mají stejné. Rivalitě se těžko předchází. Naše holky musí mít téměř totožné věci.
      Jak na rivalitu?
      Chce to trpělivost, modelovat dané situace a rozhovory, doptat se, jak ses cítil a zasáhnout v pravý čas ... to jsou rady, co :-)))) Neustálý proces rodičovské role.

      Vymazat
  13. Adventní pytlíčky a hvězdy jsou pěkné, já se to letos chystám poprvé dceři ušít adventní kalendář, jen uvažuji, bude-li to dům s okny nebo takový adventní kapsář, viset bude u dcerky na dveřích pokojíčku a obsah úplně taky nemám ještě dořešený.... jinak na vánoce se taky moc těším a letos už mám nakoupené nové dekorace :-) a adventní věnec budu poprvé péct z perníkového těsta. Dana

    OdpovědětVymazat
  14. Moni, máš prima nápady, já jsem advenťák loni šila, ale ten nápad s pytlíkama se mi líbí moc, možná si ho půjčím.
    jo a dnes se mi o Vás zdálo, že jste byli celá Vaše rodinka na víkend u nás, bylo to fajn, ale Tom mi kritizoval, že mi visely pavičiny na zdech :-)). ráno jsem se dívala, ale nemám je tam :-)
    pěkný den Majka

    OdpovědětVymazat
  15. Krása, ráda chodím na váš blog. To máte i v těch hvězdičkách něco ukryté? Jak to všechno stíháte a ještě v takovém předstihu, klobouk dolů.

    OdpovědětVymazat
  16. no moment, ale kdyz to neni kazdy balicek na kazdy den, tak to neni adventni kalendar :D :))) to me na tom jako malou bavilo nejvic! ale zas co bych dala za notysky a lepenky misto bonbonu :) nebo s nima:) hezky den! K.

    OdpovědětVymazat
  17. Letos to bude 4 rok, co budu dělat adventní kalendář doma a bude asi podobnej tomu, co máte vy. http://merynkaw.blogspot.cz/search/label/adventn%C3%AD%20kalend%C3%A1%C5%99

    OdpovědětVymazat
  18. Dobrý den Moni, opět super a originální. Navíc nadekorované Vámi to nemá chybu! Máte můj velký obdiv! Jste šikovná! Já už začínám pomalinku řešit adventní věnec. Mohu se zeptat, co na letošek plánujete Vy? :-) Mějte pěkný den, moc zdraví Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Lení.
      Nebudu dělat věnec, chci do formy s mechem zapíchnout svíčky. Uvidíte:o)

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥