úterý 1. října 2013

... pečená máslová dýně...


Krásný večer, mé milé.
Představuji vám máslovou dýni. Je úžasná v tom, že se dá téměř celá zkonzumovat, má jen malou část se semínky.
Dnes i včera jsme ji měli k večeři. Recept je velmi prostý, ale my si pochutnali moc.


Pečená máslová dýně s bylinkami:

Dýni nakrájejte na hranolky, polijte olivovým olejem, hodně posolte a přisypte bylinky:
rozmarýn, tymián, libeček, provensálské koření a česnek na plátky..... já dala na polovinu dýně 3 troužky česneku a bylo ho málo. Česnek  pečením zesládne a je božský. Poprali jsme se o něj:-)



Dobrou chuť a zase brzy naviděnou:o)
Monča





15 komentářů:

  1. Dýně miluju !!!!! nějaké jsem vypěstovala na zahrádce a tak pečene, vaříme, proslazujeme a kompotujeme ..... prostě dýňujeme♥

    OdpovědětVymazat
  2. Ukládám recept, voní to až k nám ;-) My dnes dojedli dýňovou polévku, tak příště třeba upečeme...

    OdpovědětVymazat
  3. Mozem sa spytat (ako zacinajuca kucharka) pri kolkych stupnoch a ako dlho ju mam piect? prikrytu alebo odkrytu? dakujem velmi pekne :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, jsem jak pavlovovi psi =)
    Dnes se mi porpvé dsostala do tlapek máslová dýně místo běžné hokkaido. Recept vypadá báječně a jednoduše. Díky!

    OdpovědětVymazat
  5. dneska jsem s úspěchem udělala. Manželovi moc chutnalo.

    OdpovědětVymazat
  6. Něco tááák moc dobrého jsem už dlouhop nejedla!!! a moje dvouletá dcerka mlaskala a křičela maminko výýborné :-) Děkuji za inspiraci :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Moni, ptám se jako trubka, loupala jsi ji? Hokkaido se nemusí, tuhle máslovou mám doma poprvé a nejsem si jistá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, loupu všechny dýně kromě hokaido, Míšo.

      Vymazat
    2. Děkuji :-). V týdnu vyzkouším.

      Vymazat
  8. dneska jsem upekla. přidala jsem tam teda i brambory a cuketu,ale bylo to výborné! a dokonce ani muž nereptal,že tam není maso

    OdpovědětVymazat
  9. Včera jsem pekla dýni poprvé, výsledek úžasný. Moc nám chutnalo. Dýně je výborná samostatně i jako alternativa brambor. Určitě si to ještě zopakujeme. Děkuji za recept.

    OdpovědětVymazat
  10. Rychlé a velmi chutné jídlo. I když manžela jsem nedonutila ochutnat, má z dýní strach. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. ...díky za recept, zítra vyzkouším. Ještě bych potřebovala recept a hlavně odvahu na špagetovou dýni, mám - podle vzhledu - doma ještě jednu a naposled jsem ji nezvládla, nějak mě vzhledově po uvaření nelákala, šla do kompostu... :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jej taková škoda když už tu dýni rozpůlíte a upečete ,vyndáte vnitřek můžete použít jako přílohu ,ale dobře okořenit, to je taková dobrota

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥