sobota 22. listopadu 2014

Čokoládový dort bez mouky ...


Dovolila jsem si po roce a něco vložit opět tento recept hlavně kvůli nováčkům, 
kterých nyní přibylo.
Recept i příprava dortu je velmi jednoduchá a výsledek je famózní.
Budete hostitelkou večera:o)


Čokoládový dort bez mouky:

250 g másla
200 g kvalitní čokolády 
(nejlépe 70%)
190 g třtinového cukru
5 vajec


Jak na to?

1. Pozvolna rozpusťte čokoládu, máslo a cukr.
Ani nemám vodní lázeň, stačí mírný plamen.


2. Vyšlehejte žloutky a sníh z 5-6 vajec každé zvlášť.


3. Vymažte máslem a vysypte cukrem dortovou formu.


 4. Smíchejte dohromady čokoládovou směs s vajíčky.
 3/4 vzniklé hmoty nalijte do formy a pečte na 180°C asi 25 minut.
Dort udělá takovou velikou bublinu, ta je žádoucí.


Po vyndání z trouby tento chytrý dort po chvíli utvoří vprostřed jakýsi kráter, 
5. kam vlijte zbytek směsi a již nepečete.

Nyní nastává největší oříšek přípravy....
Po vychladnutí dejte dort na 24 hodin do lednice
 .....tedy pokud to vydržíte:o)



My jsme to na této fotografii  24 hodin nevydrželi a nechali jen 5, 
ale i tak to byl famózní zážitek. 
Doporučuji vyzkoušet
Kdo neochutnal- neuvěří.
Není tak pracný k poměru, jak chutná:o)
Ale chuť se rapidně mění s použitím čokolády. 
Proto nešetřete:o)






Dobrou chuť a nezapomeňte ...
Život je příliš krátký na to 
jíst špatná jídla :o)

41 komentářů:

  1. Ahoj Moni, vypadá to mooc lákavě, jen mě trošku odrazuje množství cukru. ;-) Jinak jsem již několikrát dělala řezy bez mouky a pokaždé jsem sklidila velkou pochvalu. Takže moc děkuji za úžasný recept. Pěkný víkend. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, tak si cukr sniž, ale když se použije opravdu hořká čokoláda, není vůbec sladký, spíš nahořklý. A já dávám poslední dobou také jen 190g cukru. To si každý vychytá:)
      Krásný víkend,
      Monča

      Vymazat
    2. ...ja tento luxusný cake pečiem od prvého Monikinho zverejnenia tohto receptu a cukru dávam len 120g - nám stačí, dnes som ho tiež piekla , je famózny,Monika dííík, že si sa s receptom podelila, chutí nám aj všetkým návštevám.Mary

      Vymazat
  2. Moniko, vy jste takto pri sobote po ranu nesmrtelna :) Na Vas okouzlujici blog jsem dostala doporuceni od kamaradky. Musim se priznat, uplne jste me dostala! Do teto doby jsem byla zavisla pouze na lasce mych 3 chlapiku a kave :) no a ted i na Vasem blogu! :) Uz i muj manzilek se denne pta: "Co noveho Na Kopecku?" Uz jsme vyzkouseli recepty, ale i draka. A maly Tomik(6) sel sam na sipky, abychom meli doma podzim. Ze srdce dekujeme za inspirace! A i kdyz se nezname, mame Vas tu vsechny vsichni radi ♥ Martina s rodinkou z Brna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Martinko,
      jste moc milá. Děkuji za Vaše krásná slova. Je mi ctí být Vaší další láskou:o)
      Krásný víkend celé vaší rodině, Monča

      Vymazat
  3. Nějaký hodně čokoládový dort s minimem nebo vůbec žádným obsahem mouky se chystám upéct už dlouho. Myslím, že nastal ten pravý čas :) Ještě bych ho přelila třeba malinovým rozvarem...mhmm...asi jdu shánět čokoládu! Jen tuším že u nás v lese to bude trochu problém:o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmmm, ale maliny bohužel nemáme.o( jinak jsou super v jakém koliv skupenství, alespoň pro mě:o)
      M

      Vymazat
  4. Vypadá lákavě, ale co ta syrová vajíčka?? Na to si asi netroufnu :-( Upeču celý obsah a bude to :-D Je to taková tučná čokoládová omeleta....... Cukr bych ubrala určitě, tyto typy dortíčků se pečou také s mandlovou moukou. Díky za recept a krásné dny. Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pravém tiramisu jsou také syrová a tady tím teplem ještě něco ztratí a v ledničce se hmota krásně vysuší a zhoustne, nebojte. A dáváte jen 1/4 syrové hmoty:o)
      Krásný večer, Monča

      Vymazat
  5. Milá Moniko,
    dort jsem pekla zatím jen 2x a je opravdu luxusní , sklidil velký úspěch .
    Děkuji za váš blog,strašně ráda k vám chodím na návštěvu:) Mějte hezký víkend.
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Petruško a i Vám krásný víkend♥
      M

      Vymazat
  6. dobrý den Moniko
    taky jsem si vytvořila na Kopeček závislost
    a čokoládový dort je super ...už jsem ho dělala dvakrát ...celá rodina a hlavně dcera bezlepkářka si ho chválí
    těším se na další recepty a inspirace do domácnosti
    moc děkuji Pavlína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavlínko, moc díky♥
      Krásný večer, M

      Vymazat
  7. AHOJKY MONČO,DÍKY TVÉMU VĚNCI -NÁDHERNÉMU-JSEM KONEČNĚ CHYTLA VÁNOČNÍHO DUCHA,UPLNĚ JSI MĚ VÁNOČNĚ NAKOPLA,ŽE JSEM ŠLA DNESKA PRO CHVOJÍ A ČERVENÉ PROUTKY,ŠIŠKY,ŠÍPEK.A TEN DORT-NO TO JE FANTAZIE.JSI TAKOVEJ VÁNOČNÍ SKŘÍTEK-ŠIKOVNÍČEK.............PA-KLÁRA

    OdpovědětVymazat
  8. Moni,už jsem ho pekla a je opravu skvělý.Pa Dáša Havířov

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadá to krásně a velmi velmi velmi lákavě:)....díky za Váš blog, báječná inspirace.
    Petra,

    OdpovědětVymazat
  10. Monika, mas pravdu, tento je naozaj vynikajuci...piekla som ho uz vela krat a vsetkym vzdy chutil :-) Je jednoduchy a take ja mozem...tesim sa na dalsie podobne receptiky :-) Urcite zase nieco vykuzlis :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuju za recept, táta je celiak a každý nový nápad se hodí! ;)

    OdpovědětVymazat
  12. Nejdřív jsem myslela, že to je to, čemu mi říkáme pečená čokoláda, ale recept je trochu jiný, takže ráda vyzkouším!
    Přeji dobrou noc Moni,Helena

    OdpovědětVymazat
  13. coko dorz je uzasny....prave ho snidam,do zad me hreje krb,v jidelne uz maje zimne-vanocni dekoraci,venku u krmitka narvano....a ten dort je proste tak bozi!!!!uz jsem ho slibila na vanocni oslavu:-) odpo budeme vyrabet vase andilky.moniko,diky!lenka

    OdpovědětVymazat
  14. Dnes som vyskúšala a ...MŇAM!!!
    THX :) Naďa

    OdpovědětVymazat
  15. WOW! Díky za receptík, budu muset vyzkoušet, a konečně si pošmáknu na domácím dortíků (jsem celiak). Takže DIIIIIIIKY, a přeji krásný den, Štěpka :o)

    OdpovědětVymazat
  16. Mnaaam, uzasna dobrotka. Piekla som ho ako "torticku" pre dcerku k dnesnym meninam. Zamaskrtili sme si vsetci. Este raz sklanam poklonu vasmu blogu, maloktory blog je tak krasny, inspirativny. Kazdy den vykukam novy prispevok. Majte sa krasne, Lucka :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Vypadá to úžasně. Mám dotaz, šlo by to dát i do silikonových formiček na muffiny a udělat z toho takové mini dortíčky? Děkuji Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janí, nezkoušela jsem, ale proč ne? Zkuste a dejte vědět:o)
      M.

      Vymazat
    2. Zkousela jsem uz i v muffinovych formickach a jde to, jen se musi hodne opatrne pri vyndavani, obcas se u nektere prilepi a odloupne dno dortiku. Nam nejvic chutna dort s bananem a slehackou, nebo s malinami/jahodami a slehackou nebo zakysanou smetanou. Diky moc za recept, z dortu jsou vzdycky vsichni uneseni :). Iva

      Vymazat
  18. Dobrý den,
    Chtěla bych se zeptat, do čeho se smíchá těch 3/4 čokolády? Do bílků neb do žloutků?
    Děkuju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hned vše dohromady. Já už šlehám celá vejce najednou a také to jde.

      Vymazat
    2. Aha. Tady je to myšleno jak? :D mamka to chce s tou čokoládou nahoře a ne celé upečené a já nevím kam to přimíchat :D

      Vymazat
  19. Už ho peču po druhé a sklízí vždy úspěch! Je opravdu výborný =)

    OdpovědětVymazat
  20. Je moc výborný děkuji.

    OdpovědětVymazat
  21. Děkuji za úžasný recept, mlaská celá rodina:)a pereme se o něj:)

    OdpovědětVymazat
  22. Dobrý den. Také moc děkuji za super recept. Zatím jsem dělala jen jednou, ale myslím, že se povedl. Jen se chci zeptat, jestli je dobře, když mi na okrajích zůstal nerozpuštěný cukr . a chtěla jsem se ještě zeptat, jestli nemáte zkušenost s dvojitou dávkou. Potřebovala bych větší množství a nevím jestli bude lepší dvojitá dávka do větší formy, nebo dva dorty. Díky za rady a přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cukr je v pohodě, některé krystalky opravdu zůstávají. Dvojitou dávku jsem ještě nezkoušela. Ale neměl by být problém. MOžná bych použila větší průměr formy:-)

      Vymazat
  23. Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
  24. Vypadá to velice lákavě, chtěla bych recept vyzkoušet, ale mám z toho trochu strach.
    Jen bych se chtěla zeptat, jak je to s těmi vajíčky? Vyšlehám sníh z žloutků a poté také z bílků, každé zvlášť a potom obojí, společně s rozpuštěným máslem, cukrem a čokoládou smíchám?
    Pochopila jsem to správně?

    Jinak Vám velice děkuji za odpověď i za recept :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terezko, ano obojí vyšlehat zvláš´t a potom vše smíchat dohromady.

      Vymazat
  25. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥