pátek 5. července 2013

Pizza, pizza, pizza


Již deset let doma peču tuto úžasnou tenkou pizzu. V té době si recept na těsto  všichni střežili jako oko v hlavě a já jej objevila úplně náhodou v jednom kalendáři. Od té doby jsem recept rozdala všem našim známým, kamarádům i rodině. A dnes se chci podělit o tento skvělý recept s vámi.


Recept na těsto:

1 kg hladké mouky
500ml studené vody
50ml olivového oleje
1 lžíce soli
1/4 až půlka kostky droždí

Těsto zpracujete, kdo máte, využijte domácí pekárnu. A potom vytvořte z celého množství 8 bochánků. Ty nechte pod utěrkou kynout 50 minut. A to je celé. Já dávám bochánky do mikrotenu a do mrazáku. Takže rychlá, teplá večeře není nikdy problém.





Nejvíce se mi na základ pizzy osvědčila loupaná rozmixovaná rajčata 
a na ně posypat bazalku.
Určitě do pizzy nezapomeňte přidat goudu a mozzarellu.




Můj pizza favorit je špenátová
Používám mražený listový špenát, který orestuji na olivovém oleji a  přidávám muškátový oříšek, pepř, sůl, česnek. Tuto orestovanou směs dám na pizzu a ještě posypu mraženou kukuřicí, goudu a mozzarellu. Mňam:o)

Pizzu pečte vždy na maximum vaší trouby. Někdo má max 250°C , někdo 300°C. Rozpalte ji na maximum a pizza je hotová za několik málo minut 5-7.




Dobrou chuť.

33 komentářů:

  1. Fantastické....vše vypadá tak lákavě.Jste mistr kuchyně.děkuji za inspiraci..moc ráda vyzkouším váš recept.
    Přeji dobrou chuť.
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
  2. to je nádhera ,vyzkoušíme :-)
    Krásný den.
    Markéta

    OdpovědětVymazat
  3. Markét, moc děkuji a přeji dobrou chuť:o) a krásný víkend, Monča

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, jmenuji se také Monika. Včera jsem náhodou narazila na vaše ( tvoje ) stránky a musím říct moc pěkné. Dnes chci vyzkoušet špenátovou pizzu tak uvidím jak to dopadne. Jinak přeji krásný zbytek prodlouženého víkendu.
    Zdraví Monika

    OdpovědětVymazat
  5. Moni,
    pizza vypadá úžasně a já žádný takový osvědčený receptík nemám, takže děkuji za inspiraci a ukládám... :o)
    Jen se chci zeptat na kolik stupňů ji pečete a jak dlouho, asi stačí chvilku, že ?? :o))
    Pěkný den
    L.

    OdpovědětVymazat
  6. Dobré ráno Moničko,
    takovéhle foto po ránu, to je rána zrovínka do žaludku.Zvláště když je v košíku už jen okoralý chlebík ze čtvrtka. Jste užasně plodná blogerka, pokaždé, když pustím PC, se těším, že prvně nahlédnu co u Vás nového a nutíte mě k zamyšlení, že bych už konečně taky měla být pilnější a aktivnější. Dneska mě u Vás zaujala ta úžasná pizza a hlavně to, že těsto dáváte do mrazáku. Jelikož je to u nás jedno z nej jídel, chtěla bych se Vás zeptat, zda těsto do toho mrazáku dáváte už vykynuté nebo před kynutím.Díky za radu a přeji Vám a Vaší rodině krásné léto.
    Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radunko, moc děkuji za tolik krásných slov, jste velmi milá:o)
      Do mrazáku po vykynutí. Já mám pizzu také ráda- dá se do ní zužitkovat vše, co lednice obsahuje- od sýrů a zbytky kuřete po zeleninu...:o)
      Také i Vám krásné léto a budu se těšit na Vaší další návštěvu. Monča

      Vymazat
    2. Moničko díky za odpověď.Aspoň už vím čím překvapit vegetariánskou část mých strávníků.Dcera totiž přivedla přítele vegetariána aláska jak známo prochází žaludkem a tak i dcera s radostí odmítá též maso. A to je pak vymýšlení co vařit, aby se to masa ani kouskem nedotklo. Buďte ráda, že vaše princezny jsou ještě tak malé a užívejte s nimi každou chvilku.
      Pěkný den přeje Radka

      Vymazat
  7. Milá Moniko, i já děkuji za super recept. Včera jsem dělala prvně domácí pizzu k večeři spolu s řeckým salátem a byla jsem za hvězdu :o)) Fakt dobrota!
    Přeji pěkný den, Martina

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jsem prostě neodolala a včera pizzu upekla !!! je opravdu výborná, těsto perfektní !!! Dneska ji mám v práci na oběd "ohřívanou" a taky super ! Moc děkuji za recept jste moji velkou inspirací ráda u Vašeho blogu relaxuju !! Přeji krásný podzim celé Vaší rodince :-) Veronika.

    OdpovědětVymazat
  9. Bezvadné těsto. Krásně se s ním pracuje. Dnes upečeno 5 pizz, zbytek čeká v mrazáku.

    OdpovědětVymazat
  10. Bezvadné těsto. Krásně se s ním pracuje. Dnes upečeno 5 pizz, zbytek čeká v mrazáku.

    OdpovědětVymazat
  11. Bezvadné těsto. Krásně se s ním pracuje. Dnes upečeno 5 pizz, zbytek čeká v mrazáku.

    OdpovědětVymazat
  12. Bezvadné těsto. Krásně se s ním pracuje. Dnes upečeno 5 pizz, zbytek čeká v mrazáku.

    OdpovědětVymazat
  13. Bezvadné těsto. Krásně se s ním pracuje. Dnes upečeno 5 pizz, zbytek čeká v mrazáku.

    OdpovědětVymazat
  14. Bezvadné těsto. Krásně se s ním pracuje. Dnes upečeno 5 pizz, zbytek čeká v mrazáku.

    OdpovědětVymazat
  15. Bezvadné těsto. Krásně se s ním pracuje. Dnes upečeno 5 pizz, zbytek čeká v mrazáku.

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoy, ucim se cesky-tak prominte me psani;-) Super blog. Moc pozdravuju s Polska.
    babicka Ula;-)

    OdpovědětVymazat
  17. Moničko díky zasuper tip i když to čtu ažpo tak dluhé době, narazila jsem na něj náhodou u vás při čtení nejnovějšího příspěvkua hned jsem si ho poslala meilema co nevidět udělám. Už dlouho jsem hledala recept na dobrou pizzu. Od vás jsou recepty vždy zaručené dobroty.. Tak už se mooc těším. Mějte se fajn. Martina

    OdpovědětVymazat
  18. Jak dlouho trvá, než se dá pracovat s těstem z mrazáku? Nechtěla bych překvapení a večeři o pulnoci :-) Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud plánuji pizzu k večeři, vyndám těsto už ráno do lednici a odpoledne je povolené:o)
      Vyzkoušejte rozmrazování v mikrovlnce, nebo dejte blízko topení či krbu a spočítejte, jak to bude trvat dlouho:o))) a příště budete vědět.
      krásný večer, M.

      Vymazat
  19. Postup na těsto je dobrý a máte pěkné fotečky. Jen by postupy na pizzu neměly postrádat to nedůležitější a to je způsob pečení. Bohužel řada lidí dodnes dává pizzu na studený plech a peče na 200 °C.

    OdpovědětVymazat
  20. Dobrý večer paní Moniko,

    dnes poprvé jsem vyzkoušela pizzu podle vašeho receptu. Je opravdu fantastická. Děkuji za vaši energii a skvělé příspěvky.

    Krásný večer vám všem na Kopeček

    Míša H.:-)

    OdpovědětVymazat
  21. Úžasná pizza,ja mám taky istý recept len v menšej mierke....Finančné nenáročná akurát podľa toho čo si tam všetko chcete dať....Ešte aj svokra ju odomná pýtala a pochvalila �� odporúčam tiež....

    OdpovědětVymazat
  22. Úžasný recept, moc za něj děkuji. Použila jsem hladkou špaldovou mouku a těstu opravdu svedčila. Moc dobře se s ním pracovalo.

    OdpovědětVymazat
  23. Recept jsem zkusila včera na oběd, pizza byla opravdu vynikající. Použila jsem dokonce i mouku RAMILL 00 , která je dle webu https://pizzaguru.cz/mouka-na-pizzu/ přímo na pizzu. A těsto bylo krásně vláčné a křupavé :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Dobrý den, moc děkuji za zajímavý recept, jen by mě ještě zajímala jedna věc - jak je to s pečením těsta? Na kolik stupňů, jak dlouho, s peč. papírem či bez?
    Moc děkuji za super recepty!:)

    P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pizzu vždy na co nejvíc stupňů dovolí trouba. My máme 300°C max. A potom je pizza hotová za několik minut cca 5 min. Klidně můžete dát pečící papír, já nedávám a mám kulatou děrovanou formu přímo na pizzu.

      Vymazat
  25. Prosím vás, kynuté těsto dělám málokdy, tak se chci zeptat, zda v tomto případě se nedělá kvásek když není v návodu zmíněn? Jenom smíchat všechny suroviny a vypracovat těsto?
    Předem moc děkuji za radu,
    Daniela D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, jenom smíchat. Droždí rozdrobit do vody, pořádně rozmíchat ve vodě, přidat sůl a nakonec přidat mouku. Zpracovat, udělat bochánky a ty potom nechat pod utěrkou 50 minut kynout.

      Vymazat
    2. Jste skvělá, děkuji za rychlou odpověď. Jdu na to!:)
      Daniela

      Vymazat
    3. Tak pizza se moc povedla, všem chutnala, manžel se olizoval až za ušima! :) Dělala jsem špenátovou podle vašeho receptu a pak ještě šunko-sýrovou. Mňam, mňam, zařazuji mezi své oblíbené recepty.
      Moc děkuji, Moniko!
      Daniela

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥